Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمال عالمی نیسی شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به تایید انتخابات این دوره مجلس در حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه توسط شورای نگهبان، اظهار داشت: سید کریم حسینی با ۹۹ هزار و ۱۰۶ رای و کسب ۳۴.۵۳ درصد کل آرا و مجتبی یوسفی با ۶۵ هزار و ۹۲۳ رای و کسب ۲۲.۹۷ درصد کل آرا در دور اول به عنوان منتخبان این حوزه انتخابیه مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شبیب جویجری با ۴۱ هزار و ۲۳۷ رای و کسب ۱۴.۳۷ درصد کل آرا و احمد سراج با کسب ۳۷ هزار و ۹۳۴ رای و کسب ۱۳.۲۲ درصد کل آرا به مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس برای تعیین سومین نماینده اهواز، راه یافتند.

عالمی نیسی همچنین تعداد آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه را ۳۲۰ هزار رای اعلام کرد.

۲۸۰ نفر در حوزه انتخابیه اهواز، باوی ، کارون وحمیدیه داوطلب نمایندگی شدند. با وجود تایید صلاحیت ۹۰ درصد داوطلبان در هیات های اجرایی، اما در نهایت ۱۱۱ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. با انصراف تعدادی از نامزدها تعداد نامزدهای این حوزه به ۸۸ نفر رسید.

استان خوزستان ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. حوزه‌های انتخابیه اهواز نیز دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است. ۲ نفر از نمایندگان فعلی این حوزه انتخابیه در این دوره از انتخابات از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شدند.

خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ حوزه انتخابیه فرعی و ۴۰ بخشداری مستقل است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، دوم اسفند سال امسال برگزار شد.

برچسب‌ها ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی اهواز ستاد انتخابات کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی اهواز مجلس شورای اسلامی انتخابیه اهواز حوزه انتخابیه درصد کل آرا رای و کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است گفت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

رفیعی افزود: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت تا ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 6086547

دیگر خبرها

  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • آمادگی ۲حوزه انتخابیه استان زنجان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران