Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:40:00 GMT

یک شهرک بجنورد و هزار مشکل مدیریتی

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۷۶۲

یک شهرک بجنورد و هزار مشکل مدیریتی

مدیریت گلستان شهر بجنورد به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی، بهار امسال به شهرداری مرکز استان واگذار شد، این اقدام که گمان می رفت پایانی برای بلاتکلیفی ۱۰ ساله این منطقه باشد، مشکلات دیگری را رونمایی کرده است.  

گلستان شهر بجنورد به وسعت ۱۷۰ هکتار، لکه مسکونی منقطع مرکز خراسان شمالی است که به گفته کارشناسان، بدون برنامه ریزی درست،  به شهر ملحق شده است و اکنون ایرادها و نواقص زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرک  زیرساخت های شهری،  فضای سبز، بوستان،  خانه فرهنگ و فرهنگ سرا ندارد البته این موارد در طرح گلستان شهر دیده شده است.

راه و شهرسازی خراسان شمالی، در چند سال پیش، بارها اعلام کرده بود که مدیریت گلستان شهر بجنورد را به شهرداری واگذار و برای رفع ایرادهای آن اقدام می کند اما در آن سال ها، شهرداری از پذیرفتن آن خودداری کرده بود.

بالاخره در بهار پارسال، مدیریت گلستان شهر به شهرداری بجنورد واگذار شد،  در آن زمان، راه و شهرسازی استان مکلف شد که برای رفع ایرادهای این مجموعه مسکونی،  ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری بجنورد پرداخت کند.  

یکی دیگر از تعهدات راه و شهرسازی خراسان شمالی در قبال گلستان شهر بجنورد، واگذاری ۱۰ درصد از زمین های مسکونی فازهای یک و ۲ و سه گلستان شهر در راستای کمک به شهرداری بجنورد بود اما این وعده هم عملی نشده است.

حال، شهرداری بجنورد اعلام کرده است که این تعهدات محقق نشده است و از این رو دیگر نمی تواند به خدمات رسانی خود در گلستان شهر ادامه دهد.  

تعهدات راه و شهرسازی مانده بر روی کاغذ

شهردار بجنورد در این باره با بیان اینکه این نهاد ۶۰ میلیار ریال در گلستان شهر هزینه کرده است گفت: این نهاد دیگر توان مالی ادامه خدمات‌رسانی به مجموعه مسکونی گلستان‌شهر را ندارد و در صورت تحقق نیافتن تعهدات راه و شهرسازی در قبال ساکنان این منطقه، خدمات خود را متوقف خواهد کرد.

هادی زارعی اظهار داشت: مدیریت مجموعه مسکونی گلستان شهر در بجنورد، به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر استان، اوایل امسال به شهرداری واگذار شد و در این زمینه، راه و شهرسازی متعهد شد برای رفع ایرادها و نواقص، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری بجنورد پرداخت کند اما این امر هنوز محقق نشده است.  

مدیریت مجموعه مسکونی گلستان شهر در بجنورد، به عنوان بزرگ ترین مجموعه مسکن مهر استان، اوایل امسال به شهرداری واگذار شد و در این زمینه، راه و شهرسازی متعهد شد برای رفع ایرادها و نواقص، ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری بجنورد پرداخت کند اما این امر هنوز محقق نشده است

وی افزود: بر اساس برآورد راه و شهرسازی استان، رفع ایرادها و نواقص در گلستان شهر بجنورد، ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و شهرداری بجنورد، با حسن نیت که داشته، مدیریت این مجموعه مسکونی را تحویل گرفته اما انجام تعهدات، بر روی کاغذ مانده است.  

وی افزود: مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان، از زمان حضور در استان، بررسی موضوع را به تعویق انداخته است و در این مدت پیگیری های متعدد ما به ۲ هفته بعد موکول شد که این هفته‌ها همچنان باقی است و گویا پایانی ندارد.

زارعی اظهار داشت: شهرداری در انجام خدمات به گلستان شهر با مشکل اعتباری روبه رو است، اگر زمین ها اختصاص داده شود، از محل فروش آن می توان نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اقدام کرد اما راه و شهرسازی اعلام کرده است که واگذاری آن، منوط به اخذ مجوزهای لازم است.

وی گفت: انجام تعهدات راه و شهرسازی استان در قبال گلستان شهر، از مرکز هم پیگیری شده است اما سازمان ملی مسکن هم می گوید باید از استان پیگیری شود و در استان هم مدیرکل راه و شهرسازی هنوز پاسخی نداده است.  

شهردار بجنورد افزود: سهم شهرداری از ۱۰ درصد از زمین های مسکونی گلستان شهر، ۱۷ هکتار زمین است.  

خدمات شهرداری در گلستان شهر متوقف می شود

زارعی با بیان اینکه مشکلات به استاندار خراسان شمالی نیز منعکس شده و قرار است در نشست کمیسیون ماده ۵، مطرح و بررسی شود، گفت: موضوع انجام تعهدات راه و شهرسازی، به عناوین مختلف پاس کاری شده است و در این مدت،  چیزی دست ما را نگرفته است.  

شهردار بجنورد اظهار داشت: اکنون شهرداری نسبت به زباله برداری و خدمات رفت و روب در گلستان شهر اقدام می کند اما دیگر قادر به تامین هزینه های این امر نیست و به ناچار، این خدمات در این مجموعه مسکونی،  متوقف خواهد شد.  

