Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه طلوع نیوز، سازمان یوناما در آخرین گزارش خود در افغانستان اعلام کرد که گروه‌های مخالف دولت عامل کشته شدن یک هزار و ۶۶۶ غیرنظامی و مسئول کشته شدن یک هزار و ۴۷۳ نیروی دولتی هستند.  

فیونا فریزر رییس بخش حقوق‌ بشر یوناما در افغانستان گفت: تلفات غیرنظامیان هم‌چنان بالا است، زیرا در سال ۲۰۱۹ مانند پنج سال اخیر یوناما تلفات زیاد غیرنظامیان را در جریان درگیری‌های مسلحانه ثبت کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فریزر افزود: موضوع کلیدی این است که پایان دادن به جنگ بسیار ضروری است تا تلفات غیرنظامیان در افغانستان به صفر برسد. استفاده از بمب‌های کنار جاده و آماج قرار دادن عمدی غیرنظامیان باید پایان یابند. در کل باید ببینیم که درگیری‌هایی که به کشته شدن و زخمی شدن مردان، زنان، پسران و دختران می‌انجامند پایان یابند.  

گزارش سازمان یوناما همچنین نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹ پنج درصد تلفات غیرنظامیان نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته‌است، این کاهش هم بدلیل کاهش حمله‌های گروه داعش بوده‌است، با این هم تلفات غیرنظامیان از سوی گروه طالبان و نیروهای طرف دار دولت افزایش داشته‌است.  

به دنبال انتشار این گزارش گروه طالبان گزارش یوناما را رد کرده‌است.  

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت برای کاهش تلفات غیرنظامیان و کمک به آسیب دیده‌گان گام‌های عملی برمی‌دارد.  

توافق اولیه هفت روزه میان طالبان و آمریکا در مورد کاهش خشونت‌ها در افغانستان از ساعت ۱۲ جمعه شب سوم اسفند ماه آغاز شد و تا یک هفته ادامه خواهد یافت. در هفتمین روز هفته کاهش خشونت، قرار است آمریکا و طالبان توافقنامه پایان جنگ را امضا کنند.  

طالبان و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که توافق کرده‌اند؛ پس از آتش‌بس جزئی یک هفته‌ای، ۲۹ فوریه (دهم اسفند) در دوحه پایتخت قطر توافق صلح را امضا کنند.  

پمپئو در بیانیه خود با اشاره به اینکه گفت‌ وگوها میان طالبان و دولت افغانستان «به‌زودی آغاز خواهد شد» اعلام کرد: در صورتی که اجرای این تفاهم‌نامه با موفقیت انجام شود، انتظار می‌رود که امضای توافق میان آمریکا و طالبان محقق شود.  
 

برچسب‌ها سازمان ملل متحد افغانستان طالبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد افغانستان طالبان سازمان ملل متحد افغانستان طالبان تلفات غیرنظامیان کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بورل در سخنانی در پارلمان اروپا، گفت: بیش از ۳۴ هزار نفر در غزه کشته شدند که بیشتر این افراد غیرنظامیان، زنان و کودکان بودند؛ دو برابر این آمار زخمی و ۷۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده و در آستانه قحطی هستند.

وی با بیان اینکه جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است، افزود: بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی در این منطقه آسیب دیده و ۳۵ درصد به طور کامل تخریب شده است.

بورل همچنین به آمار تلفات امدادگران در جنگ غزه اشاره کرد و گفت:‌ از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر ماه) تاکنون حداقل ۲۴۹ امدادگر کشته شده‌اند که در میان آنها، ۱۸۱ کارمند سازمان ملل متحد بوده‌اند. (رژیم) اسرائیل همچنین به کاروان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی حمله کرد و هفت امدادگر را کشت؛ کسانی که به آسیب پذیرترین افراد در غزه کمک می کردند.

کشتار خبرنگاران در غزه از دیگر مسائلی بود که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مورد اشاره قرار داد و افزود: ما از شمار روزنامه‌نگارانی که در جریان حملات اسرائیل کشته شده‌اند وحشت زده‌ایم؛ حدود ۱۰۰ روزنامه‌نگار طبق گزارش گزارشگران بدون مرز در کمتر از ۶ ماه کشته شدند. این میزان بی سابقه است.

وی اضافه کرد: ما همچنین نگران قانون جدیدی هستیم که به (رژیم) اسرائیل اختیار می‌دهد تا از فعالیت شبکه‌های رسانه‌ای خارجی جلوگیری کند. این قانون، همراه با عدم دسترسی به فعالیت رسانه‌ها در غزه، مایه نگرانی است.

بورل ادامه داد: ما باید یک بار دیگر تکرار کنیم که (رژیم) اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و حفاظت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند