Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@22:43:16 GMT

تبرئه پسران مبارک در پرونده بورس

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۵۷۳۶

تبرئه پسران مبارک در پرونده بورس

خبرگزاری آریا- دادگاه مصر امروز (شنبه) دو پسر رئیس جمهوری اسبق این کشور و اشخاص دیگر را که در پرونده " تقلب در بورس" دست داشتند، تبرئه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه القدس العربی نوشت، در جلسه دادگاه کیفری قاهره که امروز در آکادمی پلیس برگزار شد، علاء و جمال دو پسر حسنی مبارک، رئیس جمهوری اسبق این کشور و همه متهمان این پرونده آزاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالمجید محمود، دادستان اسبق مصر پیش از این متهمان را به اتهام دریافت غیرقانونی دو میلیارد و 51 میلیون و 28 هزار و 648 پوند مصری به دادگاه کیفری قاهره ارجاع داده بود.
دادگاه کیفری قاهره 15 سپتامبر دستور بازداشت علاء و جمال مبارک و حسن هیکل، پسر محمد حسنین هیکل، روزنامه‌نگار نامدار و دو تن دیگر را به اتهام دستکاری در شاخص‌های بورس صادر کرد.
دادستانی کل مصر جمال مبارک را به توافق و مشارکت با مقامات دولتی در سودجویی غیر قانونی به نفع خود و شرکت‌هایش به مبلغ 493 میلیون پوند مصر متهم کرده است.
در همین راستا دادستانی کل مصر اعلام کرد که متهمان توافق کردند بانک ملی را به خاطر منافع شخصی خودشان و کسانی که با آنها در ارتباط بودند و با آنها منافع مشترکی داشتند، بفروشند و سهام این بانک را از طریق یک شرکت در قبرس به دست بیاورند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تبرئه پسران مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!

دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به پرونده «قتل عمد مهران سماک» حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده را صادر کرد.

به گزارش شرق؛ ۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، دیروز حکم خود را صادر کرد.

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک، با اشاره به حکم صادر شده توسط شعبه هم‌عرض، اظهار کرد: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

این وکیل دادگستری همچنین تاکید کرد که این سومین بار است که یک دادگاه نظامی به عنوان دادگاه تخصصی، حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده صادر کرده است.

دیگر خبرها

  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و شهرداری
  • مداخله ایرلند در پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل
  • تصمیم ایرلند برای شرکت در شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل
  • حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک صادر شد
  • آخرین وضعیت پرونده قتل «مهران سماک»
  • صدور حکم قصاص برای قاتل مهران سماک!
  • صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • خشم ترامپ از تعیین تاریخ جدید دادگاه پرداخت حق السکوت