Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@15:56:51 GMT

تاکنون طرحی از سوی شهروندان به شورا پیشنهاد نشده

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۵۰۳

تاکنون طرحی از سوی شهروندان به شورا پیشنهاد نشده

به گزارش خبرنگار مهر، سامانه طرح‌ها و لوایح شورای شهر تهران مدتی پیش رونمایی شد. در این سامانه تمام مصوبات شورای شهر از دوره اول تا شورای پنجم بارگذاری شده و تمام فرآیند تصویب مصوبات شورا در این سامانه قرار گرفته بود.

در این سامانه شهروندان می‌توانستند در جریان اینکه طرحی که در شورا به تصویب می‌رسد توسط چه کسانی امضا شده، چه تغییراتی کرده و در صحن شورا چه کسانی به آن رأی داده‌اند، قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سامانه مردم می‌توانستند نظرات خود را در خصوص طرح‌ها و لوایح به اعضای شورا منتقل کنند و حتی شهروندان این اختیار را داشتند که طرح‌هایی نیز پیشنهاد کنند. پس از گذشت چند ماه هنوز شهروندان تهرانی از قابلیت‌های این سامانه اطلاعی ندارند.

حجت نظری در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد طرح پیشنهادی از سوی شهروندان در این سامانه قرار گرفته است؟ گفت: با ساختار بندی طرح‌هایی که در شورا مطرح می‌کنیم، هنوز طرحی از سوی شهروندان در سامانه طرح‌ها و لوایح ارائه نشده است اما پیشنهادهایی از جنس اجرا مطرح شده که ما آنها را به حوزه‌های مربوطه در شهرداری ارجاع داده‌ایم.

وی افزود: برخی از پیشنهادات و انتقادات در خصوص طرح‌ها و لوایح به اعضا و کمیسیون‌ها ارجاع داده شده تا شورا از نظرات شهروندان استفاده کند اما استقبال از این سامانه تا به امروز استقبال مطلوبی نبوده که می‌تواند ناشی از عدم شناخت مردم از این سامانه و قابلیت‌هایش باشد. اما اینکه اگر مردم در جریان وجود این سامانه هم بودند، استقبالی می‌شد یا خیر، قابل پیش بینی نیست.

کد خبر 4860122 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت نظری شورای شهر شهرداری شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش انتخابات 98 قوه قضاییه ویروس کرونا شهر تهران راهپیمایی 22 بهمن محسن حاجی میرزایی نیروی انتظامی 22 بهمن کمیته امداد امام خمینی قاسم سلیمانی دستگیری سارق طرح ها و لوایح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریکی در برخی از معابر شهروندان تبریز را به دردسر انداخت

امنیت برای زندگی مردم گاهی از نان شب واجب‌تر و مهم‌تر است، معضلی که مدتی است گریبان‌گیر ساکنان  خیابان مارالان در شهر تبریز شده است. تاریکی معابر یکی از موضوعاتی است که می‌تواند امنیت مردم را به مخاطره بیندازد. اهالی این محله بارها از مسئولان پیگیری کرده اند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد. 

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام و احترام ما ساکن خیابان مارالان بالاتر از میدان سجادیه شهر تبریز هستیم با وجود ثبت و گزارش خرابی ۳ تا از چراغ‌های روشنایی کوچه ما به مدت بیشتر از ۱۶ ماه از سوی همسایه‌ها و خودم و با وجود دریافت پیامک هنوز تعویض لامپ صورت نگرفته است. لطفا پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شهرداری با پرداخت نکردن بازار کار شورا را مقابل کارکنان شهرداری قرار داد
  • آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور
  • طرحی برای پاسداری از یک فریضه
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • امداد رسانی پلیس سیستان و بلوچستان به سیل زدگان جنوب استان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • ‌پرداخت ۱۵ میلیارد تومان زکات توسط مردم فارس
  • آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • تاریکی در برخی از معابر شهروندان تبریز را به دردسر انداخت