Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی دولو، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه استان همدان یکی از قطب‌های شیلات در کشور است، بیان داشت: پارسال نیز در استان همدان ۵ هزار و ۹۶۰ تن ماهی شامل قزل آلا، کپور، ماهیان سردآبی و گرم آبی تولید شد.

او افزود: استان همدان در زمینه تولید ماهیان سردآبی رتبه یازدهم و در زمینه تولید ماهیان گرم آبی و زینتی رتبه دوازدهم را در سطح کشور در سال ۹۷ به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولو با اشاره به وجود بیش یک هزار مزرعه و استخر دو منظوره تکثیر و پرورش انواع ماهی در استان یادآور شد: پارسال نیز در بحث ماهیان زینتی ۵۹ واحد داشتیم که ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن ماهی‌های زینتی تکثیر و پرورش یافتند و عرضه بازار شدند.

مدیر شیلات همدان ادامه داد: امسال هم پیش بینی می‌شود این رقم به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار برسد.

علی دولو به پرورش زالوی طبی در استان نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۲۵۰ هزار قطعه در دو واحد استان تولید شد و امسال پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار قطعه را کرده ایم.

او اظهار کرد: استان همدان در زمینه تولید تخم چشم زده و بچه ماهی قزل‌آلا از استان‌های پیشرو در کشور است به گونه‌ای که در این زمینه در بین ۳ استان برتر کشور قرار دارد.

این مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه بخش شیلات دارای ظرفیت عظیمی برای توسعه و ایجاد اشتغال در را استان را داراست: گفت: پارسال برای هزار و ۳۵ نفر اشتغال زایی شد که امسال هم پیش بینی ایجاد اشتغال برای ۳۵ تا ۴۰ نفر نیز وجود دارد.

علی دولو همچنین به سرانه مصرف ماهی در استان اشاره کرد و افزود: سرانه مصرف ماهی تا پایان سال ۹۷ هفت و نیم کیلوگرم بوده که امسال پیش بینی ۷.۷ کیلوگرم را داریم.

او اضافه کرد: به همین منظور کلاس‌های رایگان روش‌های آموزش طبخ آبزیان را با حضور مربیان آموزش دیده و مجرب به شکل گروهی در مناطق مختلف استان برگزار کرده ایم که برگزاری این کلاس‌ها در افزایش سرانه مصرف ماهی در استان تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیلات آبزی پروری استان همدان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت

عادل جعفری گفت: براین اساس بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ شهرداری همدان با تلاش کارکنان اداره آمار، برنامه‌ریزی و تحلیل اطلاعات در درگاه داده شهرداری همدان به آدرس https://data.hamedan.ir منتشر شد.

او گفت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به این درگاه الکترونیکی، جزییات بودجه منابع و مصارف و همچنین درآمد و پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای (عمرانی) را به تفکیک مناطق و ادارات تابعه رویت کنند.

جعفری گفت: بودجه امسال شهرداری همدان ۴۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی دارد.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری همدان با اشاره به میانگین رشد بودجه شهرداری همدان گفت: میانگین رشد در ۱۰ سال گذشته ۲۸ درصدی بوده و با توجه به گزارش‌های پیش بینی مشاور و کاهش تحقق درآمد‌های شهرداری تلاش شد بودجه در محدوده پیش بینی‌های علمی رشد کند.

او گفت: همچنین مجموع درآمد‌های عمومی پیش بینی شده بودجه سال جاری حدود ۴۳ هزار میلیارد ریال است که ۲۶هزار میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های عمومی با تمرکز بر پروانه‌های ساختمانی و ماده صد و امور وابسته به ساختمان، ۱۳هزار میلیارد ریال فروش ملک و چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال وام و اوراق مشارکت پیش بینی شده است.

جعفری پیرامون نسبت بودجه عمرانی و جاری شهرداری همدان نیز گفت: ۵۸ درصد بودجه به حوزه ماموریت‌ها و مقررات که در قالب اقدامات توسعه‌ای و عمرانی تعریف شده اختصاص یافته و ۴۲ درصد مربوط به مباحث جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • پیش بینی وضع هوای استان همدان
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل