Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین سیدروح‌الله لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سابقه جابه‌جایی کالا از ایران به عراق اظهار کرد: از سال‌های گذشته کامیون‌های ایرانی وارد عراق نمی‌شدند و کامیون‌های عراقی با پلاک عراق در گمرک‌های ایران بارگیری و کالاها را به عراق منتقل می‌کردند.

وی افزود: اخیرا در استان‌ واسط عراق (با مرکزیت کوت) تخلفات اداری سنگینی رخ داده و تعدادی از مسئولان در این دو استان دستگیر شدند که مسئولان گمرک هم جزو افراد دستگیر شده‌ بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث شده تصمیم‌گیری در این دو استان دچار مشکل شود و کامیون‌های خالی از دوشنبه گذشته وارد تحویل بار نشوند.

لطیفی در مورد این که چه زمانی مشکل مذکور برطرف خواهد شد، توضیح داد: آخرین اخبار حاکی از آن است که برخی تجار و تشکل‌های صنفی برای مذاکره وارد ایران شده‌اند و مشکل به زودی حل خواهد شد. در واقع مذاکراتی هم توسط بخش خصوصی، استانداری ایلام و اداره کل گمرک ایران و تجار طرفین صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود این مشکل طی یکی - دو روز آینده برطرف شود.

سخنگوی گمرک در مورد این که گفته می‌شود بسته شدن مرز به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران است، نیز اظهار کرد: این موضوع هیچ ارتباطی به کرونا ندارد و به دلیل فقدان تصمیم‌گیری در گمرک عراق بوده است.

کد خبر 485907 برچسب‌ها كروناويروس ایران و عراق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق از ۱۳ سال پیش تاکنون، محسوب می شود. اردوغان در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با مقامات عراقی در بغداد به اربیل سفر کند و در آنجا با برخی مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

پیش از این، «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در ارتباط با این سفر گفته بود که اردوغان قرار است با «عبداللطیف رشید» همتای عراقی خود، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کند.

همچنین قرار است در این دیدار ۲۰ تفاهم نامه همکاری میان ترکیه و عراق به امضا برسد. گفته می شود توافق درباره ازسرگیری انتقال نفت از خط لوله بندر جیهان-کرکوک یکی از برنامه های سفر اردوغان است.

کد خبر 6085426 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • (ویدئو) معطلی کامیون‌ها در گمرک آستارا
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)