Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونین وزارتخانه صمت تاکید کرد: همراهی و همکاری سازنده مردم به عنوان مصرف کننده کالا و یا در موقعیت عرضه کننده و تولید کننده در تنظیم بازار، از مصادیق عینی و فرهنگی اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده از سوی بخش‌های مختلف وزارت صمت و همچنین سایر دستگاه‌های مرتبط، تدابیر خوبی برای تامین کالا‌های اساسی، مایحتاج ضروری مردم و همچنین خدمات مورد نیاز برای ایام پیش رو اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی اضافه کرد: در بخش تامین کالا از محل تولیدات داخلی نیز اولویت با اقلام پرمصرف این ایام است و حتما سعی خواهد شد فرایند تولید به خوبی حفظ و تقویت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت عظیم اصناف در حفظ آرامش بازار، از جمله تجربیات موفق ما بود که باید در تنظیم بازار شب عید توجه ویژه‌ای بدان داشته باشیم.

رحمانی تاکید کرد: برای جلب مشارکت حداکثری مردم در تنظیم بازار، باید روند اقدامات به گونه‌ای باشد که آثار و نتایج آن برای هموطنان ملموس باشد؛ از این جهت اجرای طرح تشدید بازرسی و برخورد با تخلفات صنفی، تولیدی و خدماتی کاملا اثرگذار است.

در تداوم ممنوعیت واردات کالا‌های مشابه داخلی به هیچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم اجرای سیاست ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی که مشابه داخلی دارند، تصریح کرد: این وزارتخانه در این تصمیم کاملا جدی است و این ممنوعیت‌ها را در تقویت تولید داخل کاملا موثر می‌داند.

رحمانی اضافه کرد: این رویکرد و آثار تبعی آن در خودکفایی و قطع وابستگی بار‌ها تشریح شده و امروز به سبب شرایط خاص کشور از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است و به هیچ عنوان از این تصمیم عدول نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته همسو با این برنامه، سایر معبر‌های ورودی کالا به کشور به شکل غیر قانونی و یا به تعبیری شبه قانونی نیز مورد توجه قرار گرفته است که بزودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنظیم بازار واردات کالا وزارت صمت تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد

سعیدی، مدیرعامل مرکز مبادله طلا و ارز گفت: از ابتدای فروردین ماه تا ۲۸ فروردین، ۲ میلیارد و ۴۸۴ میلیون دلار ارز تامین شده که برای کالا‌های اساسی به میزان  ۵۳۳ میلیون تن ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی تامین شده است.

وی ادامه داد: ارز تامین شده برای کالا‌های اساسی با نرخ  ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان که از این طریق ۵۳۳ میلیون تن تامین شده و برای کالا‌های تجاری و بازرگانی با ارز ۴۱ هزار تومان هزار ۳۸۷ میلیون تن و برای کالا‌های واردات در مقابل صادرات که با نرخ توافقی بوده ۴۸۵ میلیون تن کالا تامین شده است.

مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: یک میلیارد و ۳۷۸ میلیون دلار ارز نیمایی و ۴۸۵ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات تامین شده است.

سعیدی بیان کرد: در آخرین جلسه حراج شمش مرکز مبادله ایران  از ۴۵۹ قطعه شمش عرضه شده، ۲۵۲ قطعه معامله شده که میانگین قیمت آنها ۴ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان بوده است.

وی یادآور شد:  بانک مرکز‌ی طی ابلاغیه ای که ارائه کرده است بانک‌ها برای مشتریانی که گواهی تمکن مالی صادر می‌کند حتما باید پیش از صدور به تارنمای مرکز مبادله مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • سهمیه مسافری به مناطق آزاد تعیین شد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم