Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد با توجه به افزایش تقاضا برای انواع ماسک‌های پزشکی و به تبع آن سوءاستفاده‌های احتمالی برخی از عرضه‌کنندگان و عوامل توزیع در عدم عرضه مکفی و فروش اقلام مذکور به قیمتهای غیرمتعارف، حسب هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان غذا و دارو حداکثر نرخ فروش انواع ماسک سه لایه جراحی به تفکیک قیمت فروش کارخانه، فروش به مراکز درمانی از سوی عوامل توزیع و مصرف‌کننده نهایی پس از تصویب در کمیسیون نرخ‌گذاری مربوطه به کلیه واحدهای تولیدی ابلاغ گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش واحدهای مذکور مکلف به رعایت سقف قیمتهای مصوب تعیین شده و درج قیمت بر روی بسته‌بندی محصولات خود هستند.

در حال حاضر حداکثر نرخ فروش به مصرف‌کننده نهایی هر عدد ماسک سه لایه، مطابق مصوبه کمیسیون نرخ‌گذاری مربوطه ۴,۱۰۰ ریال می‌باشد و کلیه داروخانه‌ها و مراکز عرضه مکلف به رعایت سقف قیمت تعیین شده در فروش انواع ماسک سه لایه هستند.

تاکید می‌شود به جهت پتانسیل امکان تأمین اقلام مذکور در داخل کشور از سوی تولیدکنندگان، در حال حاضر مشکلی برای تأمین اقلام مذکور وجود نداشته و تولیدکنندگان با حداکثر ظرفیت خود در حال فعالیت می‌اشند، لذا از هموطنان عزیز تقاضا می‌شود از خریدهای غیرضروری و بیش از نیاز خودداری نمایند.

این سازمان، در خصوص گرانفروشی انواع ماسک‌های پزشکی اعلام می‌دارد؛ آماده رسیدگی و برخورد با متخلفان است و شهروندان می‌توانند شکایات خود در این زمینه را به شماره ۱۲۴ اعلام نمایند؛ و با توجه به اینکه شیوع بیماری کرونا باعث لزوم استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف برای پیشگیری از ابتلاء شده، با آن دسته از توزیع‌کنندگان و عرضه‌کنندگانی که با سوءاستفاده از این شرایط نسبت به عدم عرضه و احتکار اقدام می‌کنند به عنوان اخلال در نظام توزیع، بدون چشم پوشی و برابر قانون برخورد قاطع می‌نماید.

این در حالی است که به جهت جلوگیری از بروز هرگونه اخلال در تأمین و فرآیند توزیع و همچنین احتکار انواع ماسک‌های تولید داخل، رصد و پایش مستمر میزان توزیع و عرضه کلیه تولیدکنندگان از سوی سازمان غذا و دارو انجام پذیرفته و فروش تامین‌کنندگان صرفاً می‌بایست از طریق عوامل توزیع دارای مجوز انجام پذیرد، مضافاً با هدف جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در عرضه ماسک‌های تقلبی در بازار، کلیه داروخانه‌ها و عرضه‌کنندگان مکلف گردیدند از شبکه مجاز تعیین شده خرید خود را انجام دهند.



 

کد خبر 4860051

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان احتکار ماسک طبی ویروس کرونا بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی بورس قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت ایالات متحده آمریکا تولید نفت عبدالناصر همتی قیمت سکه بهار آزادی نفت خام محمد اسلامی قیمت یورو انواع ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه شبکه کاسبان امین در قم

استاندار قم با گلایه از نبود اهتمام کافی برای مقابله با گران‌فروشی گفت: شبکه کاسبان امین در قم باید به هزار نفر توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، سیدمحمد آقامیری امروز _ پنج شنبه نهم فروردین_ در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: فرایند برخورد با تخلفات بازرگانی و گران فروشی در قم باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه مطالبه مردم مقابله حاکمیت با گران‌فروشی است، افزود: مردم اگر برخورد قاطعانه با گران‌فروشی را ببینند، امیدوار و خوشحال خواهند شد.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید سرعت برخورد با گران‌فروشی افزایش پیدا کند، اظهار داشت: اگر واحدی که گران‌فروشی می‌کند، به سرعت با برخورد مواجه شود، دیگر این کار را تکرار نخواهد کرد.

آقامیری با اشاره به اهمیت نظارت بر واحدهایی که سابقه گران‌فروشی دارند، افزود: سرعت برخورد با گران‌فروشی و استفاده از ظرفیت مردم در این حوزه بسیار مهم و کارساز است.

وی تاکید کرد: شبکه کاسبان امین در قم باید تا ۱۰ روز دیگر به هزار نفر برسد و توزیع کالا بین این کاسبان باید علمی، منطقی و کارآمد باشد.

استاندار قم با تاکید بر ایجاد سامانه‌ای برای سرعت در رسیدگی به پرونده‌های تخلف ادامه داد: مهار تورم به معنای واقعی نیاز به اهتمام بیشتر و به‌کارگیری افراد متخصص در حوزه اقتصاد دارد.

کد خبر 739866

دیگر خبرها

  • ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی دستگیر شدند
  • برخورد با ۹۰ مورد گران‌فروشی در چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری ۷۰ خرده فروش مواد مخدر در آذربایجان شرقی
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • بازار ماهی فروشان شهرستان تنکابن با ۷۰ سال قدمت
  • فضای بازار در قم برای گران فروشان باید ناامن شود
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • (تصاویر) فروش گران‌ترین گاو جهان به قیمت ۲.۶ میلیارد تومان!
  • ۳ خرده فروش مواد مخدر در بجنورد دستگیر شدند 
  • قیمت سرخابی ها برای واگذاری اعلام شد؛ پرسپولیس گران تر از استقلال