Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، فرید فیادی، چهل ساله و مسلمان اهل انگلیس، به منظور نشان دادن آنکه اسلام دین صلح و دوستی است، پیاده‌روی خود را از لندن به سوی مکه آغاز کرد.

او این پروژه را که «پیاده‌روی برای صلح» نامیده، با این هدف که نسل جوان را تحت‌ تاثیر قرار دهد و به جهان ثابت کند مسلمانان صلح‌طلب هستند آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیادی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: «در مقام یک مسلمان، فکر می‌کنم هر یک از ما سفیری از دین خود هستیم، مسئولیت بزرگی در این زمینه بر دوش داریم که اسلام را به بهترین نحو به جهانیان نشان دهیم. تلاش کردم کار‌هایی در صلح‌آمیزترین شکل انجام دهم و نشان دهم که اسلام موجی از صلح است و (نام آن) از سلام آمده است.» او در ادامه این مصاحبه از تاثیر بد اعمال «وحشتناک داعش» انتقاد کرد.

فیادی که پیشتر قصد داشت با دوچرخه این سفر زیارتی چند هزار مایلی را بپیماید وقتی متوجه شد پیش از او کسان دیگری با پای پیاده توانسته‌اند سفر کنند تصمیم گرفت او نیز با پای پیاده این سفر را آغاز کند. این مسلمان انگلیسی در ادامه توضیح داد «سفر به مکه وظیفه شرعی هر مسلمانی است و با پای پیاده آمدنِ این مسیر افتخار و نعمتی بزرگ محسوب می‌شود. سفرم را در سوم نوامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده‌ام و خیلی هیجان‌زده هستم.»

فیادی از مشکلاتی هم که در این سفر تجربه کرده گفت مثلا به هنگام چادر زدن در جا‌هایی که دور از شهر‌ها بود تجربیات خطرناکی داشته است. بنا به گفته او تاکنون چهار جفت کفش پاره کرده و اکنون با جفت پنجم به سفرش ادامه می‌دهد.

فیادی قصد دارد در ماه ژوئیه (ذیقعده) وارد شهر مقدس کعبه شود، جایی که هر سال میلیون‌ها مسلمان برای اعمال حج به آنجا می‌روند. او که نجات‌یافته از بیماری سرطان است می‌گوید هدف دیگری نیز از این سفر دارد و آن القاء امید به تمامی بیماران سرطانی در سراسر جهان است. فیادی در این خصوص گفت: «من بازمانده سرطان کلیه هستم و با یک کلیه زندگی می‌کنم. این پروژه را آغاز کرده‌ام و روزانه ۶۰ کیلومتر پیاده راه می‌روم. همه این موهبات از جانب الله است. اگر او کمک نمی‌کرد به اینجا نمی‌رسیدم.»

او در ادامه توضیح داد که در آینده می‌خواهد به همراه دوستانش سفر جمعی به مکه و با پای پیاده داشته باشد. او از دوست مسلمان اسپانیایی خود و همچنین یک دوست چینی که به اسلام گرویده صحبت کرد که پیشتر با پای پیاده سفر کرده‌اند و در آینده می‌خواهند به مکه بروند. فیادی گفت: «ایده من این است که یک گروه حدودا ۲۰ نفر از هر عقبه، کشور یا قومی مانند یک امت کوچک تشکیل دهیم و این کار را بکنیم.»

او اضافه کرد: «اسلام صلح است. هدفم القاء این پیام به نسل‌های آینده و به دنیاست که اسلام دین صلح و دوستی است و مسلمانان صلح جو هستند. من این کار را می‌کنم و به مقدس‌ترین مکان دنیا می‌روم.» او از مردم دنیا و مسلمانان خواست قلب‌های خود را به روی صلح و عشق باز کنند.

فیادی در پایان گفت قصد دارد کتابی از شرح این سفر خود بنویسد و امیدوار است بتواند گالری عکسی از آن به راه بیندازد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسلمانان جهان سفر مکه پای پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغانستانی به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

 این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.

این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.

با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغانستانی هم در صورتی که واجد شرایط برنامه جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.

گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • ماجرای رابطه جنسی یک مرد انگلیسی با اجساد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد