Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:56:22 GMT

کرونا برای بیماران مزمن خطرناک است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۸۸۱۷

کرونا برای بیماران مزمن خطرناک است

به گزارش وزارت بهداشت،  علی اکبر حق دوست روز شنبه درباره ویروس کرونا و اقدامات وزارت بهداشت در بیمارستان‌های آموزشی برای آمادگی در این زمینه افزود:  با اطلاع‌رسانی به‌ موقع، آموزش مناسب و هماهنگی لازم می‌توان مخاطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل رساند تا منجر به بحران نشود یا در صورت وقوع، تبعات منفی آن به حداقل کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تمامی تلاش‌شان را برای مدیریت این موضوع به کار خواهند بست.  جای نگرانی نیست، به خصوص اینکه شدت کشندگی ویروس کرونا از آنفلوانزای H۱N۱ که پاییز امسال مهار شد، کمتر است.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت در تمامی بیمارستان‌های آموزشی بر اوضاع مسلط است و توصیه‌های لازم جهت به کارگیری کادر درمانی در هنگام ارائه خدمات در سایت دانشگاه‌ها قرار گرفته و به دانشجویان حوزه پزشکی جهت حفاظت شخصی خود در مواجهه با بیماران توضیحات لازم ارائه شده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و ترجیحا از حضور در مراکز شلوغ پرهیز کنند.

حق دوست اظهار کرد: فعالیت بیمارستان‌های دانشگاهی وزارت بهداشت با رعایت بالاترین استاندارهای درمانی در ارائه خدمات به بیماران ضمن محافظت از کادر درمانی ادامه دارد.  از پتانسیل اطلاع رسانی در فضای مجازی باید به نحو مطلوب و مستند بهره بگیریم و به شایعات بی مورد که از منابع غیر رسمی هستند توجه نکنیم، زیرا هیچ کمکی به سلامت مردم نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵ نفر فوت کرده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا علی اکبر حقدوست وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز

به گزارش خبرنگار مهر، قباد محمدی صبح چهارشنبه در نشست کمیته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز و یادواره شهید شیرودی، اظهار کرد: عملیات غرور آفرین بازی دراز نماد مقاومت مردم استان کرمانشاه است و نشان دهنده بزرگترین ایثارگری‌ها و اقدامات شجاعانه توسط مردم استان در جنگ تحملی است و برگزاری این همایش بزرگ یادآور مقاومت جانانه مردم استان در برابر دشمن است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان، سلامت افراد شرکت کننده در این همایش عظیم بسیار حائز اهمیت است و مهمترین نکته این است که عوامل مختلف بهداشتی درمانی فعال و مستقر در مسیر همایش از هماهنگی لازم برخوردار باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر داشتن هماهنگی لازم، جانمایی مراکز امدادی در مسیر مهم است که مسئولیت اصلی آن با سپاه حضرت نبی اکرم (ص) است که باید در این خصوص همراهی و همکاری لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید ظرفیت ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در شبکه‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، کنگاور و اسلام آباد غرب افزایش یابد.

محمدی خاطرنشان کرد: سازمان‌های بیمه گر نیز در زمان برگزاری همایش جهت ارائه خدمات لازم به بیماران و مصدومین باید همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 6080540

دیگر خبرها

  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • استقرار عوامل مختلف درمانی در مسیر صعود به ارتفاعات بازی دراز
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی