Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@05:56:18 GMT

برداشت ۹۹۰ تن از ماهیان گرم آبی در آستانه اشرفیه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۸۷۵۰

برداشت ۹۹۰ تن از ماهیان گرم آبی در آستانه اشرفیه

حسن قاسمپور امروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به فعالیت ۵۵ مزرعه شخصی به مساحت ۹۵ هکتار در این شهرستان افزود:  امسال  در این مزارع که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده اند ، حدود ۴۵۵ تن از انواع ماهیان گرم آبی پرورش و برداشت شده است.

وی  به وجود ۳۷ پهنه آب بندان به مساحت ۲ هزار و ۱۲۵ هکتار در این شهرستان نیز اشاره و اظهار کرد: از این تعداد تنها ۴ آب بندان با مساحت ۱۰۵ هکتار  با مشارکت کشاورزان و افراد بومی به پرورش ماهیان گرم آبی اختصاص یافته، ضمن آنکه  ۳۱۵ تن از ماهیان گرم آبی در این آب بندان ها پرورش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قاسمپور ، امسال ۱۸۰ هکتار از اراضی این شهرستان نیز به کشت توام برنج و ماهی اختصاص یافته و حدود ۲۲۰ تن از ماهیان گرم آبی در این طرح پرورش و برداشت شده است.

وی با بیان اینکه پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان همه ساله از فروردین ماه آغاز و در آذرماه نیز برداشت می شوند ،  افزود: ماهیان گرم آبی پرورش یافته  در این شهرستان به بازارهای مصرف سراسر کشور عرضه می شود.

رییس شیلات آستانه اشرفیه هزینه  پرورش  این میزان از ماهیان گرم آبی در این شهرستان را بیش از ۶۰ میلیارد ریال  اعلام و خاطر نشان کرد اجرای طرح های پرورش ماهیان گرم آبی در این شهرستان برای ۲۵۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

قاسمپور، توجه به بخش آبزی پروری در این شهرستان را با توجه به ظرفیت های طبیعی موجود ضروری دانست و گفت: این منطقه از ظرفیت های ویژه ای در بخش آبزی پروری برخوردار است که نیاز است در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره وجود آب بندان های طبیعی در این شهرستان ادامه داد: استفاده بهینه از آب بندان های این شهرستان می تواند زمینه ایجاد اشتغال را برای افراد بومی فراهم سازد.

وی گفت: افراد بومی و کشاورزان می توانند با اجرای طرح های آبزی پروری ، گردشگری ، توریستی در این آب بندان ها با اولویت آب کشاورزی ، زمینه رونق اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار منطقه خویش را فراهم سازند.

وی حمایت از اجرای طرح های آبزی پروری را از سیاست های شیلات دانست و از کلیه افراد و به خصوص کشاورزان منطقه دعوت کرد تا برای اجرای چنین طرح هایی ( با مشارکت یکدیگر) پیشقدم شوند.

شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.

برچسب‌ها سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان شیلات ایران سازمان شیلات ایران ماهیان گرم آبی ماهیان گرم آبی آبزی پروری آب بندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۹۸ درصدی آببندان در مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به آبگیری ۹۸ درصدی آبندان‌ها در مازندران گفت: با بارش‌های اخیر وضعیت مطلوب آبگیری آبندان‌ها برای آغاز فصل کاشت محصولات را شاهدیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حیدر داودیان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 98 درصد آب‌بندان‌های مازندران پر آب شده که نویدبخش است.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال 1403 بارش‌های مناسب در مازندران داشتیم که سبب پر شدن آب‌بندان‌های استان شده، گفت: فعالیت کشاورزی استان بزودی آغاز می‌شود و از ذخیره آب در آب‌بندان‌های استان می‌توان برای کشت و زرع استفاده کرد و هم‌اکنون وضعیت آبندان‌ها بسیار مطلوب است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران افزود: آب‌بندان‌ها نقش بسیار مهمی در تأمین آب کشاورزی دارند و ظرفیت ذخیره آب‌بندان‌ها در مازندران تا هفته سوم اسفند 1402 حدود 80 درصد بود.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های چندروز اخیر سبل شده حجم آبگیری به 90 درصد برسد خاطرنشان کرد: 890 قطعه آب‌بندان در مازندران داریم که ظرفیت ذخیره آبی  405 میلیون متر مکعب است.

داودیان ادامه داد: از مجموع ظرفیت مجموع 405 میلیون مترمکعبی آب‌بندان‌های مازندران حدود 365 میلیون مترمکعب پر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: بارش‌های سال آبی جاری از اول مهر 1402 تا 7 فروردین 1403 در استان 410 میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده که  4 درصد افزایش داشته است.

داوودیان گفت: آورده رودخانه‌های استان به یک میلیارد و 15 میلیون متر مکعب رسیده که این شاخص با کاهش 20 درصدی روبروست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیاده روی بر پل چوبی کیاشهر و زیارت مزار دکتر محمدمعین
  • ضیافت افطاری گروه جهادی شهید «یعقوب پرناک» در آستانه اشرفیه
  • فرایند پرورش، برداشت و بسته بندی هزاران تن انبه توسط کشاورزان استرالیایی (فیلم)
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • آبگیری ۹۸ درصدی آببندان در مازندران
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • ۹۸ درصد آب بندان های مازندران پُر شدند
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان