Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@08:40:28 GMT

مدارس شهرستان اراک یک هفته تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۰۰۹

مدارس شهرستان اراک یک هفته تعطیل شد

مدارس شهرستان اراک به منظور پیشگیری از بیماری کرونا یک هفته تعطیل شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک با تصمیم اعضای شورای تامین استان مرکزی مدارس شهرستان اراک به منظور پیشگیری از بیماری کرونا یک هفته تعطیل شد.

این تصمیم در پی بروز بیماری کرونا در اراک اتخاذ شده است.

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فارس

کلیدواژه: اراک مدارس بیماری استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است، گفت: در راستای پیشگیری از بیماری هاری در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۴ هزار قلاده سگ صاحب‌دار به صورت رایگان توسط ادارات دامپزشکی استان واکسینه شدند. - اخبار استانها -

غلامرضا سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، اظهار داشت: هاری یکی از بیماری‌های ویروسی، خطرناک، شدیداً کشنده و مشترک بین انسان و حیوان است که اکثر حیوانات خونگرم نسبت به این بیماری حساس هستند. انتقال بیماری از راه گاز گرفتن حیوانات مبتلا به انسان و حیوان انجام می‌گیرد، همچنین بزاق مبتلایان نیز منبع سرشاری از ویروس هاری است.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، افزود: این بیماری در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد و در ایران به شکل بومی یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی به شمار می‌رود؛ اما این در حالی است که هاری در کشورهایی چون اسکاندیناوی، بریتانیا، ایرلند، اسکاتلند، استرالیا، نیوزلند دیده نمی‌شود. این حالت بیشتر در ارتباط با وضعیت جغرافیایی این کشورها به ویژه محصور بودن آن‌ها به وسیله آب است.

وی با بیان اینکه بسیاری از حیوانات مبتلا به هاری در ابتدا علامت واضحی ندارند، اضافه کرد: هرگونه گزیدگی توسط حیوانات اهلی یا وحشی را هار گزیده تلقی کنید و انتقال دهندگان اصلی بیماری سگ و گوشت‌خواران وحشی به ویژه گرگ و روباه هستند، حیواناتی همچون شغال، خرس، کفتار، گربه وحشی، سمور، راسو، موش خرما، خدنگ، گورکن، راکون، پلنگ، الاغ، گاو، اسب و گوسفند هستند. گزش توسط خرگوش، سنجاب، موش فاضلاب، همستر، خوکچه هندی نیازی به واکسن هاری ندارد.

سرگزی تاکید کرد: از تحریک سگ و گربه بپرهیزید، زیرا بیشترین موارد گزیدگی توسط این حیوانات ایجاد می‌شود. در صورت نگهداری حیوان در منزل، واکسیناسیون آن را جدی بگیرید و نسبت به قلاده‌گذاری آن اقدام کنید. در صورتی که حیوان دارای علائم مشکوک به هاری شامل حیوان مضطرب و حمله کننده، خروج کف از دهان، صدای خشن و عدم میل به غذا بود، تحت هیچ شرایطی به حیوان نزدیک نشوید.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است، خاطرنشان کرد: با توجه به روند رو به افزایش حیوان گزیدگی و مبتلایان هاری در حیوان و انسان مسئولین امر اعم از سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محیط زیست، شهرداری، وزارت کشور و غیره باید در ارتباط با واکسیناسیون سگ‌ها، اتلاف سگ‌های ولگرد و روش‌های مناسب جهت کنترل و واکسیناسیون وحوش حساس به بیماری را در دستور کار خود قرار داده و مسئله را جدی بگیرند تا این بیماری مشترک بین انسان و دام و معضل بهداشتی اقتصادی را به حداقل برسانند.

وی افزود: روستاییان و عشایر استان با هماهنگی با اداره دامپزشکی شهرستان نسبت به واکسیناسیون سگ های خود (سگ‌های صاحب‌دار) به ویژه سگ‌های گله اقدام کنند زیرا انسان و حیوان هار گزیده در صورت ابتلا به بیماری با علایم بالینی سخت و مرگ مواجه می‌شوند؛ لازم به ذکر است چنانچه فردی دچار حیوان گزیدگی شد، محل گزش را به مدت 20 دقیقه با آب و صابون شستشو کرده و فوراً به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کند.

سرگزی گفت: مردم استان در صورت مشاهده تغییر رفتار در حیوانات محل سکونت اعم از آرامش و یا خشونت غیرعادی، موضوع را با همکاران ما در ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها مطرح کنند تا بررسی و اقدامات مربوطه صورت پذیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای پیشگیری از بیماری هاری در سال 1402 بیش از 14 هزار قلاده سگ صاحبدار به صورت رایگان توسط ادارات دامپزشکی استان واکسینه شده‌اند و به منظور ارائه توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری هاری توزیع بروشور و قریب به 11 هزار مورد آموزش افراد صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون رایگان ۱۴ هزار سگ جهت پیشگیری از هاری
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • درمان آب سیاه چشم در خانه؛ از پیشگیری تا درمان طبیعی در منزل
  • سیر از این بیماری جدی پیشگیری می‌کند
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره