Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@21:25:23 GMT

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۶۹۸۶

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت

خبرگزاری فارس: علیرضا صالح رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی، افزود: از امروز 4710 میلیارد تومان سود سهام شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت برای مشمولانی که شماره شبا حساب خود را اعلام کرده‌اند به حساب بانک مرکزی واریز شد و تا پایان هفته به تدریج در حساب مشمولان سهام عدالت قرار می‌گیرد.

وی گفت: هنوز 5 میلیون نفر شماره شبا بانکی خود را به سامانه سهام عدالت اعلام نکرده‌اند که باید سریعتر اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی مبلغ 205 هزار تومان سود و برای دارندگان سهام 532 هزار تومان به همان نسبت سود کمتر حدود 110 هزار تومان سود سهام عدالت واریز می‌شود.

وی که پیش از این اعلام کرده بود، سود سهام عدالت برای عملکرد سال 97 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت از سوم اسفند تا پایان ماه واریز می‌شود، امروز اعلام کرد به جهت دسترسی آسان مشمولان سهام عدالت سود این سهام از امروز تا پایان هفته به حساب همه مشمولان واریز می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: امروز مبلغ 4710 میلیارد تومان سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت برای توزیع بین واجدان شرایط و افرادی که سهام عدالت در اختیار دارند از طریق بانک مرکزی به حساب بانک‌ها واریز کردیم.

وی گفت: به ازای هر ورق سهم یک میلیون تومانی یعنی سهام کامل عدالت 205 هزار تومان سود واریز می‌شود که عمده مشمولان این گروه افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور است که 50 درصد از سهام آنها تخفیف داشته و 50 درصد نیز از محل سود شرکت‌ها طی 10 سال گذشته جبران شده است.

صالح این را هم گفت: بقیه سهامداران عدالت به نسبت ارزش اسمی سهام خود از این سود سهام عدالت برخوردار می‌شوند مثلاً کسانی که از دهک‌های دیگر هستند و ارزش اسمی سهام عدالت آنها 532 هزار تومان است به همان نسبت سود دریافت می‌‌‌کنند و یا کسانی که ورثه مشمولان فوت شده سهام عدالت هستند به نسبت سهم‌شان از این سود برخوردار می‌شوند.

صالح همچنین گفت: ما پول‌ها را از طریق بانک مرکزی به حساب بانک‌ها واریز می‌کنیم و بانک‌ها نیز به تدریج و تا پایان هفته جاری برای همه مشمولان سهام عدالت سود سهام آنها را واریز می‌کند.گرچه قبلاً گفته بودیم، در طول یک ماه اسفند سود سهام را واریز می‌کنیم، اما برای اینکه مشمولان بتوانند راحت‌تر دسترسی به سود سهام داشته باشند قرار شد قبل از نیمه اسفند این سود در حساب مشمولان قرار گیرد.

وی همچنین گفت: حدود 5 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت شماره شبا خود را اعلام نکرده‌اند و از مردم خواست، هر یک از دارندگان ورق سهام عدالت شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت به نشانی https://www.samanese.ir/ اعلام کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی همچنین قبلاً گفته بود از 49 میلیون نفر مشمول سهام عدالت طی 12 سال گذشته حدود 2.7 میلیون نفر فوت کرده‌اند که سود سهام آنها در صورت انحصار ورثه به وارثان می‌رسد که از این تعداد حدود 100 هزار مشمول فوت شده از نظر ارث تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش فارس، سهام عدالت از دولت نهم طراحی شد که با هدف سهامدار کردن مردم در اقتصاد کشور و نیز گسترش فرهنگ سهامداری و کاهش فاصله طبقاتی و کاهش ضریب جینی این سهام طراحی شد که به هر مشمول به ارزش یک میلیون تومان اسمی سهام عدالت پرداخت شد و قرار بود هزینه این سهام طی 10 سال از محل سود شرکت‌ها جبران شود اما بعد از 10 سال دولت اعلام کرد فقط به اندازه 532 هزار تومان ارزش اسمی سهام جبران شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و کسانی که می‌خواهند کل ارزش یک میلیون تومانی سهام را در اختیار داشته باشند باید بقیه قیمت سهام را به حساب دولت در سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند.

همچنین سهام عدالت برای دو دهک کم درآمد کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با تخفیف 50 درصدی روبه‌رو بود و 50 درصد این سهام از محل سود شرکت‌ها جبران شده بود همچنین امسال سومین سال پرداخت سود سهام عدالت است که به ازای هر سهم یک میلیون تومانی 205 هزار تومان علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

همچنین صالح قبل از این در مورد زمان آزادسازی و نحوه آزادسازی سهام عدالت گفته بود، این امر به تصویب لایحه دولت در مورد آزادسازی سهام عدالت بستگی دارد که اکنون در مجلس بررسی می‌شود و به احتمال زیاد سهام عدالت به روش واحدهای صندوق قابل معامله بورسی موسوم ETF و از آبان سال آینده این سهام آزاد می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سهام عدالت سود سهام عدالت سازمان خصوصی سازی سازمان خصوصی سازی یک میلیون تومانی یک میلیون تومان سود سهام عدالت دارندگان سهام واریز می شود هزار تومان میلیون نفر اسمی سهام تومان سود تا پایان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد

داود شایقی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این اعتبار برای پروژه های مهم و زیربنایی استان اردبیل به صورت نقدی به حساب دستگاه های اجرایی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: این منابع با پیگیری های هفتگی استاندار اردبیل از تهران و عنایت سازمان برنامه و بودجه به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نیز به صورت جدی پیگیر جذب این منابع بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل بیان کرد: ۱۶ هزار میلیارد تومان نیز به صورت سرجمع به حساب وزارتخانه های بهداشت، راه و شهرسازی، نیرو و بنیاد مسکن و نوسازی مدارس توسط سازمان برنامه و بودجه کشور به خزانه داری کشور ابلاغ شد که امیدواریم دستگاه های اجرایی اردبیل با پیگیری مستمر سهم خود را از این منابع دریافت کنند.

شایقی ادامه داد: در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان استاندار اردبیل از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا با پیگیری سهم استان گزارش خود را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل اعلام کنند.

وی به تخصیص های ابلاغ شده از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه داری کشور تا دوم اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: برای توسعه بیمارستان ولیعصر مشگین شهر یک میلیارد تومان و احداث بیمارستان نجف زاده نیز ۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: پروژه عظیم راه آهن اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می کند و با هدف تکمیل این پروژه ریلی مهم ۶۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافته است.

شایقی تصریح کرد: بیشترین تخصیص منابع بعد از راه آهن مربوط به توسعه بزرگراه هاست که محور سه راهی مشگین به سه راهی سربند و بزرگراه مشگین شهر به اردبیل هر کدام ۲۵ میلیارد تومان منابع دریافت می کنند تا شاهد تکمیل و یا سرعت اجرایی این پروژه ها باشیم.

وی اظهار کرد: برای تکمیل تونل حیران ۴۰ میلیارد تومان، بزرگراه اردبیل – سرچم ۵۰ میلیارد تومان، راه کلور – درام ۹ میلیارد تومان و بهسازی محور رضی – امیرکندی – گرمی – بیله سوار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اخیرا ابلاغ شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل افزود: برای تاسیسات فاضلاب شهر اردبیل ۴۰ میلیارد تومان و تاسیسات فاضلاب شهر پارس آباد ۲۵ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ابلاغ به خزانه داری تخصیص می یابد.

شایقی خاطرنشان کرد: برای آبرسانی به شهر اردبیل یک میلیارد تومان و آبرسانی به مشگین شهر ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا این طرح ها با توجه به شرایط حساس آبرسانی در فصل گرم سال به سرعت عملیاتی شود.

وی از تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان منابع برای تکمیل سه سد مخزنی در استان خبر داد و بیان کرد: برای سد گیوی ۸۰ میلیارد تومان، سبلان مشگین شهر ۳۰ میلیارد تومان و سد هشحین خلخال نیز ۱۰ میلیارد تومان منابع ابلاغ شده تا شاهد عملیاتی شدن این پروژه ها باشیم.

کد خبر 6088657

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی