Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست پدافند غیرعامل و بحران و شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: در این شرایط رعایت بهداشت عمومی و ارائه نکات آموزشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی از طریق رسانه ها و برپایی کارگاه‌های آموزشی ضروری است.

وی بیان کرد: براساس پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی و تصمیم ستاد مدیریت بحران استان بوشهر با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های ملی و استانی و اردوهای مختلف از جمله اردوهای راهیان نور تا اطلاع ثانوی و تا زمانیکه دانشگاه علوم پزشکی وضعیت جدیدی را اعلام کند در استان لغو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برای حفظ سلامتی مردم آموزش و پرورش، سپاه و مراکز آموزش عالی از برپایی اردوهای مختلف دانش‌آموزی و دانشجویی به خارج از استان جلوگیری کنند.

گراوند تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت نکات بهداشتی با هدف پیشگیری از بیماری باید یک رابط بهداشتی باشند.

استاندار بوشهرگفت: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی توصیه‌ای برای تعطیلی مدرسه‌ها ودانشگاه‌ها ندارد و تنها بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی تاکید شده است و در خصوص تعطیلی این اماکن متناسب با شرایط جدید تصمیم گیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای پیشگیری از اظهارنظرهای متفرقه در خصوص بیماری کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یا معاون بهداشتی وی مسئول اصلی اطلاع رسانی در مورد بیماری کرونا در استان است و خلاف این موضوع از سوی هیچ مسئولی پذیرفتنی نیست.

استاندار بوشهر گفت: روسای دانشگاه‌ها، فرماندهای نیروهای مسلح، مدیران آموزش و پرورش، روسای شبکه بهداشت شهرستان‌ها، شهرداری‌ها و راهداری مسئول اصلی کنترل و رعایت بهداشت عمومی در مناطق تحت امر خود هستند.

گراوند یادآورشد: همچنین عرضه قلیان در اماکن عمومی در راستای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا ممنوع است و پلیس موظف به انجام این مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجوم گسترده ملخ‌ها به استان بوشهر گفت: در شرایط بحرانی همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح باید برای کنترل اوضاع همکاری لازم را داشته باشند.

گراوند با تاکید برضرورت تامین نیازمندی‌های سازمان جهاد کشاورزی از طریق مدیریت بحران اضافه کرد: با توجه به اینکه با هجوم ملخ امنیت غذایی به خطر می‌افتد به همین دلیل مدیریت بحران مکلف است هرآنچه سازمان جهاد کشاورزی از امکانات و تجهیزات  نیاز دارد از طریق دستگاه‌ها تامین کند.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت منابع اما باتوجه به وسعت حمله ملخ‌ها به استان بوشهر از محل منابع استانی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مالی به سازمان جهاد کشاورزی کمک شود تا مشکلی برای تامین سم و سایر ملزومات مورد نیاز خود نداشته باشد.

استاندار بوشهر یادآورشد:سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تامین هواپیمای دوم برای سم پاشی مناطق مختلف استان اقدام کند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه کنترل نکردن آفت ملخ صحرایی دراستان بوشهر احتمال حمله این آفت به استان‌های همجوار را به دنبال دارد به همین دلیل مدیریت بحران باید در نامه‌ای از استان‌های همجوار در راستای کنترل این آفت  استمداد بطلبند.

استاندار بوشهر یادآورشد: با توجه به اینکه هجوم ملخ‌ها از سوی استان‌های جنوبی بوده اگر مقابله کامل وجامعی در این بخش صورت نگیرد احتمال آلودگی استان‌های همجوار وجود دارد به همین دلیل کمک‌های ملی و استان‌های همجوار به استان بوشهر برای کنتل این آفت ضروری است.

وی تاکید کرد: دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی موظف هستند با استفاده از امکانات مالی و تجهیزاتی خود برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی را یاری برسانند چرا که اگر همکاری و همیاری مردم در کنار این دستگاه‌ها وجود نداشته باشند به طور قطع با مشکل روبرو خواهیم بود.

استاندار بوشهر همچنین از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر خواست با توجه به ضرورت محدودیتی در تامین سوخت و سم کشاورزی برای سازمان جهاد کشاورزی ایجاد نکنند و همکاری لازم را در خصوص تامین سوخت داشته باشند.

گراوند گفت: هرگونه محدودیت در خصوص تامین سوخت مورد نیاز ماشین‌آلات کشاورزی برای کنترل آفت ملخ صحرایی پذیرفتنی نیست و امروز باید این مشکل در استان برطرف شود.

وی یادآور شد: سطح هجوم آفت ملخ صحرایی امسال نسبت به سال گذشته بسیار بالاست و به طور قطع تنها با منابع استانی امکان کنترل این آفت وجود ندارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آموزش عالی استان بوشهر پخش فرآورده های نفتی شهرداری همه دستگاه های اجرایی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازمان جهاد کشاورزی دانشگاه علوم پزشکی استان های همجوار استاندار بوشهر آفت ملخ صحرایی بیماری کرونا مدیریت بحران استان بوشهر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، محسن نظام دوست، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی اظهار کرد: هر ساله سهمیه کودهای شیمیایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به شرکت های خدمات حمایتی کشاورزی استان ها ابلاغ می شود.

وی گفت: در سال گذشته، برای استان سهمیه کود اوره ۳۵ هزار تن، سهمیه کود فسفاته در حدود ۱۰ هزار تن همچنین سهمیه کود پتاسه سه هزار و ۳۰۰ تن به استان اعلام شد که این شرکت طی سال گذشته این سهمیه را جذب و میان کشاورزان توزیع کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی افزود: البته در سال گذشته در زمینه کود پتاسه، در حدود ۹۰۰ تن مازاد بر سهمیه که برای کشاورزی استان مورد نیاز شد به استان اختصاص یافت.

وی در ادامه درباره سهمیه کودهای شیمیایی استان در سال ۱۴۰۳ نیز اظهار کرد: فعلا برای استان سهمیه سال جاری همانند سهمیه سال گذشته تعریف و مشخص شده است.

نظام دوست گفت: در عین حال، در حال گفت و گو با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا وزارتخانه برای استان، سهمیه هر یک از کودهای شیمیایی اشاره شده در سال جاری را ۱۵ تا ۲۰ افزایش دهد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود وزارتخانه با این تقاضای افزایش سهمیه موافقت کند.

با این وجود، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از یکم تا بیستم فروردین ماه جاری از سوی پتروشیمی‌ های کشور سه هزار و ۵۰۰ تن کود اوره به استان اختصاص یافته، عنوان کرد: شرکت پتروشیمی خراسان از بیستم فروردین ماه جاری تحویل کود اوره به استان را متوقف کرده است.

وی افزود: این در حالی است که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان باید در طول سال جاری ۳۵ هزار تن کود اوره را تامین و میان کشاورزان توزیع کند.

نظام دوست در ادامه با یادآوری این مطلب که پتروشیمی خراسان در سال گذشته طی دو مرتبه تحویل کود اوره به این شرکت را متوقف کرد که در استان کمبود تامین کود اوره رخ داد، خاطرنشان کرد: پتروشیمی خراسان از یکم تا بیستم فروردین ماه جاری فقط سهمیه کود اوره اسفند ماه ۱۴۰۲ را به این شرکت تحویل داد و تحویل سهمیه کود اوره فروردین ماه جاری را به این شرکت متوقف کرده است.

وی تصریح کرد: این مسئله باید حل شود تا در زمینه تامین کود اوره با کمبود مواجه نشویم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره گلایه کشاورزان از افزایش قیمت سهمیه کودهای شیمیایی در سال ۱۴۰۳ نیز اعلام کرد: قیمت گذاری کودهای شیمیایی در ستاد تنظیم بازار کشور تصمیم گیری و به تایید هیات دولت می رسد.

وی گفت: قیمت کودهای شیمیایی در سال ۱۴۰۳ در مقایسه با قیمت آنها در سال ۱۴۰۲ در حدود ۲۵ تا ۲۸ درصد افزایش یافته است.

نظام دوست بیان کرد: در حال حاضر یک کیسه ۵۰ کیلویی کود اوره با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، یک کیسه ۵۰ کیلویی کود فسفاته با قیمت ۱۷۵ هزار تومان و یک کیسه ۵۰ کیلویی کود سولفات پتاسیم نیز با قیمت ۸۱۲ هزار تومان به کشاورزان تحویل می شود.

وی افزود: این سهمیه کودهای شیمیایی با قیمت های اشاره شده به صورت قیمت های یارانه ای به کشاورزان تحویل می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت آزاد یک کیسه کود اوره در بورس بیش از ۸۰۰ هزار تومان و کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه نیز تا حدود دو میلیون تومان است که دولت مابه التفاوت این نرخ ها می پردازد.

خبرنگار: سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227162 برچسب‌ها کشاورزی کود دامی

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم