Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آتش سوزی‌های اخیر در جنگل‌های کشور اظهار کرد: با توجه به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما و وزش باد گرم طی چند روز اخیر در استان‌های شمالی شاهد ۱۰۰ مورد آتش سوزی در جنگل‌های گیلان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۵۰ تا ۶۰ درصد آتش سوزی جنگل در همان مراحل اولیه با حضور نیرو‌ها کنترل شد.

عباس نژاد با اشاره به اینکه ۱۰۰ تا ۱۱۰ هکتار اراضی جنگل در آتش سوزی اخیر دچار صدمه شد، بیان کرد: با توجه به حضور گردشگران، شکارچیان و ساکنان محلی طی روز‌های اخیر به دنبال شرایط مساعد آب و هوا شاهد ۱۰۰‌ مورد آتش سوزی بودیم که حدود ۹۰ درصد این آتش سوزی‌ها مربوط به عوامل انسانی است.

مشارکت مردمی در بحث آتش سوزی‌های اخیر قابل قبول است

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در دیگر فصول سال چشمگیر نیست، افزود: طبق روال همه ساله در استان‌های شمالی در این فصل سال آتش سوزی داریم که روز‌های اخیر با گرمای هوا آتش سوزی افزایش یافته است.

به گفته وی، با وجود حضور نیرو‌های مستمر در صحنه و امکانات فعال، ۵۰ درصد آتش سوزی‌ها از سطح ۵۰۰ متر و یک هزار متر مربع بیشتر گسترش پیدا نکرده که این امر نشان دهنده حضور فعال نیرو‌ها در صحنه است.

عباس نژاد درباره آخرین جزییات حضور و مشارکت مردمی در آتش سوزی‌های اخیر گفت: اگرچه ۹۰ درصد علت وقوع آتش سوزی‌ها مربوط به عوامل انسانی است، اما مشارکت مردمی در این خصوص قابل قبول است.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: ۱۰ درصد علت آتش سوزی سازمان جنگل‌ها مربوط به قاچاقچیان و افراد سودجوست که با راه اندازی آتش سوزی عمدی، نیرو‌ها به یک سمت هدایت می‌کنند تا بتوانند اقدام به دخل و تصرف و قاچاق چوب کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جنگل ها جنگل های شمال آتش سوزی ها جنگل ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه

آفتاب‌‌نیوز :

 المیادین اعلام کرد پس از حمله پهپادی به نزدیکی پایگاه آمریکا در فرودگاه خراب الجیر واقع در شمال حسکه صدای سه انفجار به گوش رسیده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد پنج موشک از موصل به سمت پایگاه آمریکایی در حسکه سوریه شلیک شد.

منابعی از هدف قرار گرفتن نیرو‌های ارتش آمریکا در سوریه خبر می‌دهند. 

 منابع خبری اعلام کردند نیرو‌های دموکراتیک سوریه در نزدیکی میدان نفتی العمر در روستای خضراء دیرالزور شرقی مورد هدف قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در یک مدرسه دخترانه
  • وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)
  • وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • سازمان ملل: ۷۰ درصد مردم شمال نوار غزه با گرسنگی مواجه هستند
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند+فیلم
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند
  • انفجار گاز در آساوله سنندج یک مصدوم برجا گذاشت
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه