Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@06:01:19 GMT

قند،عامل خطرمشترک بیماری‌ها

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۸۷۱۸

این که مصرف بیش از حد قند برای سلامت بدن انسان مضر است، یک راز نیست و آثار منفی مختلف آن بر سلامت از پشتیبانی علمی برخوردار هستند. ناطقان: به نقل از "ایزی هلث اپشنز" نوشت: «قند برای قلب انسان مضر است و می تواند موجب بیماری کبد چرب شود. مصرف بیش از حد شیرینی ها می تواند مسیر تبدیل شدن مقاومت به انسولین به سندرم متابولیک و در نهایت دیابت را هموار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین از مضرات مصرف بیش از حد قند برای سلامت دندان ها آگاه هستیم. افزون بر این، قند بیش از حد می تواند لثه ها را تخریب کرده و موجب بیماری پریودنتال شود که ارتباط مستقیمی با بیماری کلیوی، سرطان و آرتریت دارد.

نتایج مطالعه ای جدید در دانمارک ارتباط بین قند، بیماری لثه و برخی بیماری ها را بار دیگر تایید کرده است.

قند، بیماری لثه و التهاب

پژوهشگران دانمارکی در دانشگاه آرهوس طی یک پژوهش به بررسی مقالات علمی منتشر شده طی یک بازه زمانی ۵۰ ساله درباره قند و بیماری ها پرداختند.

در شرایطی که قند هرگز به طور خاص به عنوان عاملی در ابتلا به بیماری پریودنتال مطرح نشده است، یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات ها نشان داده است که یک عامل خطر برای بیماری های دندان و دیگر بیماری های التهابی محسوب می شود.

به گفته پژوهشگران دانمارکی، بیماری پریودنتال شرایطی التهابی است و می توان از نظر این که چقدر باید سخت کار کنیم تا از آن پیشگیری کنیم همراه با دیابت، چاقی و بیماری قلبی در یک گروه قرار بگیرد.

ما می دانیم که باکتری ها می توانند از دهان به ریه ها سفر کرده و به این اندام ها آسیب برسانند. همچنین، یک باکتری خاص که موجب پریودنتیت می شود در مغز افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مشاهده شده است.

زمانی که قند به رسوبات باکتریایی در لثه ها اضافه می شود، تعاملات شیمیایی که رخ می دهند مشابه با آنهایی هستند که موجب پوسیدگی دندان می شوند. خوشبختانه، این واکنش های شیمیایی با سوراخ شدن لثه ها همراه نیستند اما می توانند موجب بیماری لثه شوند.

اگر دارای لثه هایی بیمار هستید، این احتمال که دارای التهاب مزمن خفیف در سراسر بدن خود باشید، وجود دارد و این می تواند شما را بسیار بیمار کند.

سه روش برای زیر کنترل گرفتن التهاب

همان گونه که مشخص است، مصرف قند یکی از مواردی است که در صدر زنجیره رویدادهای منتهی به التهاب، بیماری و ناتوانی قرار دارد.

برای افرادی که بیش از ۴۰ سال سن دارند، به رغم تمام تلاش هایی که می توان انجام داد، التهاب در حال پیشرفت است. التهاب مزمن ناشی از افزایش سن (Inflammaging) اصطلاحی است که برای این حقیقت استفاده می شود و نشان می دهد که بدن ما با افزایش سن به تدریج ملتهب‌تر می شود.

سیستم ایمنی بدن ما در تمام این سال ها با بیماری ها مبارزه کرده است و این شرایط ویرانی هایی (التهاب) را به جای گذاشته است.

خوشبخانه چند تغییر ساده سبک زندگی می توانند به کند کردن آهنگ التهاب مزمن ناشی از افزایش سن یا به تاخیر انداختن زمان آغاز آن کمک کنند.

مصرف یک رژیم غذایی ضد التهاب

سطوح پروتئین واکنشی C در خون یک شاخص خوب درباره میزان التهاب موجود در بدن است. مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای می توانند سطوح این پروتئین را به میزان ۲۰ درصد کاهش دهند.

پژوهش های دیگر نشان داده اند که مواد غذایی سرشار از پلی‌فنول ها، از جمله چای سبز، مبارزانی قدرتمند علیه التهاب هستند. اما مصرف شکر همراه با آنها می تواند موجب خنثی شدن آثار مفیدشان شود.

مصرف روغن ماهی

اسیدهای چرب موجود در روغن ماهی می توانند به مهار التهاب مزمن کمک کنند. در حقیقت، مطالعات نشان داده اند که مصرف ۹۶۰ میلی گرم اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و ۶۰۰ میلی گرم اسید دوکوزاهگزائنوئیک (DHA) در روز می تواند به میزان قابل توجهی سطوح پروتئین واکنشی C را کاهش دهد.

استفاده از ادویه های ضد التهاب

زردچوبه و زنجبیل دو گزینه عالی برای مقابله با التهاب هستند. شما می توانید از آنها در دستورالعمل های غذایی مختلف استفاده کنید. منبع: ایسنا برچسب ها: قند ، عامل خطر مشترک ، بیماری ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قند بیماری ها التهاب مزمن نشان داده بیماری ها بیش از حد لثه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند

نام علمی این گیاهPortulaca oleraceae  و از خانواده Portulaceae می باشد. تخم خرفه تصفیه کننده خون و رفع کننده تشنگی است و برای سرفه می تواند مفید باشد. در طب سنتی به عنوان تب بر، ضد عفونی کننده، ضد بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C، ضد اسپاسم، مدر و ضد کرم استفاده می شود.

به گزارش سرگرمی روز، خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد، تر و دارای نیروی قابضه است. در درمان اختلالات و التهاب مجاری ادرار موثر است. این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن در درمان بیماری های کبدی مفید است.

از جوشانده خرفه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین درد های سینه، سوزش مجاری ادرار و مثانه و رفع حرارت رحم و سوزش آن استفاده می شود.

مصرف خوراکی خرفه به صورت سبزی خام و پخته همراه با پیاز و روغن جهت تقویت روده ها، قطع اسهال و تب کاربرد دارد و مصرف خام برگ و ساقه آن به صورت سالاد و همراه با سرکه برای درمان درد کلیه مفید است.

جویدن برگ خرفه به مقدار کم، کندی دندان را که بر اثر خوردن میوه های ترش و یا علت دیگری ایجاد شده است را رفع می کند. البته زیاد جویدن آن نیز کندی دندان ایجاد می کند. ضماد ریشه خرفه برای رفع زگیل پوستی استفاده می شود. ضماد خرفه بر روی پیشانی سبب از بین رفتن سر درد و دردهای میگرنی می شود.

گفتنی است که گیاه خرفه در دامپزشکی برای درمان بیماری های تب دار و برای خنک کردن بدن، دفع سموم و تصفیه خون به صوردت پودر و جوشانده استفاده می شود. خرفه در بیماران آسمی اثر گشاد کننده مجاری تنفسی را دارد. خاصیت تقویت عضلات قلبی و ضد توموری نیز در آن دیدیه شده است.

از عصاره خرفه برای رفع التهابات گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می شود. افراد سرد مزاج باید خرفه را با نعناع و کرفس بخورند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید