Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین کریم عصر امروز در نخستین جلسه کمیته رسانه ای ویژه ویروس کرونا در استان البرز با عنوان اینکه تاکنون مورد مثبتی از ویروس کرونا در استان البرز مشاهده نشده گفت: با توجه به چند مورد مشکوک به این بیماری، تاکنون جواب مثبت تشخیص بیماری گزارش نشده است و این به معنی نبود صد در صدی بیماری نیست بلکه نتایج آزمایش‌ موارد مشکوک تاکنون منفی بوده و ممکن است افراد مبتلا هنوز به مراکز درمانی مراجعه نکرده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور اجازه ارائه آمار در این خصوص را ندارند، تاکید کرد: علائم ویروس کرونا با ساختار آنفولانزا است که هیچ دارو و درمانی ندارد و موارد مشکوک با همین علائم مراجعه کردند که تاکنون ابتلای حتی یک نفر به کرونا در البرز تایید نشده است.

کریم با عنوان اینکه ویروس کرونا در فصل سرما بیشتر شیوع خواهد داشت، گفت: پیشنهاد تعطیلی مهدهای کودک، جابجایی تعطیلات تابستان و زمستان دانش آموزان در استانداری مطرح شده و تاکید شد که مدیران با مرخصی کارمندان موافقت کنند چرا که با جلوگیری از تردد می توان از شیوع کرونا جلوگیری کرد.

این مدیر استانی با هشدار به مردم با عنوان اینکه حدالمقدور در خانه های‌شان بمانند و بیرون نروند، گفت: مهمترین پیشنهاد ما تعطیلی مدارس، قهوه خانه ها، قلیان سراها و جلوگیری از عیادت بیماران در مراکز درمانی تا پایان سال و حداقل حضور در همایش، کنگره، مترو، اتوبوس، پاساژها و مراکز تجاری، تجمعات ورزشی و هرگونه تجمع غیر ضرور است. 

کریم با اشاره به اینکه تمام مراکز درمانی استان آمادگی پاسخگویی به مراجعات افراد مشکوک به کرونا را  دارند، تاکید کرد: در تمامی بیمارستانها بخش ایزوله برای بستری بیماران مشکوک به کرونا تجهیز شده چرا که جابجایی بیماران ممکن است عاملی برای شیوع بیماری باشد و تقویت یک بیمارستان در زمان شیوع، خدمات درمانی سایر مراکز را مختل خواهد کرد.

کریم با عنوان اینکه بیمارستان کوثر در مرحله شیوع برای قرنطینه بیماران درنظر گرفته شده، تصریح کرد: بهترین راه برای مقابله با آن پیشگیری، ایزولاسیون و آموزش‌های همگانی برای کاهش تعداد مبتلایان احتمالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به علائم  ظاهری مشابه آنفولانزا در این بیماران، گفت: افراد بالای ۴۰ سال که عمدتا مشکلات تنفسی و یا کهولت سن دارند بیشتر در معرض خطر هستند لذا باید ضمن مراقبت ویژه حتما از حضور در تجمعات به شدت پرهیز کنند.

کریم به خانواده بیمارانی که علائم تب و لرز و سرفه دارند توصیه کرد از مراجع به بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری شود و در منزل تحت مراقب قرار گرفته و در صورت ادامه روند بیماری به نزدیکترین مرکز درمانی اطلاع داده شود تا مسئولان مربوطه برای گرفتن نمونه و آزمایشات لازم اقدامات کامل را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک برای افراد سالم از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمی کند، افزود: ماسک تنها برای کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند و کارکنان مراکز درمانی و بهداشتی تاثیر گذار است چرا که  ماسک می تواند تاحدودی از انتشار این بیماری جلوگیری کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به نهفتگی بیماری، مبتلایان به کرونا تا دو هفته بعد امکان انتقال بیماری را دارند لذا فرد مبتلا برای جلوگیری از تماس با افراد مشکوک، ضمن رعایت  بهداشت، شست و شوی دست ها و ضد عفونی کردن وسایل با محلول سفید کننده یا الکل از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کند.

کریم به برگزاری مرتب کمیته رسانه ای دانشگاه علوم پزشکی البرز با حمایت مدیران روابط عمومی استانداری، شهرداری، صدا و سیما و خبرگزاری‌های البرز تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از شایعات و دادن اطلاعات درست تا زمان کنترل کامل این ویروس، برگزاری جلسات کمیته رسانه ای مرتب انجام می شود و اطلاع رسانی دقیق صورت می گیرد.  

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی البرز ویروس کرونا مراکز درمانی ویروس کرونا علوم پزشکی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال در سفره سلامت دانش‌آموزان دبستان دخترانه ام‌کلثوم خلخال گفت: مصرف بیش از اندازه نمک موجب افزایش بیماری‌های فشار خون بالا، پوکی استخوان، سرطان و در نهایت مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
دکتر عمران خسروی با بیان اینکه استاندارد مصرف نمک برای یک فرد سالم سه تا پنج گرم در روز است، اظهار کرد: بررسی وضعیت تغذیه در خلخال حاکی از مصرف میانگین بیش از ۱۰ گرم نمک در این شهرستان است.
رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال ضمن هشدار نسبت به عواقب وخیم مصرف بی‌رویه نمک افزود: مصرف نمک در سنین نوجوانی موجب بروز بیماری فشار خون بالا در سنین مختلف به خصوص میانسالی شده و منجر به بروز سکته‌های قلبی و مغزی و از دست دادن کلیه می‌شود.
خسروی یادآور شد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مردم ایران ۲ برابر مردم سایر کشور‌های جهان نمک مصرف می‌کنند و این در حالی است که مصرف شکر هم در ایران بیش از مصرف مردم سایر نقاط جهان است.
وی ادامه داد: در حالی که سرانه سالانه مصرف شکر در بین مردم جهان ۱۹.۵ کیلوگرم است این میزان در بین مردم کشورمان ۲۹ کیلوگرم در سال و ۹.۵ کیلوگرم بیش از مصرف شکر در سایر کشور‌های جهان است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال اضافه کرد: مصرف بی‌رویه شکر موجب ابتلای افراد به بیماری قند خون بالا، دیابت و سایر بیماری‌های ناشی از آن در این شهرستان شده است.
خسروی با بیان اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی عامل اول مرگ میر در ایران است، افزود: چاقی، اضافه وزن، چربی بالا، قند خون بالا، فشار خون بالا، بیماری‌های متابولیکی و تنفسی از جمله بیماری‌های غیرواگیردار عروقی و قلبی در کشور است که به علت عدم رعایت تغذیه سالم، مصرف دخانیات و کم‌تحرکی افراد عارض می‌شود.
وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی بهداشت و سلامت، (سلامت با مشارکت خانواده) از سوی سازمان جهانی بهداشت انتخاب شده است، اظهار کرد: بر اساس تعهد داده شده از سوی همه کشور‌های جهان از جمله ایران تا سال ۲۰۲۵ باید آمار ابتلا به بیماری‌های غیرواگیردار قلبی و عروقی ۲۵ درصد کاهش یابد.
خسروی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف و اجرای تعهد خود در قبال کاهش آمار بیماران قلبی و عروقی نیازمند همکاری مردم، رعایت تغذیه همراه با فعالیت روزانه حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه افراد هستیم.
رئیس دانشکده پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خلخال گفت: برای پرهیز از ابتلا به بیماری‎‌های قلبی و عروقی، تغییرعادت و کاهش مصرف نمک به عنوان سم سفید کاملا ضروری است.
خسروی اظهار کرد: سرانه مصرف شیر در ایران ۸۰ تا ۸۵ لیتر است برای رسیدن به سرانه مصرف جهانی شیر این میزان باید به ۲ برابر یعنی ۱۶۰ تا ۱۷۰ لیتر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از زنان و ۳۲ درصد از مردان در ایران دچار بیماری قند خون بالا هستند، اضافه کرد: علاوه بر این ۳۰ درصد مردان و ۳۶ درصد زنان از بیماری چربی خون بالا رنج می‌برند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی سفره سلامت در مدارس خلخال

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • سیل در جنوب چین قربانی گرفت؛ بیش از ۱۱۰ هزار نفر آواره شدند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • موردی از شیوع آفت «جوانه خوار بلوط» در کردستان گزارش نشده است
  • ارائه خدمات درمانی سپاه به هزار و ۶۰۰ شهروند قزوینی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال