Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@05:10:14 GMT

لیگ تعطیل می‌شود یا بدون تماشاگر ادامه می‌یابد؟

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۹۰۴

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی درباره مسائل پیش آمده مربوط به ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات ورزشی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش تابناک ورزشی، خلیلیان گفت: به هر حال موضوع مهمی در دنیا به وجود آمده و ما هم تنها کشوری نیستیم که دچار این مشکل شدیم. پیش از این هم مسئولان وزارت بهداشت پیش بینی کرده بودند که این موضوع به ایران هم خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وحشت و اضطراب چیزی را حل نمی‌کند و باید با فکر و خونسردی و آمادگی بیش از پیش به دنبال مقابله با این موضوع باشیم. مسلما جامعه ورزش آنقدر پیشرفته هست که این را بداند مسئله اصلی در این باره مبارزه است نه صرفا برگزاری مسابقات ورزشی. ما در این باره اصول اولیه‌ای داریم و اولویت‌های ما به استثنای مسابقات فوتبال، مسابقات المپیک، اردو‌ها و مسابقات انتخابی است.

خلیلیان حرف‌های خود را اینگونه ادامه داد: بحث فوتبال کاملا جداست چرا که هم شورای تامین و هم مسئولان وزارت بهداشت به طور کامل این موضوع را بررسی کردند و امروز هم جلسه‌ای برای آن برقرار کردند. ما به دستور وزارت ورزش ستادی را به این عنوان راه انداختیم و دستورالعمل و صورتجلسه‌هایی هم در این باره داده ایم. ستاد‌های متناظر در استان‌ها با کمک ادارات ورزش و جوانان و هیات‌های پزشکی باید تشکیل شود. ماموریت ما در درجه اول آموزش است. چرا که ما عملا در سطح بهداشتی و درمانی ابزار‌های اجرایی نیستیم، اما در بخشی از زمینه‌ها هم مانند امدادگری و نظارتی به آن‌ها کمک خواهیم کرد تا انشالله هرچه سریعتر شاهد رخت بربستن این ویروس از کشورمان باشیم.

او درباره برگزاری رقابت‌های لیگ برتر بدون حضور تماشاگران گفت: همکاران کارشناس در مجموع به این نتیجه رسیدند که اگر ما بخواهیم فاصله دو متر را برای تماشاگران در ورزشگاه‌های سربازی مانند مانند ورزشگاه‌های فوتبال رعایت کنیم خطر در کمترین حد خواهد بود البته با رعایت استاندارد‌های مختلف که ما به اماکن ورزشی، باشگاه ها، ورزشگاه‌ها و حتی مجتمع‌های مسکونی که امکان برگزاری بازی‌های ورزشی را خواهند داشت ابلاغ کردیم که نسبت به گذاشتن وسائل ضدعفونی کننده و ماسک و ... اقدام کنند. مسلما خطر وجود دارد، اما اقدام و عمل ما در ورزشگاه‌ها می‌تواند بهداشت را در بالاترین حد و بیماری را هم دور نگاه دارد. امیدواریم جامعه ورزش با گرفتن مسائل آموزشی از سایت فدراسیون پزشکی و هم از طریق همکاران ما در جا‌های مختلف کشور بیشترین آموزش‌ها را داشته باشند و به طور عملی با این ویروس مبارزه کنیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی حرف‌های خود را این گونه ادامه داد: قاعدتا این موضوع در دنیا است و همه جا با آن رودررو هستند و بنابراین فقط به ما برنمی گردد، اما فدراسیون بهداشت جهانی می‌گوید تا پانزدهم فروردین این موضوع به دلیل گرمتر شدن هوا به حداقل برسد. یعنی شیوع آن متوقف شود که اگر این اتفاق بیفتد و دارو‌های کاملتری هم ارائه داده شود باید منتظر غلبه کامل بر این بیماری بود. البته این را هم بگویم که نگرانی شیوع این بیماری خیلی بیشتر از موضوع مربوط به مرگ و میر است و به همین دلیل رعایت مسائل بهداشتی خیلی بیشتر از آنتی بیوتیک و مسائل درمانی. یعنی پیشگیری با رعایت رصول و عقل و تدبیر و به دور از هیجان، کمتر رفتن به جا‌های پرجمعیت و ... می‌تواند ما را از این بیماری دور کند.

خیلیان در ادامه گفت: اطلاع دادن در این باره هم خیلی مهم است مثلا کسانی که درجه تب بالا دارند حتما این موضوع را اطلاع دهند و فکر نکنند با پاک کردن صورت مسئله می‌توانند مشکل را حل کنند. همه نهاد‌های بهداشتی درمانی طبق دستور وزارت بهداشت آماده هستند تا خدمات ارائه دهند. حتی برای بحث تب گیری هم ما در اردو‌های ملی اقدام می‌کنیم و همین امروز دستور داده شد تا دستگاه‌های مخصوص نصب شود. البته این هم یعنی گرفتن تب چیز کاملی نخواهد بود.

خلیلیان درباره جلسه شورای تامین و دستور احتمالی برای برگزاری بازی‌های لیگ برتر بدون تماشاگر گفت: ممکن است که این اتفاق بیفتد. البته در آن صورت نیاز به نظرات کارشناسی خیلی دقیق و صریح دارد. همه ما باید خودمان را باید هماهنگ کنیم با نظرات بهداشتی درمانی و باید از دادن آمار‌های کذب در صفحات اجتماعی پرهیز کنیم. جامعه نباید بترسد، اما باید بدانیم که این یک واقعیت است و باید در انتظار نظرات دوستان در وزارت بهداشت باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تابناک ورزشی تعطیلی لیگ فدراسیون پزشکی ورزشی کرونا ویروس کرونا کروناویروس کرونا در ایران بیمارستان کامکار انتخابات آزادراه تهران شمال اف ای تی اف انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب وزارت بهداشت ورزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ‌رجبعلی برزویی ‌با اشاره به ابلاغ «آیین‌نامه جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» توسط ریاست‌جمهوری، افزود: هدف از این اقدام مهم، کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق ارتقای سطح ورودی دانشجو‌معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعدادهای برتر دانش‌آموزی است که طبق آن افراد دارای استعداد برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی اعم از دانش‌آموزان و طلاب، می‌توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان با قرار گرفتن در فرآیند گزینش و احراز شایستگی‌های تخصصی و عمومی از طریق هیات جذب و گزینش، جذب این دانشگاه شده و معلم شوند.

برزویی تصریح کرد: راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری‌؛ برگزیدگان مسابقات رسمی و ملی قرآنی، فرهنگی-هنری و ورزشی؛ برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان؛ جشنواره‌های فنی-مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی؛ حافظان کل یا قسمتی از قرآن کریم و  دارندگان رتبه‌ زیر هزار کشوری در کنکور افراد مشخص شده در این آیین‌نامه هستند‌ که با رعایت دستورالعمل اجرایی که متعاقبا اعلام می‌شود از این مسیر، جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه‌نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو‌معلمان دانشگاه به صورت رسمی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی‌ (WWW.CFU.AC.IR) ‌اطلاع‌رسانی گسترده خواهد شد؛ گفت: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت، تدوین و عملیاتی شود.

برزویی ادامه داد: در این آیین‌نامه مشوق‌هایی برای استعدادهای برتر پس از جذب در دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سایر دانشجویان پیش‌بینی شده است که تفصیل آن متعاقبا اعلام خواهد شد.‌

دیگر خبرها

  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس بدون حضور زنان
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
  • اطلاعیه استقلال: بازی ما بدون تماشاگر است!
  • یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد
  • آلومینیوم-پرسپولیس در جام حذفی بدون تماشاگر!
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان