Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از آنکه اخیرا روسیه توانست به پنجمین دارنده ذخایر بزرگ طلا در دنیا تبدیل شود این کشور همچنان در حال جمع‌آوری طلا از بازار است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، بانک مرکزی روسیه گزارش داد که تا روز یک فوریه حجم ذخایر طلای این کشور با عبور از مرز 73.2 میلیون اونس به 2276.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 تن رسیده است که از نظر ارزش معادل 116 میلیارد دلار است.

بنا به گزارش این بانک، روسیه در ماه ژانویه 7 تن طلا از بازار خریداری کرده است و این در حالی است که قیمت طلا طی روزها و هفته‌های گذشته روندی افزایشی را طی کرده و در روز پنجشنبه به 1619.20 دلار و روز جمعه هم به بالای 1630 دلار رسیده است.

اخیرا روسیه توانسته با پشت سر گذاشتن چین به پنجمین دارنده بزرگترین ذخایر طلا در جهان تبدیل شود.

حالا روسیه شانه به شانه ایتالیا و فرانسه  به ترتیب 2452 و 2436 تن ذخیره طلا در حال رقابت بر سر تصاحب جایگاه‌های سوم و چهارم بزرگ‌ترین دارندگان طلا در جهان است.

روسیه طی چند سال گذشته تلاش کرده است تا با جمع کردن طلا از بازار، ذخیره کردن یوآن و یورو و برخی دیگر از ارزهای بین‌المللی سهم دلار از 500 میلیارد دلار حساب ذخیره طلا و ارز خارجی خود را کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه طلا بازار بانک مرکزی ذخایر طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • واکنش حسن یزدانی به حذف تیلور از المپیک
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت طلا سقوط کرد