Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@14:25:07 GMT

دلایل نیاز شرکت ها به خدمات پشتیبانی شبکه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۳۲۹

دلایل نیاز شرکت ها به خدمات پشتیبانی شبکه

ایسنا/فارس با پیشرفت تکنولوژی و فناوری لازم است شرکت ها برای پایین آوردن هزینه ها و صرفه جویی در زمان خود از خدمات شبکه استفاده کنند؛ اما برای بهبود سرعت و عملکرد شرکت در زمینه استفاده از خدمات شبکه، مراجعه به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه، ضرورت دارد؛ این شرکت ها با ارائه خدمات پشتیبانی شبکه در بهبود فرآیند کسب و کار به شدت تاثیرگذار عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات پشتیبانی شبکه به مجموعه ای از فعالیت ها گفته می شود که در حوزه ی خدمات شبکه برای حفظ و نگهداری سیستم ها، بر طرف کردن مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آنها و ... انجام می گیرند. در واقع وظایف پشتیبان شبکه بر طرف کردن مشکلات سخت افزاری می باشد که بر روی سرورها، سیستم ها، ماشین های اداری، تجهیزات امنیتی شبکه و یا زیرساخت هایی مانند کابل شبکه، کیستون ها، ترانک شبکه و... ممکن است ایجاد شوند.

همچنین شرکت پشتیبانی شبکه می تواند مشکلات احتمالی پیش آمده بر روی نرم افزار سیستم ها را بر طرف کند. از جمله مشکلاتی که می تواند بر  سیستم عامل ها، کلاینت، سرویس های شبکه و … رخ دهد، در دسته مشکلات نرم افزاری می باشند. بنابراین از جمله دلایل نیاز شرکت ها به خدمات پشتیبانی شبکه بر طرف کردن مشکلاتی ست که ممکن است برای سخت افزار یا نرم افزار سیستم ها یا شبکه رخ دهد.

در نتیجه استفاده از شرکتی که خدمات پشتیبانی شبکه را برای شما انجام میدهد موجب کاهش هزینه ها، صرفه جویی در زمان و بهبود کسب و کار  شرکت ها می شود و می تواند امری حیاتی در دنیای مدرن امروزی باشد.

مزایا و معایب استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه

قبل از آنکه به معرفی دلایل نیاز شرکت ها به خدمات پشتیبانی شبکه بپردازیم، لازم است با مزایا و معایب خدمات شبکه آشنا شوید. هر شرکتی با توجه به نیاز های خود در حوزه فناوری شبکه از تکنولوژی شبکه استفاده می کند تا با صرفه جویی در زمان، کسب و کار خود را نیز بهبود بخشد؛ اما استفاده از هر فناوری مزایا و معایبی دارد. استفاده از شبکه کامپیوتری نیز مانند هر فناوری شامل مزایا و معایبی می باشد. در ادامه به چند نمونه رایج از مزایا و معایب خدمات پشتیبانی شبکه می پردازیم.

از جمله مهم ترین مزایای استفاده از شبکه  در شرکت یا سازمان خود صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه ها و بهبود عملکرد کسب و کار می باشد؛ همچنین استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه می تواند در رفع ایرادات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم ها قابل استفاده باشند.

استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه توسط شرکت ها همانطور که می تواند مفید واقع شوند، می تواند معایبی هم داشته باشد. از جمله معایب استفاده از این فناوری دسترسی شرکت پشتیبان به اطلاعات محرمانه ی شرکت یا سازمانی ست که از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده می کند. همچنین به کارگیری خدمات پشتیبانی شبکه موجب وابستگی شرکت ها به شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه می شود.

با توجه به مزایا و معایب استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه اگر قصد دارید از این خدمات برای شرکت یا سازمان خود استفاده کنید و از معایب این خدمات نگران هستید؛ یک راه مطمئن  که م ابه شما پیشنهاد میکنیم بر سااس تحقیقات و جلب رضایت مشتریان، برای رفع نگرانیتان این است که از شرکت های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه که اعتبار بالایی در بازار دارند به مانند شرکت رایان پشتیبان در ایران و برای پشتیبانی شبکه شرکت خود در خارج از ایران میتوانید از شرکت https://network-support.com))  درخواست خدمات کنید. در این زمینه همواره شرکت های معتبر با تعرفه های مناسب می توانند به شما کمک کنند.

خدمات پشتیبانی شبکه چیست؟

امروزها شرکت ها برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان از فناوری شبکه برای سیستم های خود استفاده می کنند. برای استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه لازم است از شرکت های ارائه دهنده ی خدمات شبکه راهنمایی گرفت . در ادامه ی این مقاله ابتدا به شکلی کلی به تعریف و توضیح خدمات پشتیبانی شبکه شرکت ها می پردازیم و سپس با بررسی مزایا و معایب خدمات پشتیبانی شبکه، دلایل نیاز شرکت ها به خدمات پشتیبانی شبکه را مطرح خواهیم کرد.

وظایف کارشناسان کامپیوتری شرکت های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه

در دنیای مدرن امروز شرکت ها و سازمان ها برای بهبود عملکرد خود و کسب و کارشان، صرفه جویی در هزینه و زمان، امنیت اطلاعات شرکت یا سازمان، برنامه ریزی درست در جهت پیشبرد اهدافشان و ... از شبکه کامپیوتری استفاده می کنند.

شرکت های پشتیبانی شبکه با کارشناسان کامپیوتری خود به رفع ایرادات فنی و مشکلات به وجود آمده در زمینه ی سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های شرکت یا سازمان ها می پردازند. در واقع یک کارشناس کامپیوتری وظیفه دارد با تخصص خود مشکلات به وجود آمده در زمینه های مختلف سخت افزار و نرم افزار شرکت ها و سازمان های مراجعه کننده را رفع نماید. در ادامه چند نمونه از وظایف کارشناسان را معرفی می کنیم.

● پشتیبانی از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم ها

● پشتیبانی تجهیزات و ارتباطات اینترنتی

● پاسخگویی به موقع و کاربردی به سوالات کارمندان و کارفرمایان شرکت در زمینه ی استفاده از سیستم

● تهیه ی گزارشات کامل از فعالیت های انجام شده

● تهیه ی گزارشات درباره خرید قطعات مصرفی و موردنیاز برای سیستم ها

● انجام تمام فعالیت های مربوط به نصب و راه اندازی سیستم ها

● انجام تمام فعالیت های مربوط به نصب و راه اندازی شبکه

● انجام تمام فعالیت های مربوط به جا به جایی سرورها و یا جا به جایی سیستم ها

● پشتیبانی و ارتقاء سیستم ها و شبکه

● به روز رسانی های مداوم شبکه و سیستم ها

● انجام امور مربوط به نظارت و جا به جایی تجهیزات محافظ برق

● استفاده از دستگاه های تستر برای بررسی ایرادات و نقص های احتمالی در زمینه سخت افزار و زیر ساخت های سیستم

● انجام فعالیت های مربوط به رایانه ها، سیستم ها، سخت افزار ها، نرم افزار ها، تجهیزات شبکه و ...

 با توجه به وظایف کارشناس پشتیبان شبکه می توانیم وظایف و پشتیبانی او را به دو دسته مهم و کاربردی تقسیم کنیم. پشتیبانی سخت افزار و پشتیبانی نرم افزار دو وظیفه اصلی و کاربردی کارشناسان کامپیوتری در انجام امور مربوط به خدمات پشتیبانی شبکه می باشد. در ادامه این مقاله مختصری از این وظایف را شرح می دهیم.

پشتیبانی نرم‌افزار

●  نصب و راه اندازی سیستم عامل و رفع نواقص موجود در سیستم‌ها.

●  نصب و راه اندازی نرم‌افزارهای مورد استفاده شرکت یا سازمان و رفع نواقص آن ها.

●  پشتیبانی نرم افزارهای اختصاصی و امور مربوط به آن ها.

●  پاسخ به پرسش های کارفرمایان شرکت یا سازمان در خصوص نرم افزارها.

پشتیبانی سخت‌افزار

●  عیب یابی و رفع نواقص تجهیزات جانبی و سخت افزار های سیستم

●  مشاوره در جهت خرید قطعات مصرفی و تجهیزات جدید برای کنترل کیفیت قطعات و ارتقاء سیستم ها

●  مدیریت و پشتیبانی شبکه، تجهیزات جانبی، سخت افزارها و زیر ساخت ها

●  مدیریت و کنترل اتصالات سیستم ها به اینترنت و پست الکترونیک

● پشتیبانی و ارتقاء اتصالات سیستم به اینترنت

چرا شرکت ها به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارند؟

شرکت ها و سازمان های بزرگ برای بهبود کسب و کار خود و همچنین صرفه جویی در زمان و هزینه ها از شبکه کردن کامپیوتر ها استفاده می کنند. شرکت های ارائه دهنده ی خدمات پشتیبانی شبکه با داشتن کارشناسان متخصص در زمینه ی کامپیوتر همواره بهترین راه برای پاسخگویی به مشکلات کاربران در ارتباط با سیستم ها هستند و همچنین با تخصص خود در این زمینه به سرعت و به راحتی می توانند ایرادات و مشکلات پیش آمده در بخش های مختلف سخت افزار یا نرم افزار سیستم ها را رفع نمایند. همچنین با توجه به وظایف کارشناسان پشتیبان شبکه دیگر نیازی نیست برای رفع ایرادات و مشکلات سیستم هزینه های سنگین برای جا به جایی ها و تعمیرات را پرداخت کرد؛ زیرا آن ها با پشتیبانی های مرتب و بررسی های مداوم شبکه و سیستم ها از بروز مشکلات و نواقص احتمالی سیستم جلوگیری می کنند و در صورت مشاهده ی هر نوع ایرادی به سرعت به رفع آن می پردازند.

انتهای رپورتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شبكه الکترونیک سخت افزاری و نرم افزاری شرکت های ارائه دهنده فعالیت های مربوط صرفه جویی در زمان نصب و راه اندازی شرکت یا سازمان مزایا و معایب خدمات شبکه جا به جایی سازمان ها فعالیت ها ی استفاده سخت افزار کسب و کار هزینه ها سیستم ها ی خدمات ی شرکت بر طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی شاخص‌ سیستم آموزشی عملکرد کیفیت خدمات‌دهی را ارتقا می‌دهد

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری پیش از ظهر سه‌شنبه در جلسه آسیب شناسی عملکرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی اداره کل اظهار کرد: بررسی و ارزیابی شاخص‌های عملکردی در نظام اداری موجب ارتقای کیفیت خدمات دهی و همچنین شناسایی و رفع نقاط ضعف خواهد شد.

وی افزود: بحث ارزیابی عملکرد اداره در شاخص‌های عمومی و اختصاصی در دو سطح ملی و استانی بیانگر اهمیت این ارزیابی بوده و لازم است کلیه همکاران با حساسیت بالایی موضوع را پیگیری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: بدون شک همکاران اداره کل تمام تلاش خود را برای انجام امور محوله انجام داده‌اند ولی در برخی موارد نسبت به بارگذاری مستندات در سامانه‌های ارزیابی مشکل وجود داشت که امیدواریم در سال جاری این موضوع حل شود.

صفری با اشاره به اهمیت بررسی مجدد نقاط قوت و نقاط قابل بهبود در ارزیابی‌ها ادامه داد: کاربرگ‌هایی با موضوع دلایل عدم تحقق شاخص‌ها و نیز پیشنهادات برای رفع مشکلات و ارتقای نقاط قابل بهبود در اختیار واحدها قرار گرفته است تا در اسرع وقت نسبت به تکمیل آنها اقدام کنند.

وی در پایان از عملکرد همه همکاران به ویژه واحدهایی که شاخص‌های عملکرد خود را صد در صد به سرانجام رساندند و رتبه یک استانی و ملی را کسب کرده بودند، تقدیر کرد.

کد خبر 6063467

دیگر خبرها

  • پای «نیاز» علیرضا داوودنژاد به نوروز تلویزیون باز شد
  • اختلال در دریافت شبکه‌های تلویزیونی در برخی شهرستان‌های استان کرمان/اعزام نيروي فني از تهران
  • هفت‌سین سینمایی تلویزیون/ از «نیاز» تا «دیپورت»
  • مدل‌های هوش‌ مصنوعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند و به یکدیگر آموزش می‌دهند
  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • بررسی دلایل لاستیک سایی خودرو
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • طمع بر سر حکمرانی، اندیویا را به چالش کشید!
  • ارزیابی شاخص‌ سیستم آموزشی عملکرد کیفیت خدمات‌دهی را ارتقا می‌دهد