مردم گلستان شهر بار دیگر در برزخ 

یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد در این باره گفت: گلستان شهر نواقص و ایرادهای زیادی داشت و راه و شهرسازی مکلف بوده است که نسبت به رفع آن اقدام کند، در دوره های پیش شورای اسلامی هم راه و شهرسازی خواستار تحویل مدیریت آن به شهرداری بجنورد شده و اعلام کرده بود که در ۶ ماه نسبت به حل مشکلات اقدام می کند، اما در آن سال ها، با تحویل گرفتن مدیریت آن مجموعه مسکونی مخالفت کردیم.

علیرضا باغچقی اظهار داشت: بالاخره، شهرداری بجنورد قبول کرد که مدیریت گلستان شهر را تحویل بگیرد و پس از امضای صورت جلسه، زیبنده نیست که مردم را بار دیگر در برزخ قرار داده و خدمات را در آن محل متوقف کند.

وی افزود: راهکار این است که با رایزنی ها، راه و شهرسازی را مکلف به انجام تعهدات کند.

یک عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: مناسب نبودن جوی و جدول، آسفالت نبودن برخی معابر، نبود فضای سبز و نیز بوستان برای شهروندان، از جمله نواقص و ایرادها در مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد است.  

بخشی از تعهدات امسال محقق می شود

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی هم با بیان اینکه برای حل مشکلات گلستان شهر، نشست های متعدد با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گذاشته شده است گفت: درخواست ما از شهردار بجنورد این است که خدمات خود در این مجموعه مسکونی را قطع نکند.  

سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: انتقادهای شهردار بجنورد از عملی نشدن تعهدات، به جا است و آنچه صورت جلسه شد، جامه عملی نپوشید، البته تلاش داریم تا بخشی از آن امسال محقق شود.

انتقادهای شهردار بجنورد از عملی نشدن تعهدات، به جا است و آنچه صورت جلسه شد، جامه عملی نپوشید، البته تلاش می شود تا بخشی از آن امسال محقق شود

وی گفت: قرار بود که ۱۰ درصد از زمین های مسکونی گلستان شهر،  در اختیار شهرداری قرار گیر و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هم برای سرعت دادن به انجام کارها، تامین و پرداخت شود.

وی افزود: پیگیری های لازم انجام شده و ادامه دارد،  تلاش داریم تا بخشی از مطالبات تا پایان امسال داده شود تا ساکنان این منطقه،  بیش از این متحمل مشکلات نباشند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای واگذاری زمین، موافقت های سازمان زمین و مسکن نیاز است که در این باره هم  پیگیر هستیم.

شهرداری حق ندارد خدمات را متوقف کند 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم در این باره گفت: گلستان شهر، جزو محدوده شهری است و بر اساس قانون، شهرداری بجنورد باید به ساکنان آن خدمات داشته باشد.  

گلستان شهر، جزو محدوده شهری است و بر اساس قانون، شهرداری بجنورد باید به ساکنان آن خدمات داشته باشد

رضا رجب زاده اظهار داشت: بر اساس قانون،  شهرداری بجنورد حق ندارد خدمات خود در گلستان شهر را متوقف و تعطیل کند.  

وی درباره انجام نشدن تعهدات راه و شهرسازی در قبال گلستان شهر خاطرنشان کرد: انجام این تعهدات تا کنون به طول کشیده است اما پیگیر هستیم تا این امر محقق شود.  

گلستان شهر بجنورد بزرگترین مجموعه مسکن مهر خراسان شمالی است و اکنون ۲۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.  

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا جدول راه و شهرسازی استان زمین عضو شورای اسلامی شهر مدیرکل راه و شهرسازی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی راه و شهرسازی خراسان شمالی مجموعه مسکونی گلستان شهر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تعهدات راه و شهرسازی راه و شهرسازی استان شهرداری بجنورد گلستان شهر بجنورد مجموعه مسکونی مدیریت گلستان شهر مجموعه مسکن مهر شهردار بجنورد گلستان شهر انجام تعهدات اعلام کرده واگذار شد زمین ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری بجنورد از برگزاری پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد بش قارداش خبر داد.

محمدرضا موفق در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: قرار است به مناسبت فرا رسیدن هفته شوراها، روز کارگر، معلم و هفته سلامت، جمعه هفته جاری پیاده روی همگانی به مقصد بش قارداش برگزار شود.

وی افزود: این پیاده‌روی از ساعت ۵:۳۰ صبح جمعه هفتم اردیبهشت ماه از محل ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی شهرداری در بلوار دانشگاه آزاد آغاز می شود و از مسیر جاده سلامت به سمت بش قارداش ادامه می یابد.

وی ادامه داد: قرار است مراسمی در بش قارداش برگزار شود که طی آن به مناسبت روزهای اعلام شده، یک نفر به نمایندگی از فعالان آن عرصه تقدیر می‌شود.

موفق تاکید کرد: برگزاری همایش‌هایی از این نوع موجب ایجاد تحرک و شادابی در جامعه می‌شود و شور و نشاط اجتماعی را به دنبال دارد. به همین دلیل، خود را موظف به اجرای برنامه‌هایی از این قبیل می‌دانیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به حضور در این پیاده روی خانوادگی حتما کفش ورزشی به پا داشته باشند، اظهار کرد: طی مسیر با چای و خرما از شرکت کنندگان پذیرایی می شود. غرفه های فروش غذاهای خانگی در بش قارداش مستقر خواهد بود.

به گفته مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری بجنورد، این مراسم پیاده روی با قرعه کشی و اهدای جایزه همراه خواهد بود و اتوبوس رایگان نیز برای برگشت از بش قارداش به سمت چهارراه ۱۷ شهریور و میدان شهید هماهنگ شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • جنون زباله میلیاردر زاغه‌نشین
  • جزئیات کشف ۹۰ خاور زباله و لاشه حیوان از خانه مرد تنها
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت