Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:14:02 GMT

مصوبات یازده گانه دولت لبنان برای مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۸۵۵۵

مصوبات یازده گانه دولت لبنان برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان این گروه که متشکل از چندین وزیر از جمله «حمد حسن» وزیر بهداشت است، تشکیل جلسه اضطراری داد و تدابیر و تصمیم های زیر را اتخاذ و به نهادها و دستگاه ی مربوط برای اجرا، ابلاغ کرد:

- کسانی که علایم بیماری کرونا دارند از بقیه جدا و در بیمارستان رفیق حریری در منطقه بئر حسن در جنوب بیروت بستری و درمان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور و شهرداری های لبنان موظفند جداسازی شهروندانی را که از مناطق انتشار این ویروس بازگشته اند و علایم این بیماری در آن ها مشاهده نمی شود، پیگیری کنند.

--  وزارت بهداشت لبنان موظف است اقدامات لازم را برای جداسازی شهروندان مشکوک به ابتلا  به ویروس کرونا را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کند.

-  شهروندان لبنان و سایر ساکنان این کشور از سفر به مناطقی که بیماری کورونا در آن جا ثبت شده است منع می شوند. سازمان امنیت عمومی لبنان موظف است لیستی از این مناطق به همه بندرها و فرودگاه رفیق حریری بیروت ارسال کند.

--  تورهای توریستی و سفرها به منطقه های جداسازی شده در کشورهای چین، کره جنوبی، ایران و دیگر کشورها ممنوع است، به جز سفرهای ضروری مثل درمان، تحصیل یا کار.

--  وزارت خارجه لبنان موظف است با هماهنگی وزارت گردشگری بهداشت و سازمان امنیت عمومی لبنان با لبنانی هایی که در این مناطق به سر می برند تماس بگیرند و وضعیت سلامتی آن ها را با هماهنگی دستگاه های دولت میزبان برای تامین درمانشان پیگیری کند.

--  وزارت خانه های اقتصاد و بهداشت موظفند صادرات لوازم پیشگیری طبی فردی (پی پی ای) را منع و برای وارد کردن و تامین کمبودها اقدام کنند.

--  به باشگاه های ورزشی، مدارس، مهد کودک ها، دانشگاه ها، فرودگاه ها و اماکن تجمع شهروندان، لزوم اجرای اقدامات پیشگیرانه و ضد عفونی کردن مکرر این مکان ها بر اساس توجیهات وزارت بهداشت ابلاغ شود.

--   وزارت بهداشت مکلف است در هر یک از استان های لبنان  یک بخش از بیمارستان های دولتی را برای مبتلایان به بیماری "کورونا" اختصاص دهد و آن را به امکانات لازم تجهیز کند.

--  وزارت اطلاع رسانی با هماهنگی نخست وزیری و وزارت بهداشت موظف است مردم لبنان را از همه اقدام ها و تصمیم های گرفته شده در خصوص بیماری کرونا از طریق رسانه های مکتوب، صوتی، تصویری و فضای مجازی آگاه کند.

--  انتقال مبتلایان یا کسانی که مشکوک به این بیماری هستند به بیمارستان فقط توسط جمعیت صلیب سرخ لبنان انجام خواهد گرفت.

«حمد حسن» عصر روز جمعه در یک نشست خبری در بیروت گفت: نتایج آزمایش های «تی سی آر» از یک شهروند لبنانی که از قم وارد بیروت شده، مثبت بوده و او مبتلا به ویروس کرونا است.

این زن ۴۵ ساله به نام «تغریب صقر» دیشب همراه با ۲  شهروند دیگر که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند در بیمارستان رفیق حریری بیروت بستری شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیروت دولت لبنان پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیروت دولت لبنان ویروس کرونا بیروت دولت لبنان وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  در پایان دور گروهی تیم‌های شهرداری گرگان ایران و الریاضی بیروت لبنان از منطقه غرب و تیم‌های الکویت کویت و المنامة بحرین (قهرمان دوره قبل) از منطقه خلیج فارس به عنوان سرگروه مستقیم به دور نیمه نهایی صعود کردند و تیم‌های دوم و سوم گروه‌ها به صورت رفت و برگشت در پلی آف شرکت کردند و تیم برتر به نیمه نهایی راه یافت.

در این دوره تیم ارتودوکسی اردن که در دور گروهی در گروه دو حضور داشت به علت شرایط امنیتی منطقه انصراف داد. در دور نیمه نهایی و فینال تیم‌ها به صورت ۲ برد از ۳ مصاف روبروی هم قرار می‌گیرند.

برنامه ادامه مسابقات به این شرح است:

فینال - بازی اول - پنج شنبه ۶ اردیبهشت:
الریاضی بیروت لبنان - شهرداری گرگان ایران (ساعت ۲۱ - سالن ذوق مکایل بیروت)

تیم شهرداری گرگان ایران پیش از این در دور گروهی و در گروه یک، ۸۶ - ۷۴ و ۸۱ - ۶۸ تیم الحکمة (ساجس) لبنان، ۱۲۱ - ۷۰ و ۸۰ - ۶۵ تیم الاتحاد حلب سوریه و ۱۰۰ - ۵۹ و ۱۰۱ - ۶۷ تیم النفط عراق را مغلوب کرد و با ۱۲ امتیاز راهی دور نیمه نهایی شد. تیم شهرداری در دور نیمه نهایی با نتایج ۱۰۲ - ۶۴ و ۸۸ - ۸۳ بر تیم الشرطه عراق به برتری رسید و به مرحله نهایی صعود کرد.
 

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