Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با ذکر این مطلب که مردم نباید درگیر شایعات شوند بیان کرد: برنامه‌ای برای قرنطینه کردن شهر وجود ندارد.

 به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محمدرضا قدیر گفت: در بیمارستان‌های کامکار و فرقانی با کنترل دقیق ورود و خروج قرنطینه نسبی ایجاد شده و در حال حاضر نیروهای آموزش دیده با امکانات لازم بیماری را مدیریت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست و گفت: تعطیلی موقت و روزانه مراکز آموزشی در روز‌های آینده به منظور ارزیابی درست وضعیت پیشنهاد شده، اما بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد در خانه است چرا که بسیاری از افراد ناقل این بیماری اند و در تماس با گروه‌های حساس بیماری را به این افراد منتقل می‌کنند.

دکتر قدیر بیماران ریوی، دیابت و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و افراد مسن را گروه‌های حساس در برابر این ویروس دانست و یادآور شد: تنها کسانی که دارای تب‌های طولانی، ضعف و بی حالی شدید، سرفه و تنگی نفس هستند باید برای آزمایش‌های مربوط به کرونا مراجعه کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم حفظ آرامش، اطلاع رسانی و ماندن در خانه را از جمله راه‌های اصلی کنترل این بیماری دانست و گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا ۲ درصد است و افرادی که در قم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند در سنین بالا و پر خطر بودند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح کشور شهروندان باید از هرگونه سفر غیرضروری جلوگیری کنند افزود: عدم حضور مردم در اجتماعات از جمله حرم، جمکران و همایش‌ها کمک شایانی به جلوگیری از گسترش این بیماری می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به محدودیت زمان و لزوم کنترل هرچه سریعتر این بیماری گفت: محموله‌های مناسبی از جمله ماسک، گان تهیه و به استان وارد شده است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس منطقه قم دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تاسیس دانشکده داروسازی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، محمدباقر خادم‌عرفان با اشاره به به دستاوردهای معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در یک‌سال اخیر، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حوزه آموزشی بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در پنج دانشکده مشغول به تحصیل بوده و علاوه بر این، ۲۳۰ دانشجوی بین‌المللی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: در سال گذشته رشته‌های زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه شدند که شامل هشت رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد و دکترا تخصصی پی‌اچ دی و همچنین دکترای تخصصی بالینی در بخش رزیدنتی بودند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ایجاد دانشکده داروسازی در کردستان خبر داد و گفت: مقدمات تأسیس دانشکده داروسازی هم دنبال و موافقت‌های کلی انجام شده است که امیدواریم بتوانیم در نیم‌سال آینده پذیرش دانشجو در رشته داروسازی هم در زمینه پذیرش دانشجویان داخلی و هم دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان محقق شود.

خادم عرفان تصریح کرد: از افتخارات دیگر این دانشگاه این است که دانشگاه علوم پزشکی کردستان در رده‌بندی‌های بین‌المللی از جمله تایمز دارای شرایط بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته نیز شرایط خوبی داشتیم که تداوم این جریان را اکنون نیز شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه به تبع سیاست‌گذاری‌های کلی، افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی و افزایش ارتباطات بین‌المللی است که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به خوبی ارتقا خواهد داد.

کد خبر 739900

دیگر خبرها

  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • شهروندان گوشت را فقط از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • برنامه ویژه نظارتی حوزه سلامت محیط در شب‌های پرفضیلت قدر
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • برنامه عملیاتی، محور فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال جاری است