Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@04:37:33 GMT

راه اندازی خانه تخصصی چوب در بانه

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۹۹۷۸۰

راه اندازی خانه تخصصی چوب در بانه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سعدالله رحیمی‌خواه رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بانه گفت: محل این پروژه به مساحت ۷۰ متر مربع در قالب بسته‌های حمایتی و تشویقی برای راه‌اندازی خانه تخصصی هنر‌های چوپ بانه در نظر گرفته شده است.

او افزود: هنر‌های چوب شامل هنر نازک‌کاری، معرق‌کاری و منبت‌کاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است که محل اجرای این پروژه در مراحل قانونی از سوی اداره میراث‌فرهنگی بانه تحویل هنرمند و پیشکسوت ملی و بین‌المللی هنر‌های چوب استاد حسام حیدری قرار گرفت.

رحیمی‌خواه در ادامه بیان کرد: حسام حیدری دارای ۲۰ اثر نشان مهر اصالت کشوری، یک اثر بین المللی یونسکو و ۱۹ اثر او نامزد یونسکو است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه اضافه کرد: خانه هنر‌های چوب بانه به‌منظور ترویج و آموزش علاقه‌مندان در رشته هنر‌های چوپ راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نامه و کسب آگاهی بیشتر به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان بانه واقع در میدان فرمانداری، خیابان صلاح‌الدین ایوبی جنوبی مراجعه یا با شماره تلفن ۰۸۷۳۴۲۶۳۰۰۹ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی اداره میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۹۹۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تحقق ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال در این اداره کل خبر داد و گفت: ۵۷۵ اشتغال در سامانه اشتغال در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی در سال گذشته ثبت شده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، هادی شاه‌وردی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده مقرر شده بود تا این اداره‌کل در سال گذشته برای 468 نفر اشتغال ایجاد کند که از همان ابتدا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده، تعهد اشتغال این اداره کل 123 درصد محقق و عملیاتی شد. 

وی افزود: 99 درصد تعهد اشتغال این اداره‌کل مربوط به حوزه صنایع‌دستی و الباقی مرتبط به سایر بخش‌ها بوده که به طور کامل محقق شده است. در سال گذشته 3 پرونده در رشته‌های صنایع‌دستی استان با عناوین دانش و فن بومی و سنتی پالان‌دوزی، مهارت بافت قالی خودرنگ آیسک، مهارت لحاف‌دوزی سنتی استان فهرست میراث ناملموس ملی ثبت شدند. پرونده ملی اقدامات پاسدارانه برای مهارت برک بافی استان نیز تهیه و تدوین و در فهرست گزارش اقدامات پاسدارانه ملی ثبت شد. 

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان استان در سال گذشته در رویداد ملی سه گام مشارکت داشتند که منسوجات تولید شده در روستای جهانی خراشاد در این رویداد ملی شایسته تقدیر شد. 

وی افزود: برگزاری مرحله پیش شتابدهی کوآپ استودیو ویژه هنرمندان و تولیدکنندگان برتر صنایع‌دستی استان به تعداد 60 نفر، عضویت و مشارکت در هیئت اندیشه‌ورز استان با ابلاغ استاندار برای تعدادی از اعضای هیئت علمی و کارشناسان برخی دستگاه‌های مرتبط برای تدوین سندهای توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان، طراحی مدل و پیاده‌سازی زنجیره ارزش راهبردی تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در استان از جمله اقدامات معاونت صنایع‌دستی در سال سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/254

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به شیراز
  • ساختمان‌های تاریخی نوغانداری تربت حیدریه ثبت ملی شد
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی
  • کشف یک گوردخمه ساسانی در شیراز + تصاویر
  • صدور مجوز خانه مسافر‌ها تأییدمحور شد
  • چای‌خانه‌های حضرتی در برنامه‌های مذهبی شهر راه‌اندازی شود
  • ◄ شرکت راه آهن و ارجج قرار دادن رویکرد فرهنگی بر تخصصی
  • ثبت ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌دستی خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۰ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان
  • ‌اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی