Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@19:28:41 GMT

بخشنامه وزیر علوم درباره کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۰۱۰۹

بخشنامه وزیر علوم درباره کرونا

وزیر علوم بخشنامه‌ای درباره کرونا خطاب به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور صادر کرد. ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی از بندهای بخشنامه وزیر علوم خطاب به روسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به شرح زیر است:

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز بهداشتی دانشگاه ها علوم پزشکی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در یک برنامه تلوزیونی درباره رتبه‌بندی اساتید دانشگاه‌ها و آخرین وضعیت طرح پژوهانه اساتید گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند بایستی آیین‌نامه ارتقا اساتید مورد بازنگری قرار گیرد و به‌گونه‌ای باشد که سایر برون دادهای علمی هم در آن لحاظ شود، به بحث نیاز محور بودن و مسأله محور بودن پژوهش در آیین نامه توجه ویژه ای شده است همچنین به پژوهش‌های کارفرمایی که تقاضا محور و نیاز محور هستند نیز توجه شده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال حاضر اصول حاکم بر آیین‌نامه ارتقا را مصوب کرده و به وزارتین علوم و بهداشت ابلاغ کرد ه است.

وی ادامه داد: ما اکنون درحال تدوین آیین‌نامه ارتقا براساس اصول حاکمی که مصوب شده هستیم، سپس آیین نامه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می کنیم و آن‌جا مصوب می‌شود، بعد از این‌که مصوب شد ملاک ارتقاء مرتبه اعضای هیات علمی قرار می‌گیرد تا قبل‌از آن آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی که الان موجود است ملاک عمل است پس در این قسمت مشکلی وجود ندارد و آنجا ضرب‌الاجلی که مشخص شده، حدود دو ماه است و بعد از دو ماه باید تکمیل و ارسال شود و ما در حال تدوین آن هستیم.

وزیر علوم افزود: در آیین‌نامه ارتقای جدید بحث تحقیقات نیاز محور، مساله محور، کارفرمایی ، و تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی، فناور محور مدنظر قرار داده و امتیازات ویژه‌ای به این برون‌داده داده ایم و بخش آموزش را جدی دیده‌ایم چون یکی از کارکردهای اساسی دانشگاه ها آموزش است اگر آموزش خوب نداشته باشیم پژوهش خوب نیز نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اما در خصوص طرح پژوهانه، آیین‌نامه آن آماده است منتها می‌خواستیم ابلاغ هم بکنیم، اما به دلیل اینکه در برنامه هفتم توسعه در یک حکمی آمده‌است دستورالعمل پژوهانه جامع را وزارتین علوم و بهداشت بنویسند و به تصویب هیات وزیران برسانند منتظر هستیم تا برنامه هفتم توسعه ابلاغ شود، اگر الان ابلاغ کنیم چند ماه دیگه که برنامه توسعه هفتم ابلاغ شد مجبوریم این دستورالعمل پژوهانه را در کمیسیون علمی و هوشمندسازی و در هیات دولت ارائه دهیم و امکان دارد آن‌جا بندهایی تغییر کند بنابراین برای چند ماه ابلاغ دوتا آیین نامه یه‌کم ناهماهنگی به وجود می آورد، بنابراین منتظرهستیم تا برنامه هفتم توسعه ابلاغ شود و بلافاصله دستورالعمل پژوهانه جامع را در هیات دولت مصوب کرده و عملیاتی کنیم.

کد خبر 6063997

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه دولت
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است