Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار در آئین امضای تفاهم نامه میان معاونت امور زنان و خانواده و وزارت آموزش و پرورش، ضمن تشکر از همکاری این وزارتخانه با معاونت امور زنان گفت: خوشبختانه همکاران در آموزش و پرورش نسبت به موضوع زنان و خانواده توجه و دقت و حساسیت دارند. مهم‌ترین رویکرد دولت دوازدهم بر اساس اسناد بالادستی، تحقق عدالت جنسیتی مبتنی بر نگاه قرآن کریم از خلقت زن و مرد و اینکه اساس خلقت عدالت و از نفس واحده خلق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه بین زن و مرد مگر در تقوا و پروا برتری نیست.

وی با توضیح درباره طرح‌ها و اهداف این توافقنامه گفت: افزایش مهارت‌های گفت‌وگو و ارتباط مؤثر دانش آموزان دختر با اولیا، مربیان و مسؤولان از جمله طرح‌های این توافقنامه است که با اهداف کیفی ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای بازنگری در رفتارها، افزایش مشورت پذیری، افزایش کار جمعی و گفتگوی بیشتر دنبال می‌شود. در این هدف آموزش ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموز دختر (والدین، معلمان و اولیا مدرسه و مسئولان) مدنظر قرار خواهد گرفت.

ابتکار افزود: بهبود وضعیت بهداشتی دختران دانش‌آموز از دیگر اهداف این توافقنامه است. این هدف با ارتقا و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان دختر مناطق محروم با اولویت مراکز شبانه روزی دنبال می‌شود. در این طرح آموزش ۶ هزار و ۸۱۰ دانش‌آموز دختر دوره اول متوسطه روستایی و محروم استان کهکیلویه و بویراحمد اجرایی خواهد شد.

معاون امور زنان بیان کرد: طرح تقویت شیوه‌های مهارتی و ارتباطی اولیا با دانش آموزان دختر با هدف رشد مهارت‌های ارتباطی اولیا و مربیان در راستای پرورش نسلی سالم و با نشاط با آموزش ۱۳ هزار دانش‌آموز دختر و مربیان آنان در استان کهکیلویه و بویراحمد هم از دیگر طرح‌ها است.

وی عنوان کرد: اجرای طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران نیز با هدف افزایش آگاهی و دانش والدین و مربیان مدارس و دانش آموزان دختر با جایگاه، نقش و کارکرد نهادهای مدنی با آموزش دانش‌آموز دختر دوره اول متوسطه روستایی و محروم استان کهکیلویه اجرایی خواهد شد. طرح حقوق کودک به دانش آموزان با هدف کیفی آشنایی دانش آموزان با حقوق خود و ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی با هدف آموزش ۱۱ هزار و ۶۸۰ و طرح آموزش مهارت کودک یاری به دانش آموزان با هدف آماده سازی دختران و پسران برای شروع زندگی مشترک از دیگر طرح‌های این توافقنامه است.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مبانی فکری ما در بحث عدالت جنسیتی، قرآنی و دینی است و معاونت امور زنان به آن اهتمام دارد، تصریح کرد: برای دستیابی به این عدالت ۱۷۹ شاخص تنظیم و در ۲۲ استان به عنوان سند ملی ارتقای زن و خانواده اجرا شد؛ در محور آموزش، بر موضوع مستقیم دانش آموزان و معلمان و سیاست‌هایی استوار است که به فراخوان هر استان تنظیم شده است.

وی افزود: سامانه رصد و پایش هم در ستاد ملی زن و خانواده بارگذاری شد تا با آن بتوانیم در روند اجرایی شدن شاخص‌ها را در سطح استان‌ها و بخش‌ها رصد کنیم. تلاش داریم سند ملی ارتقای زن و خانواده را تا پایان ۹۸ به اتمام برسانیم.

ابتکار بحث شاخص‌های خانواده را یکی از موضوعات مهم در ستاد ملی زن و خانواده خواند و خاطرنشان کرد: به دلیل مأموریت‌های واصله از سوی رهبری و رئیس جمهوری، تقویت خانواده از رویکردهای مهم ما است و کارهای مشترکی از قبل انجام داده‌ایم تا مداخله مؤثری در بحث نظام خانواده داشته باشیم.

وی افزود: موضوع اختلال ارتباطی و فقدان گفت‌وگو یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بر اساس بازیافته های علمی آسیب‌های جبران ناپذیری به به به دنیال دارد بر همین مبنا برای بهینه اجرا شدن طرح گفتگوی ملی خانواده و بین نسلی و ارتقای مهارت‌های زندگی، چاپ دوازده کتاب در این زمینه در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان صورت گرفته است تا در برنامه‌ها و قالب سیاست‌های وزارتخانه آموزش و پرورش لحاظ شود.

ابتکار بحث ورزش دختران و موضوع تربیت بدنی آنان را از دیگر طرح‌های مشترک آموزش و پرورش و معاونت عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه با همت آموزش و پرورش مناسب سازی فضاهای ورزشی دختران ارتقا کیفیت یافته است.

وی درباره دختران بازمانده از تحصیل نیز گفت: با همکاری‌های بین بخشی انشاالله بتوان در آن زمینه کارهای فعال‌تری انجام دهیم و خوشبختانه در آمار جهانی آموزش همواره روند افتخار آمیزی داشتیم و امیدوارم با اطلاع رسانی صحیح نسبت به وضعیت آموزش و اعلام پیشرفت‌های اتفاق افتاده بتوان جایگاه مناسب زنان ایرانی را حفظ کنیم.

کد خبر 4860012

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار وزارت آموزش و پرورش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دانش آموزان دختر شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش انتخابات 98 قوه قضاییه ویروس کرونا راهپیمایی 22 بهمن شهر تهران محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی 22 بهمن کمیته امداد امام خمینی قاسم سلیمانی دستگیری سارق دانش آموزان دختر دانش آموز دختر آموزش و پرورش زن و خانواده امور زنان طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت 6 هزار نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باور‌های اعتقادی مهم‌ترین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود