Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هیل، اندی بیشیار، فرماندار ایالت کنتاکی، روز جمعه لایحه‌ای را به امضا رسانید که بر اساس آن قرار است حداقل یک نگهبان در هر یک از مدارس ایالت کنتاکی، با یک سلاح گرم مسلح شوند.

این اقدام در اوایل ماه جاری میلادی،  با حمایت گسترده سنا، تصویب شد. علی‌رغم فشار برخی گروه‌های اجتماعی به بیشیار برای لغو این قانون، وی روز جمعه این لایحه را امضاء کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موظف بود این لایحه را تا روز جمعه یا امضا و یا آن را وتو کند، در غیر این صورت، این لایحه بدون امضای فرماندار به صورت خودکار تبدیل به یک قانون می‌شد.

درحالی که حامیان این قانون معتقدند این اقدام در دراز مدت، موجب افزایش امنیت در این ایالت می‌شود، فعالان حقوق مدنی از جمله گروه «زندگی سیاه‌پوستان»، هشدار دادند که قانون جدید باعث امنیت مدارس نمی‌شود و برعکس شرایط خطرناک‌تری را برای دانش آموزان سیاه‌پوست ایجاد می‌کند. برخی از اعضای هیئت مدیره مدارس نیز قبلا خواستار وتوی این قانون شده بودند.

قانون جدید در کنتاکی در حالی شکل گرفته که این کشور با خشونت‌های متعدد و تیراندازی‌های مرگ‌بار در مدارس دست و پنجه نرم می‌کند. گروه‌های بزرگ فروش اسلحه در آمریکا مانع هرگونه تلاشی برای ایجاد محدودیت در فروش اسلحه می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایالت کنتاکی فروش اسلحه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این لایحه با ۷۹ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب سناتور‌های آمریکایی رسید.   لایحه موسوم به «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. او قبلاً اعلام کرده بود که این لایحه را امضا خواهد کرد.    این لایحه در ماه مارس (اسفندماه) ارائه شد و با توافق قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان تصویب شد.   بر اساس مصوبه سنای آمریکا، «تیک تاک» تا ۱۲ ماه فرصت دارد که از شرکت مادر خود یعنی «بایت دنس» جدا شود، در غیر این صورت در فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

شرکت «بایت دنس» این لایحه را مغایر قانون اساسی آمریکا خوانده و تاکید کرده که آن را به چالش خواهد کشید تا فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیاندازد.   گروه‌های آزادی بیان و حقوق دیجیتال با این لایحه مخالفند و تاکید می‌کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه مؤثرتری برای حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها خواهد بود.   «شو زی چو» مدیر عامل «تیک تاک» هم سال پیش با حضور در کنگره آمریکا استدلال مشابهی را مطرح کرده و اعلام کرد که فروش اجباری «تیک تاک» نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • روزنامه اصولگرا: تعطیلی شنبه یا پنجشنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبه‌رو کرده
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • نیروهای واکنش سریع به دنبال تاسیس دولت در غرب سودان
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان