Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:40:00 GMT

ایجاد مرکز اسناد حقوقی کشور در پژوهشگاه قوه قضاییه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۷۵۹۱

ایجاد مرکز اسناد حقوقی کشور در پژوهشگاه قوه قضاییه

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه از ایجاد مرکز اسناد حقوقی کشور طی ۲ سال آینده در این پژوهشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، سید حجت‌اله علم الهدی رییس پژوهشگاه قوه قضاییه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه و معاونت مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه از وجود ۴۰ هزار کتاب در کتابخانه پژوهشگاه قوه قضاییه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به تاریخچه تاسیس پژوهشگاه قوه قضاییه، گفت: ۶ پژوهشکده در پژوهشگاه قوه قضاییه فعال است که به حوزه‌های حقوقی محدود نیست و فراخور نیازهای قوه قضاییه در سایر رشته‌ها نیز ورود می کنند.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه در ادامه با اشاره به ایجاد مرکز آموزش در پژوهشگاه قوه قضاییه، افزود: اولین دوره این مرکز آموزش تحت عنوان مدرسه زمستانه حقوق با استقبال خوبی از سوی حقوقدانان و قضات همراه شد.

علم الهدی بیان کرد: برگزاری دادگاه‌های مجازی از دیگر اقدامات مرکز آموزش پژوهشگاه قوه قضاییه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به رایزنی‌های پژوهشگاه با معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: در این رایزنی‌ها بنا شد یک مرکز نوآوری مختص نیازهای قوه قضاییه در پژوهشگاه ایجاد کنیم.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه با بیان اینکه نظرات دستگاه قضا در مرحله تصویب و تدوین قوانین باید شنیده شود، ادامه داد: یک اداره قوانین و مقررات به این منظور در پژوهشگاه ایجاد شده است.

علم‌الهدی بیان کرد: یکپارچه سازی کتابخانه‌های قوه قضایه یکی دیگر از برنامه‌های پژوهشگاه است تا استان‌ها نیز بتوانند از همه ظرفیت‌های کتابخانه‌ای استفاده کنند.

وی با اشاره به ایجاد مرکز اسناد علمی در پژوهشگاه افزود: در حال جمع‌‌آوری اسناد حقوقی و قضایی از مراکز مختلف از جمله سازمان ملی اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی هستیم.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه بیان کرد: ظرف ۲ سال آینده مرکز اسناد حقوقی کشور با رویکرد علمی در پژوهشگاه قوه قضاییه ایجاد خواهد شد.

علم‌الهدی اظهارکرد: در زمینه انتشار کتب و مجلات تعاملاتی با بخش‌های مختلف قوه قضاییه داریم.

وی با بیان اینکه درصدد تشکیل شورای نشریات قوه قضاییه هستیم، افزود: حدود ۳۰ نشریه در قوه قضاییه تولید می‌شود.

در ادامه محمدحسین فروزان‌مهر معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه بیان کرد: بنده معتقدم که اگر بدنه اصلی بخواهد فعالیت خود را به درستی انجام دهد، نیازمند کار تحقیقاتی است.

وی ادامه داد: کارکرد پژوهشگاه قوه قضاییه فرابخشی بوده و ما امروز آمادگی داریم تا در موضوعات مختلف از جمله مبحث مربوط به آمار و فناوری در راستای رفع نیازها و وظایفمان از ظرفیت این پژوهشگاه بهره‌مند شویم.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه با اشاره به اینکه در مباحث علوم انسانی به تحولات بسیاری نیاز داریم، گفت: هر تصمیمی نیازمند یک پژوهش است و مدیران ارشد باید در تصمیمات خود این احساس نیاز را داشته باشند.

مهندس فروزان‌مهر با بیان اینکه توزیع منابع اعتباری بودجه باید به صورت عادلانه انجام شود، افزود: برای این منظور باید استان‌ها دسته‌بندی شوند اما این دسته بندی به شاخص‌هایی نیاز دارد که پژوهشگاه قوه قضاییه در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند لذا این مسئله می‌تواند عدالت توزیعی و عدالت سرزمینی را در بخش قضایی تامین کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مسیرها باید شاخص‌ها مشخص شوند و برای این منظور هم به پژوهش در رشته‌های میان رشته‌ای نیاز داریم، گفت: به دنبال کار کاربردی و عملیاتی هستیم و این امر تنها از عهده پژوهشگاه قوه قضاییه بر می‌آید.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه بیان کرد:آموزش‌های مالی به مدیرانی که تجربه مالی ندارند باید در دستور کار قرار گرفته و همچنین شرکت‌های دانش بنیان در رشته‌های علوم انسانی  شکل بگیرند.

