Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،برای جلوگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا و همچنین برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی باید به چند نکته توجه کافی داشت. نکاتی که با وجود ساده بودنشان و تبدیل شدن به یک عادت ممکن است آن هارا مورد غفلت قرار دهیم.

مواد غذایی که به پیشگیری از کرونا کمک می‌کنند

مصرف روزانه سبزی یا سالاد همراه با آب لیمو ترش یا آب نارنج تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین استفاده هویج و کدوحلوایی کمک بسزایی در جلوگیری از ورود ویروس به بدن خواهد کرد. مصرف پیاز خام به دلیل دارا بودن ویتامین c همراه با غذا توصیه می‌شود.

استفاده ازمنابع پروتیین در غذای روزانه مانند حبوبات یا تخم مرغ از دیگر اقداماتی  است که برای سیستم ایمنی بدن مفیدخواهد بود.

از این عادت ها اجتناب کنید

بهتر است در ایام شیوع کرونا از مصرف غذا و مایعات در مکان های نامطمئن خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود از مصرف سوسیس، کالباس، سایر فست فودها و غذاهای چرب و سنگین را اجتناب کرده و توجه داشته باشید که از خوردن غذاهایی که کامل پخته نشده اند مانند تخم مرغ عسلی بپرهیزید.

به خاطر داشته باشید کمبود دریافت مواد غذایی و ویتامین هایی مانند: E ،D ،C احتمال ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های تنفسی و کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ مبتلایان به بیماری‌های مزمن چگونه از خود در برابر کرونا محافظت کنند؟ راست و دروغ‌های ویروس کرونا تولید داروی ضد ویروس کرونا لیست بیمارستان‌های پذیرش کننده مبتلایان به کرونا اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا پیشگیری از کرونا بیماری کرونا مواد غذایی سالم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، دسرها پای ثابت مهمانی‌ها و یکی از اصلی‌ترین منوهای خوشمزه رستوران‌ها هستند. دسرها معمولاً پس از غذا سرو می‌شوند؛ زیرا شیرینی موجود در آن‌ها به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. دسرها معمولا مقدمات زیادی دارند و درست کردن آن‌ها زمان زیادی می‌برد. اما برخی از دسرها هستند که خیلی راحت تهیه می‌شوند و درست کردنشان زمان زیادی نمی‌برد.

همچنین دسرها در بیشتر مواقع دارای موادی مانند تخم مرغ، خامه و کره هستند که موجب می‌شود دسر سنگین و پرکالری شود. اگر دوست دارید یک دسر لطیف و سبک بخورید که کالری بالایی هم نداشته باشد و در مدت زمان کوتاهی هم آماده شود، حتما این دسر کاکائویی خوشمزه را امتحان کنید، پس در ادامه این مطلب با طرز درست کردن این دسر با ما همراه باشید.

مواد لازم

موز: ۲ عدد
بیسکوییت مادر: ۱ بسته
پودر کاکائو: ۳ قاشق غذاخوری
شیر: یک چهارم لیوان

طرز تهیه دسر بیسکوییت و موز

برای درست کردن این دسر راحت و فوق‌العاده خوشمزه فقط کافی است موز را پوست و خرد کنید و همراه با بیسکوییت مادر، پودر کاکائو و شیر داخل دستگاه غذاساز بریزید و یک دقیقه دستگاه را روشن کنید تا همه مواد کاملا با هم میکس شوند. حالا مقداری از دسر را داخل لیوان یا ظرف مخصوص دسر بریزید و کمی موز خرد شده روی آن قرار بدهید، سپس بقیه مواد دسر را روی لایه موز بریزید. دسر را به مدت ۳ الی ۴ ساعت داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و سفت شود، نوش جان.

نکات مهم

۱ ـ برای درست کردن این دسر می‌توانید از هر نوع بیسکوییت وانیلی که دوست دارید استفاده کنید.
۲ ـ اگر دوست دارید این دسر سفت‌تر باشد، می‌توانید به دلخواه میزان بیسکوییت دسر را بیشتر کنید.
۳ ـ شیرینی این دسر از موز است، در صورتی که دوست دارید دسر شما شیرین‌تر شود، می‌توانید کمی شکر به مواد آن اضافه کنید.

کد خبر 846349 برچسب‌ها خبر مهم آشپزی - دستور پخت دسر

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • ریشه‌کن شدن یبوست با این ماده غذایی | دلایل یبوست را بشناسید
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • آنفلوآنزا عامل یک بیماری همه‌گیر جدید در آینده!
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