Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@22:20:57 GMT

قیمت هر کیلو مرغ ۱۳ هزار تومان شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۰۱۵۸

ساعت24-عضو اتحادیه مرغداران‌ گوشتی از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ گرم ۱۳ هزار تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران‌گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته تغییری نداشته است، اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۳ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به واریز حقوق های‌کارمندی و کارگری پیش بینی‌می شود که قیمت مرغ تا پایان هفته به ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

حجت ادامه داد: با وجود حجم مناسب تولید، در صورت نبود کشش بازار قیمت‌مرغ تا پایان هفته تنها ۱ تا ۲ درصد نوسان دارد.

این‌ مقام‌ مسئول قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

وی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ شب عید بیان کرد: اسفند امسال نوسان قیمت مرغ به سبب حجم‌ بالای تولید همانند سال گذشته نیست و در شرایط فعلی تنها پوشش هزینه‌های تولید برای مرغداران‌حائز اهمیت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار تومان اعلام‌کرد و افزود: با توجه به نوسان شدید قیمت جوجه یکروزه طی ماه‌های اخیر و تاثیر آن بر قیمت تمام شده تولید، فروش مرغ با نرخ کمتر از ۱۴ هزار تومان هزینه‌های تولید را پوشش نمی‌دهد.

به گفته وی، بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید مرغ در ایام‌ پایانی سال به حدی است که نه تنها کمبودی نداریم، بلکه به سبب مازاد تولید نوسان چشمگیری در بحث قیمت نخواهیم داشت.
کمبودی در عرضه ذرت و کنجاله سویا مشکلی وجود ندارد

این مقام‌مسئول با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه ذرت و کنجاله سویا در بخش دولتی وجود ندارد، بیان کرد: از مسئولان پشتیبانی امور دام انتظار می‌رود که سهمیه نهاده‌های دامی را در هفته اول اسفند اعلام کند چرا که این امر در تعادل قیمت در بازار تاثیر بسزایی دارد.
نیازی به خرید تضمینی مرغ نداریم

وی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی بازار نیازی به خرید تضمینی مرغ نداریم و در اسفند طبق روال سال‌های گذشته خرید تضمینی ماه‌های قبل به بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ منجمد نیست، گفت: با توجه به حجم تولید مرغ گرم و عدم آغاز به کار نمایشگاه‌ها نیازی به عرضه مرغ منجمد نیست و تنها امیدواریم برنامه ریزی مبنی بر صادرات توسط پشتیبانی امور دام صورت گیرد تا در ایام‌ پیش رو مرغ‌های خریداری که تاریخ انقضا آن روبه پایان است، در بازار عرضه نشود تا با ورود شوک به بازار قیمت مرغ مجدد کاهش یابد.

حجت در پایان با اشاره به اینکه خبری از صادرات رسمی مرغ نیست، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعرفه صادرات و صدور قوانین متعدد صادرات رسمی‌مرغ برای تجار صرفه اقتصادی ندارد که همین امر موجب شده تا مرغ تولیدی به کشورهای همسایه قاچاق شود.

 باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قیمت مرغ خرید تضمینی کیلو مرغ هزار تومان قیمت مرغ ۱۳ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت کاهش یافت

قیمت‌ نفت در معاملات روز دوشنبه پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی و در نتیجه پایین آمدن صرف ریسک در بازار نفت از سوی فعالان بازار سبب شد قیمت‌های نفت روز دوشنبه (۲۷ فروردین‌ماه) کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۵۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۹۵ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز روز دوشنبه با ۵۲ سنت  معادل ۰.۶ درصد کاهش با قیمت ۸۵ دلار و ۱۴ سنت برای هر بشکه معامله شد.

وارن پترسون، مدیر راهبرد کالا در مؤسسه آی‌ان‌جی گفت: واضح است که هنوز ابهام‌های زیادی وجود دارد.

با این حال در صورت کاهش قابل‌توجه عرضه، ایالات متحده می‌تواند نفت خام بیشتری را از ذخایر راهبردی  خود وارد بازار کند، این در حالی است که اوپک نیز روزانه بیش از ۵ میلیون بشکه ظرفیت تولید مازاد دارد.

مؤسسه آی‌ان‌جی نیز در یادداشتی اعلام کرد: چنانچه  به‌دلیل کاهش عرضه، قیمت‌ها به مقدار قابل‌توجهی افزایش می‌یافت، می‌توان تصور کرد این سازمان بازگرداندن بخشی از این ظرفیت مازاد را به بازار بررسی کند. اوپک نمی‌خواهد با توجه به خطر کاهش شدید تقاضا، قیمت‌ها بیش از حد بالا برود.

پیش‌بینی درباره حمله ایران به رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های شاخص‌های نفت خام روز جمعه (۲۴ فروردین‌ماه) به بالاترین سطح خود از ماه اکتبر تاکنون افزایش یابد.

تحلیلگران صبح امروز دست‌کم افزایش کوتاه‌مدت قیمت‌ها را پیش‌بینی می‌کردند، اما اعلام کردند تأثیر قابل‌توجه‌تر و بلندمدت‌تر بر قیمت‌ها به‌دلیل تشدید تنش‌ها مستلزم ایجاد اختلال در عرضه نفت است که از آن جمله می‌توان به ایجاد محدودیت‌های حمل‌ونقل در تنگه هرمز اشاره کرد.

تنش‌های بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صهیونیستی تاکنون تأثیر محسوس اندکی بر عرضه نفت گذاشته است.

تحلیلگران مؤسسه سیتی ریسرچ می‌گویند با توجه به تداوم تنش‌ها در سه ماه دوم سال جاری میلادی انتظار می‌رود قیمت‌ها در بازه ۸۵ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه باشند، از آنجا که به‌طور کلی عرضه و تقاضا در بازار در سه ماه نخست امسال متعادل بوده است، برطرف شدن تنش‌ها می‌تواند به کاهش شدید قیمت‌ها به بازه ۷۰ یا ۸۰ دلار برای هر بشکه منجر شود.

*صرف ریسک، (Risk premium) در علوم مالی به بهره اضافی و بهایی که بابت ریسک از سوی سرمایه‌گذاران، با در نظر گرفتن ریسک اوراق بهادار و درجه ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار پرداخت می‌شود، صرف ریسک می‌گویند.

دیگر خبرها

  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت دام زنده امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • بازگشت رونق به بازار برنج ایرانی | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • بازار برنج ایرانی رونق یافت | هر کیلو برنج ایرانی و خارجی چند؟
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم