Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@11:50:44 GMT

نمایش مستند «ملاقات در سرزمین گمشده»

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۶۳۷

نمایش مستند «ملاقات در سرزمین گمشده»

مستند « ملاقات در سرزمین گمشده » که به موضوع فلسطین بین سال های 1928 و 1952 می پردازد، از آنتن شبکه هیسپان تی وی پخش می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند « ملاقات در سرزمین گمشده » زندگی فلسطینی ها را قبل و تا حدودی بعد از اشغال اسرائیل توصیف می کند: شهری زنده با مناظر بدیع و باغ هایی سرسبز و مردمانی که علی رغم تفاوت های دینی بسیار در صلح و آرامش به سر می بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این مستند همچنین به نزاع اعراب و یهودیان اشاره می شود، زمانی که اعراب فلسطین متوجه نقشه شوم آنها برای تصرف اراضی شان می شود. دکتر بوران، علت اصلی این نزاع ها را در صهیونیسم و وعده ای می داند که بریتانیا به یهودیان مبنی بر تشکیل سرزمینی برای آنها داده است. 

فرزندان و دوستان دکتر بوران که ایام کهنسالی خود را سپری می کنند خاطرات کودکی و جوانی خود را در جافا به خوبی به خاطر دارند. شهری زیبا و مردمانی مهربان و شور و نشاطی دلگشا در منطقه جملاتی است که همگی در مورد آن متفق القولند. آنها همچنین فرآیند اشغال و تصرف خانه ها و اراضی اعراب  را به خوبی به یاد دارند و به عملیات تخریب سیستماتیک خانه ها و اراضی اعراب توسط یهودیان اشاره می کنند. تصور وضعیت فعلی فلسطین برای این شاهدان عینی که زمانی روی خوش زندگی در آنجا را دیده بودند بسیار غم انگیز است.

مستند « ملاقات در سرزمین گمشده » محصول شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی هیسپان تی وی زبانگردانی شده و پنجشنبه ساعت 07:30، 14:30، 20:30 از این شبکه پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فلسطین هیسپان تی وی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این مستند درباره شخصیت و سلوک علمی و فرهنگی دکتر نادیا مفتونی پژوهشگر فلسفه و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است که بیشتر به دلیل احیای فلسفه هنر فارابی، تبیین فلسفه علم حکمای مسلمان و استخراج مباحثی جدید از حکمت اشراق شهاب الدین سهروردی شناخته می‌شود.
مفتونی از معدود چهره‌های فلسفه معاصر ایران است که با فلاسفه جهانی تعامل مستقیم دارد و به نمایشنامه‌نویسی و نقاشی نیز می‌پردازد.
«عشق و فلسفه» یازدهمین فیلم از مجموعه مستند «آئینه عمر» است که درباره زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران ساخته شده است. این مستند ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی حسن علیزاده فرد جمعه ساعت ۱۲:۳۰ هم تکرار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • خبر‌های رسانه پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • روایت عشق و فلسفه در شبکه چهار
  • مستند «ابوجهاد» از رسانه ملی
  • برنامه «سرزمین شعر» ادامه‌دار شد/ آغاز فصل دوم از خرداد
  • پخش مستند پرندگان ایلام از شبکه مستند
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی