Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@01:09:29 GMT

نتایج انتخابات استان کردستان اعلام شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۹۷۰۰

نتایج انتخابات استان کردستان اعلام شد

به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، حسین خوش اقبال در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این استان دارای پنج حوزه انتخابیه با ۶ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

او اضافه کرد: بر اساس نتایج رسمی انتخابات تاکنون پنج نفر از نمایندگان در چهار حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران، بانه و سقز، قروه و دهگلان و حوزه مریوان و سروآباد با کسب آرای لازم به مجلس راه یافتند، اما انتخابات در حوزه انتخابیه بیجار به دور دوم کشیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: از ۱۲۷ هزار و ۸۳۸ رای صحیح در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران سید مهدی فرشادان با کسب ۳۵ هزار و ۷۱۶ رای و محسن فتحی با ۳۲ هزار و ۵۱۸ رای حائز بیشترین رای شده و منتخبین مردم این حوزه در مجلس یازدهم شدند.

او اضافه کرد: در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان که تعداد آرای صحیح ۶۷ هزار و ۵۹ رای بود پرویز اوسطی با گرایش سیاسی اصولگرایی با کسب ۱۷ هزار و ۱۶۹ رای برنده انتخابات شناخته شد تا در مجلس یازدهم نماینده این دو شهرستان باشد.

خوش اقبال یادآور شد: در حوزه انتخابیه بیجار نیز که ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت حمدالله کریمی (نماینده فعلی) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

او گفت: بر اساس اعلام هیات‌های اجرایی و نظارت در حوزه انتخابیه سقز و بانه از ۸۳ هزار و ۵۱۳ رای صحیح بهزاد رحیمی با کسب ۳۴ هزار و ۴۳۹ رای بیشترین آرا را کسب کرد تا منتخب مردم این حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی باشد.

خوش اقبال تاکید کرد: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز خانم شیوا قاسمی پور با کسب هشت هزار و ۵۲۸ رای از ۳۷ هزار و ۷۵۱ به عنوان نخستین بانوی کردستانی راهی مجلس شورای اسلامی شد تا استان کردستان برای اولین بار در تاریخ مجلس شورای اسلامی یک نماینده زن در بهارستان داشته باشد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه رای صحیح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، گفت: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هر چه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذی‌ربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌‍تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت‌ماه 1403 اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه 13 اردیبهشت تا  8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است. محمد اسماعیلی و نبی‌اله محمدی برای حوزه زنجان و طارم و همین طور سعید رفیعی و احمد بیگدلی برای حوزه خدابنده با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • سمیرم و لنجان ۲۱ اردیبهشت ماه میزبان دور دوم انتخابات مجلس هستند
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک است