Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ورود ویروس کرونا به کشور از اواسط هفته گذشته و ابتلای چند تن از هموطنان به این بیماری اقدامات لازم در سطح کشور برای مقابله با این ویروس و پیشگیری از شیوع آن آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، استان البرز نیز در کنار دیگر استان های کشور تدابیر لازم برای مقابله با این بیماری را آغاز کرده و ارگان های مختلف با محوریت دانشگاه علوم پزشکی آماده مقابله با این ویروس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز با تاکید بر پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در استان گفت : باید از زمان، حداکثر استفاده را ببریم  و اقداماتی را که کشور چین در مراحل انتهایی انجام داد  ما از ابتدا به کار گیریم و در این راستا باید یک بسیج عمومی را آغاز کنیم و باهم همکاری و همفکری بالایی داشته باشیم.

دکتر حسین کریم با اشاره به اینکه کلیه اقدامات پیشگیرانه و کنترل این بیماری باید با سرعت انجام شود خاطر نشان کرد :  با در نظر گرفتن  دستورالعمل های وزارت بهداشت  و پروتکل های بهداشتی  هر چه سریع تر باید  اقدامات پیشگیرانه انجام شود  چرا که کشور چین علی رغم این که اقدامات زیادی انجام داد اما خودشان هم معتقدند که اقدامات آنها کمی دیرهنگام صورت گرفت  .

دکتر کریم عنوان کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی قادر نخواهد بود از پس این ویروس برآیند و نیاز  است همه ی دستگاه ها و ارگان ها در این مهم همکاری حداکثری را داشته باشند.  

رییس  دانشگاه علوم پزشکی البرز عنوان کرد:  این روزها یکی از تاریخی ترین روزها برای پرسنل بهداشت و درمان و دانشگاه خواهد بود تا توانمندی، مدیریت، مسئولیت پذیری، تعهد حرفه ای و نوع دوستی خود را به همگان نشان دهند و همگان شاهد خواهند بود که کادر بهداشتی درمانی چگونه جان بر کف در جهت حفظ سلامت مردم تلاش می کنند.

 وی خاطر نشان کرد: در این راستا باید بسیار هوشمندانه عمل شود و در این مواقع چیزی که عمدتا ما را به خطر می اندازد انجام اقدامات نادرست، شایعه پراکنی و اظهار نظر های بی موقع و غیرعلمی می باشد.

رییس دانشگاه بر اطلاع رسانی به موقع و درست تاکید کرد تا با شایعه پراکنی و تشویش اذهان عمومی  از بحران سازی نادرست جلوگیری شود.  

اما در راستای ارائه خدمات مناسب به مبتلایان این ویروس مراکز درمانی در نقاط مختلف استان برای پذیرش بیماران اختصاص یافت.

بیمارستان های ارائه دهنده خدمت به کروناویروس در البرز

بنابراعلام سازمان نظام پزشکی کشور لیست ۱۷۰ بیمارستان ارائه دهنده خدمت به کروناویروس در کشور اعلام شده که پنج بیمارستان البرز در این لیست تعیین شده است.

این پنج بیمارستان شامل بیمارستان امام علی(ع)، بیمارستان کوثر، بیمارستان ثارالله مهرشهر، بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) نظرآباد وبیمارستان فاطمه الزهرا(س) اشتهارد میشود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود

مصطفی غفوری فرماندار شهرستان البرز در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان البرز در سال ۱۴۰۳ گفت: از سوی ستاد استانی، شهرستان البرز شهرستان برتر در این حوزه انتخاب شده است، عملکرد شهرستان البرز در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در سطح استان با توجه به امکانات محدود قابل قبول است و این موضوع دغدغه‌مندی مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حوزه اعتیاد را نشان می‌دهد.

وی افزود: استان و شهرستان البرز دارای ظرفیت‌های مناسب در حوزه کارشناسی و نیرو‌های مردمی است و جا دارد در راستای ارتقا کیفی اقدامات، از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.

 فرماندار البرز بیان کرد: اقدامات این حوزه باید ادامه دار باشد، نباید اقدامات در حوزه آسیب‌های اجتماعی صرفا در یک بازه زمانی محدود پیگیری شود چرا که عدم تداوم باعث بازگشت به وضعیت قبل خواهد بود.

وی عنوان کرد: همچنین همه کار‌ها باید پیوست فرهنگی و رسانه‌ای داشته باشد، شهر محمدیه به عنوان شهر بدون دخانیات مطرح است و تحقق این موضوع مستلزم اقدامات جدی و راهبردی است به همین سبب باید نظارت بر فروش دخانیات و ادوات مورد استفاده مواد مخدر، با توجه به ممنوعیت نخ فروشی، توسط اداره صمت و اتحادیه‌های مرتبط و با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • پنتاگون: خواهان جنگ با ایران نیستیم
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند