Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@12:40:06 GMT

پروژه بومی همراه اول رتبه دوم جشنواره خوارزمی شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۸۸۳۱

پروژه بومی همراه اول رتبه دوم جشنواره خوارزمی شد

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، پروژه بومی «پیمانه سخت افزاری امن» (HSM) از پنج سال گذشته در راستای حمایت از تولید داخلی و همچنین براساس نیازمندی شركت ارتباطات سیار ایران در حوزه امنیت، آغاز و سرمایه گذاری شد.

محصول مذكور كه توسط «پژوهشكده پارسا شریف» به عنوان شریك استراتژیك شركت ارتباطات سیار ایران تولید و بومی سازی شده است، پس از توسعه، برای نخستین بار سال گذشته در فرآیند شخصی سازی سیم كارت استفاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماژول سخت افزاری امن، اصلی ترین ابزار نگهداری و تولید کلید‌های رمزنگاری و حفظ حریم خصوصی مشترکان است که در زیرساخت شبکه های تلفن همراه و حوزه های کارت هوشمند، مانند کارت های بانکی، کارت ملی و کارت سوخت مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعتا بدون این ابزار، زیرساخت ها مجبور به بارگذاری داده ها در حافظه موقت و سپس رمزگشایی آن هستند که با استفاده از حملات مختلف امکان استخراج و نشت آنها وجود دارد.

از طرف دیگر بکارگیری ابزارهای خارجی امکان وجود درهای پشتی (Backdoor) را داشته که تولید کنندگان یا متخاصمان در زمان حملات سایبری امکان بهره برداری از آنها را خواهند داشت.

محصول مذكور با توجه به پیچیدگی طراحی و كاربرد بسیار مهم، امسال به سی و سومین جشنواره خوارزمی راه یافت و حائز رتبه دوم جشنواره شد که توسط رئیس جمهور تقدیر گردید.

منبع: فردا

کلیدواژه: پروژه بومی همراه اول جشنواره خوارزمی رپرتاژ آگهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب

 محمد خوش صوت دبیر جشنواره گفت: در این جشنواره شش تیم در دو رشته درا و رمازا به مدت سه روز با هم رقابت می‌کنند.

خوش صوت افزود: بیش از ۳۰۰ نوع بازی بومی محلی در شهرستان میناب وجود دارد که دو بازی درا و رمازا در فهرست معنوی کشور به نام میناب، ثبت ملی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • معرفی همراه اول به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در 20 کشور جهان توسط مهندسان بومی
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران