Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از پیشنهاد خود درباره نحوه تدوین گزارشات ۶ ماهه از روند اجرای برجام خبر داد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

محمدابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه گزارش‌های 6 ماهه از روند اجرای برجام از سوی کمیسیون آماده و تدوین شده‌اند، اظهار داشت: گزارش 6 ماهه اخیر کمیته هسته‌ای مجلس ازروند اجرای برجام برای قرائت در صحن آماده است، اما متأسفانه در 2 سال گذشته گزارش‌های برجام در جلسه علنی قرائت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه بازدید کمیته هسته‌ای مجلس از مراکز اتمی در اسفند ماهرئیس کمیته هسته‌ای مجلس: فعال‌سازی "مکانیزم ماشه" برجام را از بین می‌بردپیشنهاد کمیته هسته‌ای مجلس درباره گزارشات برجامی

وی افزود: گزارش‌های برجامی کمیسیون امنیت ملی مجلس در این مدت برای قرائت در جلسه علنی پارلمان در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته  و در نوبت جلسه علنی قرار دارد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه این آخرین گزارش کمیته هسته‌ای خواهد بود و در یک گزارش همه اتفاقاتی که رخ داده را بررسی می‌کنیم، ادامه داد: در گزارش اخیر کمیته هسته‌ای از روند اجرای برجام، تمامی اقدامات انجام شده در این زمینه از جمله گام‌هایی که ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی برداشته است را نیز ارائه خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه عمر مجلس دهم رو به پایان است و گزارشات گذشته از روند اجرای برجام قرائت نشده ، بنده پیشنهادی را مبنی بر اینکه 4 گزارش شش ماهه از روند اجرای برجام در یک گزارش تجمیع و در جلسه علنی قرائت شود، گفت: بنده در حاضر در حال جمع‌بندی این 4 گزارش هستم تا یک گزارش نهایی از روند اجرای برجام طی 2 سال گذشته تهیه و تدوین شود.

نماینده خمین در مجلس اضافه کرد: قرار است تا اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس این پیشنهاد را بررسی و نظر خود را در این باره مطرح کنند تا در صورت موافقت پیشنهاد با اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز در میان گذاشته شود.

انتهای‌ پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس نمایندگان مجلس مجلس روند اجرای برجام کمیته هسته ای مجلس رئیس کمیته هسته ای جلسه علنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی به ایران می آید!

به گزارش همشهری آنلاین،محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت، اظهار داشت: تعاملات و نظارت ها با آژانس برقرار است و در آینده گروسی به ایران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گزارشاتی که گروسی یا مدیر کل آژانس شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند دو بخش دارد یک بخش برجام است و یک بخش پادمان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در بخش پادمان روابط برقرار است و دوربین های آژانس نصب است و آنها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به روز است.

اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۲۰ بازرس تائید شده وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در حال رفت و آمد به ایران هستند، تاکید کرد: ایران هر گونه فعالیت هسته ای که تعامل بین ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی را خدشه دار کند، نمی پذیرد.، ایران در بخش برجام تابع قانون اقدام راهبردی هستیم.

وی تاکید کرد: گزارشی که آژانس به شورای حکام می دهد سه ماه یک بار است و شش ماه یک بار به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می کند در آن انطباق یا عدم انطباق با برجام را گزارش می دهد. اگرآنها به تعهدات خودشان عمل کنند ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می کنیم.

کد خبر 845172 منبع: تسنیم برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد اسلامی - رئیس سازمان انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - سازمان انرژی اتمی

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید
  • یک تصویر متفاوت از صحن مجلس /مهمانان ویژه پارلمان چه کسانی بودند؟