فروزان‌مهر با اشاره به اینکه تحول به معنای کار خارج از روال عادی است و در این مسئله پژوهشگاه قوه قضاییه باید مبنا قرار گیرد، اظهارکرد: جای پژوهشگاه در تدوین برنامه تحول در قوه قضاییه مغفول مانده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌دهم میزهایی در پژوهشگاه تعریف و با شناسایی افراد شاخص از این ظرفیت‌های بیرون از قوه قضاییه استفاده شود.

معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه با بیان اینکه پژوهشگاه قوه قضاییه مجموعه بسیار مهمی است و ما آمادگی داریم در بسیاری از مسائل همکاری لازم را داشته باشیم، گفت: فرصت آزمون و خطا نداریم و منابع و زمان محدود است لذا امروز کار تحول نیازمند نقشه راه است که پژوهشگاه قوه قضاییه می‌تواند آن را تدوین کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه قوه قضاییه پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه رییس پژوهشگاه قوه قضاییه پژوهشگاه قوه قضاییه قوه قضاییه قوه قضاییه اسناد حقوقی معاون مالی ایجاد مرکز مرکز اسناد علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست مشترک مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با پژوهشگاه جنگ، همزمان با روز ارتش و با هدف افزایش تعاملات بین پژوهشگاه‌های عضو مجمع و پژوهشگاه جنگ در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

در آغاز این نشست طاهری نیا، معاون وزیر و رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: اقدام غرورآفرین و بسیار دلنشین مجموعه امنیتی کشور در ادامه تلاش دانشمندان این کشور در حوزه‌های مختلف کاری کردند کارستان و دوستانمان را خوشحال و دشمنان را عمیقاً نگران کردند.

وی افزود: یکی از شعار‌های اصلی نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون استقلال بوده و این خطی است که در تمام این مدت رهبر معظم انقلاب و مردم و مسئولین همیشه باور داشته و از این خط هیچ‌گاه عبور نکردند و باعث افتخار است که محصول استقلال جمهوری اسلامی ایران در ادامه درخشش در عرصه‌های مختلف این اقدام غرور آفرین بود که دشمنان را حیرت‌زده و دوستانمان را امیدوار کرد.

دبیر مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور افزود: احساس غرور ملی که ایجاد شد محصول عزیزانمان در حوزه‌های امنیتی، ارتش و سپاه است که باعث شد عمیقاً واژه خودباوری را درک کنیم. محصول اعتماد به خود و چشم دوختن به بازوی جوانان این کشور را در این عرصه دیدیم و علی‌رغم اینکه برخی از دشمنان اعلام می‌کردند که این اقدام در راستای ایجاد تنش در منطقه خواهد شد خودشان اعتراف کردند که این اقدام در راستای صلح منطقه‌ای قابل تفسیر است. چون کسی که منبع تنش بود دید که یکه تاز نیست و از این پس بیشتر مراعات می‌کند لذا باید از فرماندهان پرأفتخار سپاه، ارتش و مجموعه دانشمندانمان تجلیل کنیم.

در ادامه امیر حسین مسلمی رئیس پژوهشگاه جنگ دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش نیز با اشاره به عملیات وعده صادق و تبریک مناسبت‌های گذشته گفت: این رویداد باعث بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه و جهان شده و مهم‌ترین وجه بازدارندگی دفاعی اقدام عملی است که در سطح منطقه نشان داده شد.

وی افزود: هر اقدامی که انجام می‌شود یک پاسداشتی دارد و باید از آن مراقبت شود و مراقب از این اقدام وحدت و همگرایی در کلیه ارکان قدرت ملی است و باید از این موضوع به خوبی مراقبت شود تا خود را نمایان کند.

وی ادامه داد: عملکرد نهاد‌های دفاعی ما زیر نظر فرماندهی معظم کل قوا براساس خودباوری داخلی است و تأکید معظم له بر قطع وابستگی در همه زمینه‌ها است و ما نیز مطابق با این فرمان تمامی فعالیت‌های خود را تنظیم کردیم و پرواز پهپاد‌ها و تمامی سیستم‌ها همه محصول خودباوری جوانان این مرز و بوم است.

در ادامه به تاریخچه تشکیل دانشگاه دافوس اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه دارای هفت پژوهشکده لجستیک، بازی جنگ، سایبر پلتیک، جنگ شناختی، فناوری‌های نوپدید، دفاع مقدس و سرمایه انسانی است و اندیشکده‌های صلح، نظام مسائل دفاعی، دفاعی منطقه محور، اندیشکده دانشجویی نیز در دانشگاه فعالی هستند که‌امیدواریم با ظرفیت‌های موجود در مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور و پژوهشگاه جنگ دانشگاه دافوس روش‌های همکاری تنظیم و ادامه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد
  • امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان
  • عملیات «وعده صادق» موجب صلح در منطقه است
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین
  • امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • چگونه وکیل حقوقی در تهران را انتخاب کنیم؟
  • با خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه آشنا شوید