Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@14:13:00 GMT

پای شهبازی به خانه ملت باز می شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۷۷۵۸

پای شهبازی به خانه ملت باز می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در حوزه انتخابیه نهاوند از مجموع ۱۴۲هزار نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات، ۷۶هزار و ۷۳۲ نفر رای خود را به صندوق ها انداختند که مشارکت ۵۴ درصدی را نشان می دهد.

در این حوزه علیرضا شهبازی با ۱۸ هزار و ۵۸۸ رای راهی مجلس شورای اسلامی شد.

علیرضا شهبازی در ۲۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۳ در یک خانواده مذهبی، در محله دو‌خواهران شهر نهاوند متولد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان «بَدِر» واقع در پای قلعه نهاوند و تحصیلات متوسطه را در دبیرستان «ابن‌سینا» به پایان رساند. سپس در کنکور سراسری سال ۱۳۵۱ در رشته اقتصاد دانشگاه تهران پذیرفته شد.

محل فعالیت او مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری تامین آتیه امید کارکنان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

تحصیلات:فوق لیسانس مدیریت دولتی و لیسانس اقتصاد تعاون از دانشگاه تهران است و   نشان ملی درجه ۳ خدمت را دریافت کرده است.

پس از سال‌ها خدمات صادقانه به مردم عزیز دیار کردستان در کسوت معاون سیاسی و سپس استانداری استان کردستان و بهبود شاخص‌های اقتصادی، تجاری، اجتماعی و فرهنگی در طول این مدت این نشان توسط هیئت دولت به این جانب اهدا شد.

محرومیت موقت از تحصیل بدلیل فعالیت‌های مذهبی و انقلابی در دانشگاه تهران

به گفته وی در آخرین سال‌های تحصیل اینجانب در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران که مصادف با اوج گیری فعالیت‌های دانشجویی در شهر تهران ضد رژیم وابسته وقت بود به دلیل برخی فعالیت‌های سیاسی و انقلابی در آن مقطع برخی محدودیت‌ها در دانشگاه علیه اینجانب وضع شد.
فرماندار نمونه کشوری در زمان فرمانداری ویژه ملایر

در دوران ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به پاس سال‌ها خدمات صادقانه به مردم شریف شهرستان ملایر در کسوت فرماندار این فرمانداری ویژه این افتخار نصیب این حقیر شد تا بعنوان فرماندار نمونه کشوری از طرف دولت از اینجانب تقدیر شود.

فرماندار نمونه کشوری در زمان فرمانداری ویژه دزفول

در دوران ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به پاس سال‌ها خدمت جهت توسعه همه جانبه شهر جنگ زده و مقام دزفول که یکی از مهمترین شهرستان‌های جنگ زده کشور بود، افتخار نصیب این جانب شد تا بعنوان فرماندار نمونه کشوری از طرف دولت از اینجانب تقدیر شود.

او مدیر نمونه در بنیاد مستضعفان هم شده است.

انتهای پیام/ا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی دانشگاه تهران سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه

به گزارش قدس آنلاین، روابط تاریخی و دیرینه ایران و پاکستان به‌عنوان دو همسایه با اشتراکات فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی همواره محیط امنی برای هر دو کشور رقم زده است، در حال حاضر با توجه به شرایط حساس منطقه‌ای و جهانی قطعا سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد از اهمیت ویژه ژئوپلیتیکی و بین‌المللی برخوردار است. 

شاید بتوان این سفر را آغاز روابط راهبردی میان ایران و پاکستان عنوان کرد که منجر به تقویت مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور شود و توطئه‌های دشمنان را خنثی کند. 

مبارزه با تروریسم، امنیت مرزها، موضوعات اقتصادی به ویژه خط لوله گاز، مسائل دو جانبه و موضوعات مرتبط با همسایگان به ویژه افغانستان مهم‌ترین مسائلی است که مقامات دو کشور می‌توانند درباره آن‌ها رایزنی کرده و نتایج آن موجب تقویت مناسبات ایران و پاکستان شود. 

«نوذر شفیعی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد اظهار داشت: تقریبا در میان همسایگان ایران هیچ کشوری به اندازه پاکستان روابطش با ایران امن و آرام نیست، این مساله نیز ریشه در تاریخ، جغرافیا و فرهنگ دارد. اساسا پاکستانی‌ها برای ایران ارزش و احترام بالایی قائل هستند و  پاکستان خود را بخشی از گهواره تمدنی ایران می‌داند، در واقع نگاه احترام‌آمیزی برای ایران قائل هستند. 

وی تصریح کرد: به لحاظ پیشینه تاریخی روابط دو کشور ایران اولین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷ پاکستان را به رسمیت شناخت، حتی ایران در زمان جنگ‌های میان هند و پاکستان به نوعی جانب پاکستان را گرفت. همچنین پاکستان اولین کشوری بود که بعد از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت شناخت. در جریان جنگ تحمیلی نیز اگر نگوییم از ایران جانبداری کرد اما عملکردش نوعی جانبداری از ایران بود. 

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: در زمانی هم که پاکستان آزمایش اتمی خود را انجام داد، ایران اولین کشوری بود که به پاکستان تبریک گفت حال آن‌که کشورهای دیگر پاکستان را تحریم کردند. بنابراین این تحولات نقاط عطفی را در روابط دو کشور رقم زده است.

شفیعی در ادامه اظهار داشت:‌ لازم است در جریان سفر رئیس‌جمهور به پاکستان به این نکته توجه شود که اسلام آباد در شرایط فعلی با چه چالش‌هایی مواجه است. پاکستان چه ظرفیت‌هایی را به لحاظ قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری دارد. بهبود شرایط اقتصادی پاکستان به عنوان بخشی از امنیت ملی این کشور در نظر گرفته شده است،‌ ایران با درک این واقعیت می‌تواند به پاکستان کمک کند و زمینه‌های لازم برای گسترش مناسبات اقتصادی فراهم شود. 

شفیعی همچنین گفت: پاکستان به شدت به انرژی نیاز دارد و برای صلح و ثبات در پاکستان مهم است بخشی از انرژی خود را از طریق قطر با هزینه بالا به صورت نامطمئن وارد می‌کند اما خط لوله زمینی می تواند منبع مطمئن‌تری باشد. البته پاکستان در این زمینه دو مشکل دارد یکی نیاز به گاز دارد دیگری فشار آمریکا به پاکستان است. بنابراین پاکستان باید بین این دو دست به انتخاب بزند و بهتر که آمریکا را وادار کند به دلیل نیاز مبرم پاکستان به گاز آن را از تحریم‌ها معاف کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین درباره روابط منطقه‌ای ایران و پاکستان نیز ابراز کرد: باید این مساله میان مقامات دو کشور ایران و پاکستان مطرح شود که این دو کشور رقیب نیستند پاکستان مسائل خودش را در افغانستان دارد، ایران نیز همین‌طور. بهترین گزینه تهران و اسلام‌آباد در مورد افغانستان همکاری است. در واقع کلید حل مساله افغانستان در دست سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان است. اگر کشورها بخواهند انفرادی عمل کنند، ممکن است چنین تصور شود که در رقابت با یکدیگر عمل می‌کنند.

شفیعی درباره تاثیر نفوذ و دخالت‌های آمریکا در سیاست‌های پاکستان در ارتباط با همسایگان به ویژه ایران گفت: به نظر می‌رسد پاکستان هنوز مساله دوره جنگ سرد  روابطش را با قدرت‌های بزرگ تنظیم می‌کند و اکنون نیز دستور کار سیاست خارجی‌اش موازنه‌بخشی میان آذربایجان و چین، روسیه و چین و ... است درواقع روابط خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که از همه استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فرماندار ویژه کاشان معرفی شد
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران خردادماه برگزار می‌شود
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری
  • راهیابی ۱۵ دانشجومعلم به جشنواره ملی دانشجوی نمونه کشوری
  • زیباسازی شهری در شهرضا متحول می‌شود
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • دالاهو میزبان مسابقات پاراگلایدر کشوری می‌شود