Web Analytics Made Easy - Statcounter

یدالله صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس ماده ۵ قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب روی کالا، یا نصب تابلو در محل کسب یا حرفه، قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به طور روشن و مکتوب به گونه ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: درج قیمت بر روی کالاها باعث ایجاد شفافیت و امکان حق انتخاب به مصرف کننده، می‌شود اما کالاها بدون درج قیمت علاوه بر ایجاد ابهام، مصرف کننده را برای مطلع شدن از قیمت واقعی کالاها به زحمت می اندازد و باعث می‌شود آنها برای مطلع شدن از قیمت واقعی کالاها به جاهای مختلف سرکشی کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین تخلف اصناف استان تهران به ترتیب درج نکردن نرخ بر روی کالا، صادر نکردن فاکتور و گران‌فروشی است.

وی تصریح کرد: فاصله بین تعداد افرادی که قیمت را بر روی کالاها خود درج نمی کنند بسیار بیشتر از تعداد گرانفروشان در استان تهران است.

هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در تهران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: برای تنظیم بازار و تسهیل در خرید شهروندان در آستانه سال جدید هفت نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از ۱۴ تا ۲۳  اسفندماه در شهر تهران برپا می شود و در شهرستان‌های استان نیز به تناسب جمعیت حداقل یک نمایشگاه برپا خواهد شد.

صادقی در خصوص گرانفروشی و کم‌فروشی در نمایشگاه های ویژه نوروز در سطح استان تهران تاکید کرد: در این نمایشگاه‌ها دفاتر بازرسی مستقر است و چنانچه کم فروشی، گران فروشی و هر نوع تخلفی در این مکان ها از سوی شهروندان دیده شد آنها مراتب را به بازرسان سازمان صمت و تعزیرات حکومتی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بازرسان مستقر در نمایشگاه بلافاصله بعد از دریافت شکایت به غرفه مورد نظر مراجعه و در همان لحظه رسیدگی و حکم برای متخلف صادر می‌شود، ادامه داد: در برخی موارد علاوه بر تعطیلی غرفه و واگذاری آن به فرد دیگر فرد متخلف جریمه سنگین می شود.  

آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز از اول اسفند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: طرح نظارتی ویژه نوروز ۹۹ از  اوایل اسفند ماه امسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده استمرار دارد، در این طرح تمامی مبادی تامین،  نگهداری کالا و شبکه‌های توزیع بازرسی می شود تا از تجمع و احتکار کالا جلوگیری شود.

صادقی افزود: کل عمده فروشی‌ها نیز مورد بازرسی قرار می‌گیرد تا در تحویل کالا از نظر کمیت، کیفیت و رعایت قیمت تخلف صورت نگیرد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند شکایات خود را علاوه بر سامانه تلفنی ۱۲۴، در سایت ۱۲۴.ir به عنوان درگاه دریافت شکایات مردمی به صورت ۲۴ ساعته ثبت کنند.  

برچسب‌ها سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران سازمان تعزیرات حکومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران سازمان تعزیرات حکومتی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران روی کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا رستمی، سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه کم فروشی و گران فروشی خط قرمز سازمان غذا و دارو است، گفت: با توجه به تغییر مؤلفه‌های تأثیر گذار بر قیمت فرآورده‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را به منظور حفظ زنجیره تأمین و با رویکرد حمایت از مردم مدیریت کنیم.

وی افزود: سیاست ارزی شیرخشک اطفال سال گذشته از ارز ۴۲۰۰ به ارز ترجیحی نوع دوم ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر پیدا کرد و متعاقباً قیمت‌های جدید ابلاغ شد با توجه به اینکه قیمت افزایش پیدا کرده بود سازمان غذا و دارو بخش عمده‌ای از مابه التفاوت این افزایش قیمت را تحت پوشش یارانه ارزی قرار داد.

سرپرست اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ادامه داد: در خصوص فرآورده‌های وارداتی، پس از عبور بیش از ۶ ماه از طرح که با مدیریت خوبی به نفع مردم انجام شد و فرآورده‌های که با ارز قبلی تأمین شده بودند، با قیمت قبلی به فروش رسید می‌توانیم به تدریج قیمت جدید را ابلاغ کنیم. لذا، اگر چه به طور طبیعی افزایش قیمت وجود دارد، اما مردم هم تأیید خواهند کرد که نسبت به تورم و افزایش قیمت محصولات دیگر، محسوس نخواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط‌زیست راه‌اندازی شد
  • قیمت کالاهای اساسی افزایش نیافته است
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است
  • مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌ها در بخش مجازی نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد
  • حراج سر ماه دیجی‌کالا به قیمت پارسال