Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@21:40:43 GMT

کشف راز سازگاری انسان‌های باستانی در محیط‌های جدید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۷۱۸

کشف راز سازگاری انسان‌های باستانی در محیط‌های جدید

میکروب‌های موجود در معده انسان‌های باستانی به آنها کمک می‌کردند با محیط جدید سازگار شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از ساینس فوکوس، انواع بی‌شماری از جمعیت باکتری‌ها در میکروبیوم دل‌وروده انسان‌های جهان وجود دارد. میکروبیوم به زیستگاه گونه‌های مختلف باکتری و قارچ‌هایی گفته‌ می‌شود که در یک همزیستی متعادل و درعین‌حال منحصربه‌فرد بخشی از مشخصات بیولوژیک انسان را تشکیل‌ می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان بر این باورند که توانایی میکروبیوم‌ در سازگاری به انسان‌های اولیه کمک کرده تا زنده بمانند و در سراسر جهان پخش شوند. میکروب‌ها در هضم غذاهای جدید به انسان‌های اولیه کمک کردند که این امر باعث شد بتوانند در جهان سفر کنند. اجداد ما از میکروب‌ها برای تخمیر غذا استفاده کردند.

براساس یافته‌های جدید، باکتری‌های دل‌وروده باعث پراکندگی نژاد انسان در سراسر جهان شده است. تحقیقات دانشمندان از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی حاکی از آن است که میکروبیوم‌ عامل حیاتی در بقای انسان و سازگاری وی با محیط‌های جدید به شمار می‌رود.

نتایج تحقیقات قبلی در خصوص باکتری‌های دل‌وروده انسان‌های اولیه و انسان امروزی نشان می‌دهد که تفاوت‌های بزرگی میان عملکرد و ترکیب میکروبیوم هر شخص وجود دارد. این تفاوت‌ها به مکان، رژیم غذایی و سبک زندگی فرد بستگی دارد.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: انسان امروزی انسان اولیه هضم میکروبیوم سفر در جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # مالیات سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویری از وضعیت عجیب و اسفبار ساحل متل‌قو
  • مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی رسمی شد
  • عکس‌های دیدنی الناز شاکردوست در بیستون با تیپ متفاوت
  • قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد
  • جمله عجیب در بنر شهرداری اصفهان خبرساز شد
  • (عکس) تصویر عاشقانه فرهاد مجیدی و مادرش در دبی
  • آمار سازمان ملل از گرسنگان در جهان
  • حرف‌های عجیب ضرغامی درباره نرخ بلیت موزه‌ ایران
  • (ویدئو) خلاصه بازی آرژانتین و کارستاریکا؛ جشنواره گل قهرمان جهان
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی