Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@03:38:58 GMT

سه کشور اوپک در فکر کاهش بیشتر تولید نفت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۷۰۶۵

سه کشور اوپک در فکر کاهش بیشتر تولید نفت

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت در واکنش به افت تقاضا که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، درباره اقدام مشترک برای کاهش تولید نفت به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز مذاکره کردند.

 

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و کویت در میان بزرگترین تولیدکنندگان نفت عضو اوپک قرار دارند و به اتفاق یکدیگر بیش از نیمی از ظرفیت تولید اوپک را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه وال استریت ژورنال خبر مذاکرات این سه کشور برای کاهش بیشتر تولید را به نقل از منابع آگاه گزارش کرد.

 

این مذاکرات سه جانبه خارج از چارچوب گروه اوپک پلاس صورت گرفته که روسیه از اعضای آن است. این گروه در چهار سال گذشته با محدودیت عرضه نفت به مدیریت بازار و مقابله با اشباع عرضه پرداخته است.

 

از سال ۲۰۱۷ که اوپک و متحدانش از جمله روسیه کاهش تولید نفت را به منظور تقویت قیمتها آغاز کردند، عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکننده اوپک است همواره با هماهنگی روسیه اقدام کرده و تصمیمات مشترک درباره سیاستهای تولید گرفته است. تاکنون روسیه اگرچه همواره موضع خود را در آخرین لحظات اعلام می‌کرد اما با کاهش تولید همراهی کرده بود.

 

با این حال به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا که به تقاضا برای نفت آسیب زده، در اتحاد عربستان سعودی و روسیه شکاف انداخته است و شرکا درباره نحوه واکنش به افت اخیر قیمتهای نفت دچار اختلاف نظر شده‌اند.

 

در حالی که عربستان سعودی خواستار کاهش بیشتر تولید نفت در سه ماهه دوم برای مقابله با اشباع عرضه و افت قیمتها است، روسیه رغبتی به کاهش بیشتر تولید ندارد و در بازبینی پیشنهاد کمیته فنی گروه اوپک پلاس برای کاهش تولید ۶۰۰ هزار بشکه در روز تعلل کرده و هفته‌هاست از پاسخ مستقیم خودداری کرده است.

 

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز پنج شنبه از پاسخ مستقیم طفره رفت و اعلام کرد روسیه هنوز تصمیمی نگرفته و به مذاکرات با شرکایش ادامه می‌دهد.

 

بر اساس گزارش اویل پرایس، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی تاثیر ویروس کرونا بر تقاضا برای نفت را به خانه‌ای در آتش تشبیه کرد.

 

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: کاهش بیشتر تولید عربستان سعودی کاهش تولید تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد