Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک معنای "بومی‌سازی تعالی علوم انسانی و هنر" این است که نظریات علمی و نظری را با مسائل موجود درگیر سازیم، بر توجه بیشتر استادان به نیازسنجی درون استانی تأکید کرد و افزود: استادان دانشگاه باید از دانشجویان مسأله شناسی بخواهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در نشست هم‌اندیشی اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: تعالی علوم انسانی و هنر دارای سه مؤلفه روزآمدی، بومی‌سازی و حکمی سازی است و شناخت آخرین دستاوردهای دنیا بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای پیشرفت و به روزآمدی باید در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، جامعه‌شناسی و ... اطلاعات جامع و کاملی از آخرین نظریات داشته باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از مکاتب جدیدی که امروزه مطرح است، بحث "روانشناسی شناختی" است که جزو علوم نوین شناختی محسوب می‌شود که باید مورد اهمیت فراوان قرار گیرد، در دانشگاه‌ها به آن توجه شود و آموزش‌های لازم در این زمینه داده شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مؤلفه بومی‌سازی تعالی علوم انسانی و هنر افزود: بومی‌سازی دو معنا دارد اینکه نظریه‌های بومی خود را بدانیم و اینکه نظریات علمی و نظری را با مسائل موجود درگیر سازیم.

دکتر خسروپناه تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی درآمد و هزینه‌اش با بودجه عمومی و مردمی شکل‌گرفته، پس باید به این مسأله مهم اهتمام ورزیم که غیر از مسائل آموزشی چه خدماتی را توانسته‌ایم به جامعه ارائه دهیم و به عبارتی به چه میزان توانسته‌ایم ناظر به نیازهای استان خود باشیم.

وی با تأکید بر توجه بیشتر استادان به نیازسنجی درون استانی افزود: استادان دانشگاه باید از دانشجویان مسأله شناسی بخواهند؛ به عبارتی مسائل شناختی، اقتصادی، اجتماعی و ... که هر استانی با آن مواجه است را شناسایی کنند و راه‌حلی برای رفع آن ارائه دهند که این همان بومی‌سازی است و می‌تواند در خدمت به مردم جامعه خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر نظریه‌ای که در علوم اجتماعی وجود دارد دارای مبنای فلسفی است، بنابراین حکمی سازی یا اسلامی سازی سومین مؤلفه تعالی علوم انسانی و هنر است، به عبارتی حکمی سازی همان درگیر کردن علوم انسانی با مبانی حکمی است.

خسروپناه افزود: برای تحقق بخشیدن به تعالی علوم انسانی لازم است در ساختار، اصلاح اساسی صورت گیرد، زیرا اگر بخواهیم نظریه‌ای محقق شود باید از اصلاح ساختار شروع کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان گفت: اصلاح آئین‌نامه‌ها، توانمندسازی استادان، راه‌اندازی، تقویت و اعتباربخشی به مجلات، برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، برگزاری کرسی‌های ترویجی ازجمله اهداف تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز است و هیأت‌های اندیشه‌ورز استادان در استان‌ها، بازوی توانمند واحدهای دانشگاهی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي بومی سازی علوم انسانی تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور عنایت اله ملکی تبار مشاور و رییس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سعید صابونی رییس مرکز عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، حسین جوادی خزانه دار دانشگاه آزاد اسلامی و سیدمرتضی شهیدی سرپرست مرکز امور حقوقی و صیانت از دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.

طهرانچی در این نشست با تأکید بر اینکه سال ۱۴۰۳، سال رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: نحوه و میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیأت علمی متناسب با چارچوب هایی که در دولت مصوب شده است در اولین جلسه هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار جدی است، اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته در مراسمی با حضور رییس‌جمهور عملیات اجرایی ساخت مسکن در ۹۵۷ هکتار از زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت چندین هزار واحد مسکونی آغاز شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: هر ۳ ماه یکبار کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی باید مصادیق عملی پروژه مسکن را مشاهده کنند. البته به دلیل بروکراسی های خارج از دانشگاه این پروژه تا حدودی کند پیش رفت.

طهرانچی با بیان اینکه در پروژه مسکن در نظرگرفتن ۴ نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: اختصاص زمین، انتخاب پیمانکار صنعتی انبوه ساز مناسب، مشارکت دانشکدگان صنعت ساختمان در پروژه و تأمین منابع از موارد بسیار مهمی هستند که همواره باید مورد توجه قرار بگیرند، به خوبی انجام شوند و موازی هم پیش بروند.

کد خبر 6079871

دیگر خبرها

  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • مجله علمی «روانشناسی ارتباطات» دانشگاه آزاد میاندوآب مجوز انتشار گرفت
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری را به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند
  • بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد برای توسعه و تعالی چابهار و سواحل مکران
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد