Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر افزود: در بیمارستان‌های کامکار و فرقانی با کنترل دقیق ورود و خروج، قرنطینه نسبی ایجاد شده‌است و درحال حاضر نیروهای آموزش‌دیده با امکانات لازم بیماری را مدیریت می‌کنند.

وی بهترین راه کنترل این بیماری را ایزوله خانگی و ماندن افراد در خانه دانست و گفت: تعطیلی موقت و روزانه مراکز آموزشی در روزهای آینده به‌منظور ارزیابی درست وضعیت پیشنهاد شده، اما بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد درخانه است؛ چراکه بسیاری از افراد ناقل این بیماری هستند و در تماس با گروه‌های حساس بیماری را به این افراد منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیماران ریوی، دیابت و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و افراد مسن را گروه‌های حساس در برابر این ویروس برشمرد و یادآور شد: تنها کسانی که دارای تب‌های طولانی، ضعف و بی‌حالی شدید، سرفه و تنگی نفس هستند؛ باید برای آزمایش‌های مربوط به کرونا مراجعه کنند.

قدیر؛ حفظ آرامش، اطلاع‌رسانی و ماندن در خانه را از جمله راه‌های اصلی کنترل این بیماری دانست و گفت: مرگ‌ومیر بر اثر کرونا ۲ درصد است و افرادی که درقم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند در سنین بالا و پرخطر بودند.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح کشور، باید شهروندان از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند، افزود: عدم حضور مردم در اجتماعات از جمله حرم مطهر ، جمکران و همایش‌ها کمک شایانی به جلوگیری از گسترش این بیماری می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به محدودیت زمان و لزوم کنترل هرچه سریع‌تر این بیماری خاطرنشان کرد: محموله‌های مناسبی از جمله ماسک  تهیه و به استان وارد شده‌است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش شماره ۰۲۵) تماس بگیرند.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین مردم جای برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده است، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان بیماری های قلبی دانشگاه علوم پزشکی قم مرگ انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : با توجه به گزارش‌های ارسالی و تبلیغات در فضای مجازی در خصوص مداخله در امور پزشکی به صورت تزریق ژل لب و بوتاکس توسط افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در مرکز زیبایی واقع در سمنان، کارشناسان نظارت بر امور درمان دانشگاه به همراه نماینده تعزیرات از این مرکز بازدید کردند.
سحر سعدالدین گفت: پس از بررسی و احراز صحت موضوع، این مرکز زیبایی غیر مجاز پلمب و پرونده به مراجع دیصلاح قانونی ارجاع داده شد.

شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با شماره ۰۲۳۳۱۰۵۲۲۲۶ و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه گزارش کنند

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان