Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@03:05:54 GMT

قیمت هر کیلو مرغ ۱۳ هزار تومان شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۹۷۰۳

قیمت هر کیلو مرغ ۱۳ هزار تومان شد

 باشگاه خبرنگاران جوان: عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته تغییری نداشته است، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۳ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به واریز حقوق های‌کارمندی و کارگری پیش بینی‌می شود که قیمت مرغ تا پایان هفته به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت ادامه داد: با وجود حجم مناسب تولید، در صورت نبود کشش بازار قیمت‌مرغ تا پایان هفته تنها ۱ تا ۲ درصد نوسان دارد.

این‌ مقام‌ مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ شب عید بیان کرد: اسفند امسال نوسان قیمت مرغ به سبب حجم‌ بالای تولید همانند سال گذشته نیست و در شرایط فعلی تنها پوشش هزینه‌های تولید برای مرغداران‌حائز اهمیت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار تومان اعلام‌کرد و افزود: با توجه به نوسان شدید قیمت جوجه یکروزه طی ماه‌های اخیر و تاثیر آن بر قیمت تمام شده تولید، فروش مرغ با نرخ کمتر از ۱۴ هزار تومان هزینه‌های تولید را پوشش نمی‌دهد.

به گفته وی، بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید مرغ در ایام‌ پایانی سال به حدی است که نه تنها کمبودی نداریم، بلکه به سبب مازاد تولید نوسان چشمگیری در بحث قیمت نخواهیم داشت.
کمبودی در عرضه ذرت و کنجاله سویا مشکلی وجود ندارد

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه ذرت و کنجاله سویا در بخش دولتی وجود ندارد، بیان کرد: از مسئولان پشتیبانی امور دام انتظار می‌رود که سهمیه نهاده‌های دامی را در هفته اول اسفند اعلام کند چرا که این امر در تعادل قیمت در بازار تاثیر بسزایی دارد.
نیازی به خرید تضمینی مرغ نداریم

وی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار نیازی به خرید تضمینی مرغ نداریم و در اسفند طبق روال سال‌های گذشته خرید تضمینی ماه‌های قبل به بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ منجمد نیست، گفت: با توجه به حجم تولید مرغ گرم و عدم آغاز به کار نمایشگاه‌ها نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست و تنها امیدواریم برنامه ریزی مبنی بر صادرات توسط پشتیبانی امور دام صورت گیرد تا در ایام‌ پیش رو مرغ‌های خریداری که تاریخ انقضا آن روبه پایان است، در بازار عرضه نشود تا با ورود شوک به بازار قیمت مرغ مجدد کاهش یابد.

حجت در پایان با اشاره به اینکه خبری از صادرات رسمی مرغ نیست، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعرفه صادرات و صدور قوانین متعدد صادرات رسمی‌مرغ برای تجار صرفه اقتصادی ندارد که همین امر موجب شده تا مرغ تولیدی به کشور‌های همسایه قاچاق شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: قیمت مرغ بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند

به گزارش همشهری آنلاین، در بازار مرغ، روند قیمت‌ها نزولی است و به دلیل وضعیت مساعد تولید و رشد عرضه، بازار با کم و کاستی مواجه نیست.

علی ابراهیمی، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، جوجه ریزی و تولید بی‌سابقه مرغ در ماه‌های اخیر را دلیل حال خوب بازار عنوان می‌کند و می‌گوید: در ۴ ماهه پایانی سال گذشته ماهانه از ۱۴۴ تا ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که در تاریخ صنعت مرغ ایران بی‌سابقه است و برای جبران مازاد تولید، نیازمند این هستیم که ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی از محل تولید داخلی تأمین شود و بخشی از گوشت مرغ مازاد کشور به صادرات اختصاص یابد.

ابراهیمی می‌افزاید: از اواسط زمستان گذشته تاکنون، به دلیل فراوانی تولید، قیمت مرغ زنده کاهشی بوده که باعث ضرر و زیان واحدهای تولیدکننده مرغ گوشتی شده است و برای جلوگیری از دلسردی واحدهای تولیدی و کاهش تولید آنها در آینده، باید تمهیدات ویژه اندیشیده شود تا از مسیر خرید تضمینی و صادرات، منافع تولیدکنندگان نیز محقق شود.

نکته جالبی که ابراهیمی درباره شرایط مساعد بازار گوشت مرغ می‌گوید این است که این آرامش، بدون قیمت‌گذاری دستوری و تعیین قیمت مصوب بوده است.

او قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ زنده را ۶۴ هزار تومان اعلام می‌کند که در بازار ۵۳ تا ۵۶ هزار تومان به فروش می‌رسد و عملاً به تولیدکنندگان خسارت می‌زند.

ابراهیمی، با اشاره به اینکه میزان جوجه ریزی در فرودین امسال حدود ۱۳۵ میلیون قطعه برآورد شده، می‌افزاید: کاهش حجم جوجه ریزی ناشی از شرایط خاص فروردین و نیمه تعطیل بودن این ماه است و نمی‌تواند روی مناسبات بازار اثر بگذارد؛ اما برای تداوم تولید باید برای تنظیم بازار و حمایت از تولیدکننده برنامه‌ریزی شود.

طبق اظهارات مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، نرخ خرید یک کیلوگرم مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ۸۵ هزار تومان است که جذابیت کمی برای مرغدار دارد و البته حجمی هم که از سوی این شرکت خریداری می‌شود، نسبت به مازاد تولید داخلی، کافی نیست.

کد خبر 844988 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار مرغ بازار تهران

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • طلا تغییر فاز داد؛ سکه سرگردان میان تنش‌ها
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند