Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@11:08:40 GMT

آزمایش ادرار این سرطان را 10 سال زودتر تشخیص می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۴۲۸

آزمایش ادرار این سرطان را 10 سال زودتر تشخیص می‌دهد

آزمایش ساده ادرار می‌تواند 10 سال قبل از بروز یک نوع سرطان به شناسایی افراد در خطر کمک کند و از این طریق میزان بقای پس از ابتلا را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، آزمایش ساده ادرار می‌تواند قبل از بروز علائم با شناسایی جهش‌های ژنتیکی به تشخیص سرطان مثانه کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشخیص سرطان مثانه معمولاً بسیار ضعیف است و موضوع منجر به شیوع آن می‌شود؛ محققان بین المللی نمونه ادرار ۱۳۱ نفر را  تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند، تقریبا نیمی از افرادی که به سرطان مثانه مبتلا شده‌اند می‌توانستند ۱۰ سال قبل از آن تشخیص داده شوند.

سرطان مثانه دومین سرطان شایع دستگاه ادراری-تناسلی است؛ سن متوسط برای تشخیص سرطان مثانه ۶۵ سالگی است. میزان بروز این سرطان در مردان بیشتر است و در سفیدپوستان بیش از سیاه‌پوستان مشاهده می‌شود.

با گذشت زمان، آزمایش ادرار حتی می‌تواند منجر به برنامه‌های غربالگری شود و آزمایش ساده ادرار می‌تواند ده سال قبل از بروز علائم با شناسایی جهش‌های ژنتیکی، سرطان مثانه را کشف کند.

تشخیص سرطان مثانه معمولاً بسیار ضعیف است؛ یک چهارم موارد مبتلا به این نوع سرطان در انگلیس پس از پیشرفت بیماری تشخیص داده می‌شوند و همین موضوع منجر به کاهش میزان بقای افراد می‌شود.

این مطالعه جدید که در مجله Lancet EBioMedicine منتشر شده، توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شده است.

سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر در انگلیس به سرطان مثانه مبتلا می‌شوند و حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر توسط این بیماری کشته می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرطان ادرار آزمایش آزمایش ادرار مثانه بقا تشخیص سرطان مثانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان حصادی ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: کشت پاییزه مزارع چغندرقند در ۲۲ هزار هکتار از مزارع خوزستان انجام شده که بیشتر مزارع کشت شده و آماده برداشت هستند.

وی افزود: با توجه به میزان بارندگی، دمای هوا و رطوبت خاک طبق نظر کارشناسان، امسال برداشت چغندر قند در خوزستان باید ۲۵ تا ۳۰ روز زودتر انجام شود، بنابراین از کشاورزان تقاضا می‌شود مزارع چغندرقند را در پیک اردیبهشت ماه برداشت کنند که با توجه به شروع گرما در خردادماه دچار افت عیار نشوند.

حصادی ادامه داد: هر واحد عیار اضافه برای چغندرقند ۲۵۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت خواهد داشت ضمن اینکه حمل چغندرقند در خردادماه با توجه به گرمای هوا دشوارتر خواهد شد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد: به نظر می‌رسد امسال نیز میانگین عملکرد چغندرقند خوزستان بالای ۷۰ تن در هکتار باشد که امیدواریم به بالای ۸۰ تن برسد.

کد خبر 6079992

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟
  • می‌توان با بررسی سطح بینایی، زوال عقل را ۱۲ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • سنجش ۱۶ هزار نونهال
  • بهره برداری از دستگاه ماموگرافی هالوژیک بیمارستان کیش
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند