Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: پس از بررسی اسناد و مدارک، پرونده‌های این آثار که در دفتر ثبت و حریم اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان تهیه و تدوین شده بود، در جلسه ثبت میراث ناملموس کشور با تایید و تصویب اعضای شورای عالی ثبت در فهرست میراث ناملموس ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این آثار شامل روش‌های سنتی تهیه غذا‌های شنگی پلو شاهرود، کله آش روستای بیابانک، جوش بره میامی، شله قروت میامی، قطقی روستای فرومد میامی، نان کاک شاهرود و مراسم عزاداری حسن و حسین میامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تصریح کرد: تعداد آثار میراث ناملموس ثبت شده استان در سال ۱۳۹۸ با این هفت اثر به ۱۳ اثر افزایش یافت.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی سمنان غذاهای محلی سمنان ثبت میراث ناملموس میراث ناملموس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک قلاده کاراکال در محور شاهرود - میامی تلف شد

بهرام علی ظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از تلف شدن یک قلاده کاراکال در محور شاهرود به میامی خبر داد و ابراز کرد: این گربه وحشی در محور ۴۵ جاده شاهرود- میامی با یک خودرو تصادف کرده است.

وی با بیان اینکه کاراکال یا گربه وحشی یا باب کت در زمره گونه‌های کم یاب و ارزشمند در هرم غذایی و از گربه سانان کم نظیر و زیبای استان سمنان محسوب می‌شود، افزود: از تمام رانندگانی که قصد تردد در محور شاهرود - میامی - سبزوار دارند تقاضا می‌شود که احتیاط را لحاظ کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان بیان کرد: در محور کریدور میاندشت شاهد حضور محیط بانان و مردم داوطلب برای هشدار در محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی هستیم اما در نقاط دیگر نیاز است که حتماً رانندگان با سرعت مطمئن برانند.

کد خبر 6064657

دیگر خبرها

  • یک قلاده کاراکال در محور شاهرود - میامی تلف شد
  • مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • مراسم رونمایی از لوح ثبتی جهانی افطار در بندرلنگه
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی سفره‌های ساده افطاری در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • ۹۵۰ مورد سرکشی و بازدید نظارتی از آثار تاریخی و فرهنگی مینودشت