Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@03:32:37 GMT

آمریکا عملیات‌‎ نظامی علیه طالبان را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۶۰۵

آمریکا عملیات‌‎ نظامی علیه طالبان را متوقف کرد

فرمانده ناتو در افغانستان از توقف عملیات نظامیان خارجی و افغان علیه طالبان در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در پی آغاز دورۀ هفت روزه کاهش خشونت‌ در سراسر افغانستان، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان، از توقف عملیات این ائتلاف مقابل طالبان خبر داد.

«اسکات میلر» فرماندۀ مأموریت پشتیبانی قاطع (ناتو) امروز در نشست خبری مشترک با «اسدالله خالد» اعلام کرد که عملیات‌های نیروهای خارجی و نیروهای دولتی افغانستان در برابر طالبان به صفر رسیده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلر در این نشست که «مسعود اندرابی» وزیر شور افغانستان هم حضور داشت، تاکید کرد که تلاش می‌شود خشونت‌ تا آخرین حد ممکن کاهش یابد.

وی از طالبان خواست که به طرح کاهش خشونت‌ متعهد بمانند؛ اما اگر کاهش خشونت‌ها از سوی طالبان نقض شود، نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای دولتی افغانستان در برابر تحرکات طالبان خواهند ایستاد.

دورۀ کاهش خشونت‌ها، از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد. قرار است برای هفت روز عملیات‌های نیروهای دولتی افغانستان، نیروهای خارجی در افغانستان و نیز طالبان متوقف باشند.

اسدالله خالد در نشست امروز از تعهد برای متوقف بودن عملیات‌های نیروهای دولتی اطمینان داد و گفت تلاش می‌شود تا بر روند اجرای تعهدات طالبان نظارت شود.

پیش از این، نیروهای دولتی افغانستان روزانه 15 عملیات برنامه‌ریزی شده را در سرتاسر این کشور اجرا می‌کردند، اما اکنون این نیروها همراه با ناتو در یک هماهنگی، تمامی فعالیت‌های نظامی طالبان را تحت نظارت دارند.

مسعود اندرابی وزیر کشور افغانستان نیز درباره اجرایی این طرح گفت: نظامیان افغان و خارجی در کنار یکدیگر کاهش خشونت در افغانستان را ارزیابی کرده و نیروهای افغان در آماده باش کامل هستند.

فرمانده ناتو در افغانستان تاکید کرد که تفکیک‌ حملات طالبان از سایر گروه‌ها دشوار است، اما این امیدواری وجود دارد که کاهش خشونت پس از 7 روز نیز ادامه داشته باشد و راه را برای گفتگو میان افغان‌ها باز کند.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان آمریکا صلح نیروهای دولتی افغانستان کاهش خشونت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند

مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه هفته جاری، بسته امنیتی ۶۱ میلیارد دلاری را پس از ماه‌ها جنجال درکنگره بر سر درخواست جمهوریخواهان از کاخ سفید به منظور تقویت امنیت مرز با مکزیک، به تصویب درآورد. این لایحه هم‌اکنون باید به تصویب سنا با اکثریت دموکرات‌ها و امضای رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن درآید.

فایننشال‌تایمز در این خصوص گفت، گرچه بسته جدید، رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی را بر آن داشته است تا مدعی شود که کی‌یف همچنان قادر به شکست مسکو است، اما بسیاری ازمقام‌های این کشور اشتیاق کمتری نشان داده‌اند و استدلال می‌کنند که «بعید است که این بسته، تغییر چشمگیری در اوضاع کی‌یف در خط مقدم ایجاد کند».

چندین نیروی نظامی در خط مقدم اوکراین به فایننشال‌تایمز گفتند که به شدت تحت حملات پی در پی روسیه قرار دارند و از کمبود شدید مهمات نیز رنج می‌برند. 
برخی نظامیان اوکراینی تصریح کردند که امیدوارند که انبوهی از تجهیزات آمریکایی، اوضاع را بهبود بخشد، اما یک مقام اوکراینی به فایننشال‌تایمز گفت که این کمک مالی، به «کاهش پیشروی‌های روسیه کمک می‌کند، اما آن را متوقف نخواهد کرد».

یک تحلیگر نظامی اوکراینی نیز تصریح کرد که احتمالاً این ۶۱ میلیارد دلار، بیشترین کمک غرب به اوکراین در سال جری خواهد بود و به احتمال خیلی زیاد، «تمامی بسته‌هایبعدی برای اوکراین کوچک‌تر خواهد بود».

«راب لی» عضو ارشد مؤسسه تحقیقات سیاست خارجی «برنامه اوراسیا» تصریح کرد که جذب نیروی انسانی یکی دیگر از چالش‌های مهم کی‌یف است. وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو در ماه فوریه برآورد کرد که از آغاز جنگ اوکراین، بیش از ۴۴۴ هزار نظامی اوکراینیکشته شده‌اند و اوایل ماه جاری (آوریل)، او گفت که کی‌یف تنها در سال جاری، ۸۰ هزار نظامی خود را تاکنون از دست داده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • فایننشال‌تایمز: ۶۱ میلیارد آمریکا، جنگ اوکراین را متوقف نمی‌کند
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا