Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر ملی «دفاع از سرزمین و مبارزه با شهرک‌سازی» در گزارش هفتگی خود از پروژه‌ای صهیونیستی پرده برداشت که قرار است در شمال قدس اشغالی به اجرا درآید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ دفتر ملی «دفاع از سرزمین و مبارزه با شهرک‌سازی‌» وابسته به سازمان آزادی‌بخش فلسطین در گزارش هفتگی خود که امروز (شنبه) منتشر شد، از طرحی صهیونیستی پرده برداشت که رژیم صهیونیستی قصد دارد آن را در فرودگاه «قلندیا» (شمال قدس اشغالی) به اجرا در آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبگاه خبری «البوصله»، در این گزارش آمده است که وزارت اسکان رژیم صهیونیستی در حال آماده‌ سازی پروژه‌اس جدید برای برپایی شهرکی جدید است که از فرودگاه قلندیا تا دیوار موسم به «الضم و التوسع» کشیده خواهد شد؛ این دیوار که حد فاصل میان شهرک جدید و مناطق فلسطینی اطراف قدس خواهد بود. در صورت اجرایی شدن این طرح، مناطق فلسطینی یادشده به طور‌ کامل از قدس جدا خواهند شد.

بر اساس این گزارش،‌ این پروژه  مساحتی حدود ۱۲۰۰ دونم (واحد اندازه‌گیری) را در برمی‌گیرد و موارد زیر را شامل خواهد شد: ۱۲۰۰ واحد شهرک‌نشینی، چندین مرکز تجاری به مساحت ۳۰۰ هزار متر مربع افزون بر ۴۵۰۰۰ متر مربع دیگر که به مناطق عملیات، هتل، منابع آب و دیگر تاسیسات اختصاص داده شده است.

طبق این گزارش، مقامات صهیونیستی برای فراهم کردن زمینه اجرایی شدن بخشی از این پروژه، سال‌هاست که ۲۱ خانه متعلق به فلسطینیان را با علامت قرمز نشانه‌گذاری کرده‌اند تا در آینده آنها را ویران کنند. از سویی دیگر،  در صورت اجرایی شدن طرح، ملکیت این اراضی از مالکان فلسطینی آنها سلب خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است، طبق برنامه‌ توسعه‌ای پروژه یادشده در سال ۲۰۳۰، تعداد ۶۰۰۰ واحد شهرک‌نشینی به ۱۱۰۰۰ افزایش پیدا خواهد کرد تا بدین وسیله یک شهرک بزرگ صهیونیستی دیگر مانند شهرک‌های «معالیه ادومیم» (شرق قدس) و «کفار عتصیون» (جنوب قدس)  در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شود.

در همین خصوص، وزارت خارجه اردن پیشتر، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت ۲۲۰۰ واحد مسکونی جدید در ارتفاعات «ابوغنیم» را محکوم می‌کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: افشا شهرک سازی قدس رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • ۲ پروژه روشنایی معابر در منطقه شهرک جهاد زاهدان در حال اجرا است
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان