Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر شنبه در نشست پدافند غیرعامل و بحران و شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: تأمین نیازمندی‌های سازمان جهاد کشاورزی از طریق مدیریت بحران ضروری است.

وی با اشاره به هجوم گسترده ملخ‌ها به استان بوشهر گفت: در شرایط بحرانی همه دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح باید برای کنترل اوضاع همکاری لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گراوند اضافه کرد: با توجه به اینکه با هجوم ملخ صحرایی، امنیت غذایی به خطر می‌افتد به همین دلیل مدیریت بحران مکلف است هر آنچه سازمان جهاد کشاورزی از امکانات و تجهیزات نیاز دارد از طریق دستگاه‌ها تأمین کند.

وی ادامه داد: باوجود محدودیت منابع اما با توجه به وسعت حمله ملخ‌ها به استان بوشهر از محل منابع استانی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار مالی به سازمان جهاد کشاورزی کمک شود تا مشکلی برای تأمین سم و سایر ملزومات موردنیاز خود نداشته باشد.

استاندار بوشهر یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی نسبت به تأمین هواپیمای دوم برای سم‌پاشی مناطق مختلف استان اقدام کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کنترل نکردن آفت ملخ صحرایی در استان بوشهر احتمال حمله این آفت به استان‌های هم‌جوار را به دنبال دارد به همین دلیل مدیریت بحران باید در نامه‌ای از استان‌های هم‌جوار در راستای کنترل این آفت استمداد بطلبند.

استاندار بوشهر یادآور شد: با توجه به اینکه هجوم ملخ‌ها از سوی استان‌های جنوبی بوده اگر مقابله کامل و جامعی در این بخش صورت نگیرد احتمال آلودگی استان‌های هم‌جوار وجود دارد به همین دلیل کمک‌های ملی و استان‌های هم‌جوار به استان بوشهر برای کنترل این آفت ضروری است.

وی تأکید کرد: دهیاران، بخشداران و شوراهای اسلامی موظف هستند با استفاده از امکانات مالی و تجهیزاتی خود برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی را یاری برسانند چراکه اگر همکاری و همیاری مردم در کنار این دستگاه‌ها وجود نداشته باشند به‌طورقطع با مشکل روبرو خواهیم بود.

استاندار بوشهر همچنین از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر خواست با توجه به‌ضرورت محدودیتی در تأمین سوخت و سم کشاورزی برای سازمان جهاد کشاورزی ایجاد نکنند و همکاری لازم را در خصوص تأمین سوخت داشته باشند.

گراوند گفت: هرگونه محدودیت در خصوص تأمین سوخت موردنیاز ماشین‌آلات کشاورزی برای کنترل آفت ملخ صحرایی پذیرفتنی نیست و امروز باید این مشکل در استان برطرف شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: سطح هجوم آفت ملخ صحرایی امسال نسبت به سال گذشته بسیار بالاست و به‌طورقطع تنها با منابع استانی امکان کنترل این آفت وجود ندارد.

کد خبر 4860279

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر استانداری بوشهر ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی بوشهر انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی راهپیمایی 22 بهمن مجلس شورای اسلامی بارش برف ایلام بوشهر تعطیلی مدارس دهه فجر ویروس کرونا گرگان شهرکرد قزوین شیراز سازمان جهاد کشاورزی استان های هم جوار استاندار بوشهر آفت ملخ صحرایی استان بوشهر برای کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کریم اسدی بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات شهرستان خلخال اظهار کرد: تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسؤولان می‌شود که لازم است مسؤولان در جلوگیری از اجرای تصمیمات غلط در تأمین آب کشاورزی و شرب خلخال ورود کنند.

وی با بیان اینکه مردم خلخال آب و خاک بی‌نظیر در اختیار دارند ولی محروم زندگی می‌کنند، گفت: این محرومیت‌ها موجب مهاجرت یک سوم جمعیت خلخال شده است اما آن‌ها که مهاجرت نکرده‌اند برای تأمین معاش خانواده خود مجبور به تردد بین خلخال و شهرهای دیگر هستند که این دوری از خانواده باعث مشکلات عدیده روحی و روانی برای خود و خانواده‌شان شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال به تحت پوشش بودن ۷ هزار نفر از جمعیت خلخال در کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد و افزود: مهار اب‌های هدر شده رودخانه‌ها و سارها می‌تواند کمک حال مردم در کشاورزی باشد و با کسب و کار ایجاد شده و رونق گردشگری، همه مشکلات این شهر برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به بی‌توجهی مسؤولان رژیم پهلوی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: حکومت طاغوتی قدمی برای تأمین آب کشاورزی خلخال بر نداشت، اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در اواخر دهه شصت وقتی تبریز مرکز استان بود، برای تأمین آب کشاورزی منطقه با احداث سد کوثر گام‌های مؤثری برداشته شد که موجب خوشحالی عموم مردم شد.

وی به کم شدن ظرفیت سد خلخال پس از استان شدن اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: پس از این اتفاق سهم کشاورزی دوازده میلیون متر مکعبی خلخال از این سد را به سه میلیون متر مکعب تقلیل دادند که سوالات زیادی را برای مردم این منطقه ایجاد کرد این سوالات با زمزمه بردن آب سد کوثر به شهر اردبیل به عنوان مرکز استان به بهت و حیرت مردم خلخال تبدیل شد.

امام جمعه شهرستان خلخال تصریح کرد: تاکنون سد کوثر تکمیل نشده است اما بنا بر ادعای مسؤولان آب رودخانه قزل اوزن که از خلخال عبور می‌کند را به اردبیل انتقال داده می‌شود که این اقدام اشتباه و دور از انصاف، مردم شریف و ولایتمدار خلخال را نسبت به انقلاب اسلامی و مسؤولان آن بدبین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام اسدی با بیان اینکه با ادامه روند تبعیض در توزیع امکانات و اعتبارات، توجیه و اقناع اذهان عمومی به وسیله دلسوزان نظام امری ناممکن خواهد بود، خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث بروز مشکلات بسیار دیگر خواهد بود و با این کار مدیریت شهرستان در دست جوانان احساسی با مدیریت افراد بیمار دل پشت پرده قرار می‌گیرد که با انقلاب و نظام زاویه دارند.

وی در پایان از مسؤولان کشوری درخواست کرد به این امر ورود و از انجام اشتباهات پیاپی و خلاف قاعده جلوگیری کنند.

کد خبر 6080113

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • بیماری هموفیلی قابل کنترل است
  • تصمیمات اشتباه باعث بدبینی مردم به همه مسوولان می‌شود
  • محدودیت‌های ترافیکی روز ۲۹ فروردین در بوشهر
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی استان همدان
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی استان همدان