Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای را به نفع منطقه و جهان می‌دانیم و اقدام آمریکا در خروج از برجام به ضرر ملت‌های منطقه، جهان و خود مردم آمریکا بوده است، گفت: همه باید تلاش کنیم برجام حفظ شود و ما در این زمینه راه گفتگو با اتحادیه اروپا را نبسته‌ایم.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در دیدار "استف بلوک" وزیر امور خارجه دولت پادشاهی هلند با وی، با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور در طول قرن‌های گذشته، افزود: علاقمند توسعه روابط  سیاسی و اقتصادی با هلند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ما برمبنای تعامل سازنده با کشورهاست و علاقمندیم روابط با اتحادیه اروپا گرم تر باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران، اظهار داشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا حتی دارو و غذای مردم ایران را نیز در برگرفته و انتظار این است که ملت‌های آزاده دنیا با صدای رسا این تحریم‌های غیرقانونی را محکوم کنند.

روحانی در ادامه با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام، افزود: ما معتقدیم که توافق هسته‌ای به نفع منطقه و جهان بود و اقدام آمریکا به ضرر همه و حتی مردم خود آمریکا است و در طول ۲۱ ماه گذشته از خروج آمریکایی‌ها از برجام، متاسفانه اتحادیه اروپا نتوانسته گام موثری در راستای روابط دوجانبه و اجرای تعهداتش در برجام بردارد.

رئیس جمهور همچنین ریشه ناامنی در منطقه را حضور و رفتار آمریکا نسبت به منطقه دانست و تصریح کرد: پارلمان عراق به خروج آمریکایی‌ها از این کشور رای داده است، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه برخلاف مقررات و خواست دولت این کشور است و در کشورهای دیگر از جمله افغانستان نیز مردم با حضور آمریکایی‌ها در کشورشان مخالف هستند.

روحانی تصریح کرد: اگر آمریکا دست از اقدامات تروریستی و دخالت‌های نادرست خود بردارد، منطقه ما به طور طبیعی امن خواهد بود.

روحانی تاکید کرد: اصول سیاست ما این است که امنیت منطقه باید توسط خود کشورهای منطقه حفظ شود و حضور نیروهای خارجی در منطقه خلیج فارس تحت عنوان ائتلاف‌های مختلف را برای امنیت منطقه مفید نمی‌دانیم.

روحانی با بیان اینکه کاملا آمادگی داریم با اتحادیه اروپا راجع به مسائل منطقه گفتگو کنیم، افزود: با توجه به اینکه هلند میزبان حقوقدانان بزرگ دنیا در دادگاه لاهه است، می‌توانیم با منطق و زبان حقوقی با هم درخصوص امنیت منطقه گفتگوهای خوبی داشته باشیم.

وزیر امور خارجه هلند نیز در این دیدار، توسعه روابط دو کشور در همه زمینه ها از جمله روابط اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به ملاقات خود با نمایندگان شرکت‌های هلندی در تهران، ابراز امیدواری کرد که کشورش بتواند نقش و مشارکت فعال‌تری در اینستکس ایفا کند.

"استف بلوک" با تاکید بر ضرورت حفظ برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی، افزود: ما به صورت آشکار و خصوصی به آمریکایی‌ها گفته‌ایم که خروج آنها از برجام کار درستی نبوده است.

وزیر امور خارجه هلند با بیان اینکه کشورش برای حفظ برجام تلاش خواهد کرد، اظهار داشت: برای این منظور باید به گفتگوها ادامه دهیم و مذاکره می‌تواند راه حل مشکلات و اختلافات باشد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد اتحادیه اروپا آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد

ارتش آلمان اعلام کرد که ناوچه مشارکت کننده در عملیات اتحادیه اروپا در دریای سرخ صبح امروز به این عملیات پایان داده و از منطقه خارج شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت"، در هفته‌های اخیر، ناو «هسن» آلمان در دریای سرخ عملیاتی را اجرایی کرده و با اتحادیه اروپا در ماموریتی در این منطقه برای به زعم خود تامین امنیت در برابر حملات یمنی ها شرکت کرد. اکنون این ناو به عملیات خود پایان داده و این منطقه را ترک می کند.

به این ترتیب ناوچه هسن ارتش آلمان ماموریت رزمی خود برای به زعم خود محافظت از کشتی های تجاری در برابر حملات یمنی ها در دریای سرخ را طبق برنامه ریزی به اتمام رساند. ارتش آلمان در پلتفرم ایکس اعلام کرد که این کشتی ماموریت خود را در ساعت 5:50 صبح به وقت محلی به پایان رساند و منطقه عملیاتی را ترک کرد.

این ناوچه با حدود 240 خدمه، به ماموریت نظامی اتحادیه اروپا در این منطقه موسوم به Aspides پیوسته بود. این ناوچه از 23 فوریه در دریای سرخ برای به توصیف خود محافظت از کشتی های غیرنظامی در مهمترین مسیر دریایی از آسیا به اروپا فعالیت می کرد.

این اولین مأموریت جنگی از این نوع برای نیروی دریایی آلمان بود، طبق اعلام وزارت دفاع، در مجموع 27 کشتی تجاری توسط ناوگان هسن در منطقه عملیاتی اسکورت شدند. در مجموع، این ناوچه بیش از 11000 کیلومتر را طی کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع فدرال آلمان خدمات این ناوچه و عملیات اتحادیه اروپا در این منطقه را ستوده و گفت: ماموریت نیروی دریایی اتحادیه اروپا از "امنیت و آزادی یکی از مهمترین مسیرهای دریایی و تجاری" در برابر "حمله‌هایی که قوانین بین‌المللی را نقض می کند" توسط یمنی‌ها محافظت می کند.

هسن به طول 143 متر به عنوان ناوچه دفاع هوایی نیز شناخته می شود: این ناو مجهز به موشک های ضد هوایی است و به طور ویژه برای اسکورت و کنترل دریایی طراحی شده است. بر اساس اطلاعات ارتش آلمان، این کشتی می تواند از رادار ویژه خود برای نظارت بر حریم هوایی به اندازه کل دریای شمال استفاده کند. این سامانه های تسلیحاتی قادر است با اهدافی تا فاصله 160 کیلومتری درگیر شوند.

ناوچه هسن قرار است در اوایل ماه می به ویلهلمشاون بازگردد. به گفته پیستوریوس، آلمان از اوت به بعد با ناوچه هامبورگ در ماموریت اتحادیه اروپا در دریای سرخ شرکت خواهد کرد.

 

اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ

صنعا: نمی‌گذاریم دریای سرخ به جولانگاه آمریکا تبدیل شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد
  • ناو آلمانی از ماموریت دریای سرخ خارج شد