Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@21:22:24 GMT

‍ مشارکت ۶۱ درصد ایلامی‌های واجد شرایط در انتخابات

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۰۳۴۸

‍ مشارکت ۶۱ درصد ایلامی‌های واجد شرایط در انتخابات

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد نوذری، رئیس ستاد انتخابات استان ایلام، شامگاه شنبه در گفت وگویی اعلام کرد: از مجموع ۴۵۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در ۲ حوزه شمال و جنوب استان ایلام، ۲۶۶ هزار و ۴۱۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۱۷۲ هزار و ۳۲۰ نفر متعلق به حوزه شمال و ۹۴ هزار و ۹۰ نفر متعلق به حوزه جنوب استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوذری تاکید کرد: بر این اساس میزان مشارکت در حوزه شمال استان ۵۴ درصد و در حوزه جنوب ۰ درصد است.

وی با اشاره به مهلت هفت روزه برای طرح شکایت نامزدها، اظهار کرد: افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند در مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی، شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: در این مرحله، شکایت‌هایی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

نوذری یادآور شد: در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک، کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

در حوزه شمال استان ایلام علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند و پس از تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه می‌یابند.

در حوزه جنوب استان هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار می‌شود.

اعلام نتایج شمارش آرای صندوق‌ها طبق قانون انتخابات به منزله تایید صحت انتخابات نیست و باید پس از بررسی اعتراض داوطلبان به تایید شورای نگهبان برسد.

نامزدهایی که نسبت به نتیجه شمارش آرا اعتراض دارند برابر قانون انتخابات ۲ روز فرصت دارند که شکواییه خود را به هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و فرمانداری‌ها ارائه دهند.

شورای نگهبان بعد از دریافت نتایج شمارش آرا، جمع‌آوری اعتراض‌ها و بررسی شکایت‌های واصله تا قبل از برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۹ فروردین ماه نتیجه صحت قطعی انتخابات را اعلام می‌کند.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت پرداختند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: متعلق به حوزه شورای نگهبان حوزه شمال استان ایلام حوزه جنوب هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود

احمد وحیدی وزیر کشور با اعلام این خبر که انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: برنامه ما این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک انجام شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزیر کشور با اعلام این خبر که انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: برنامه ما این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک انجام شود.

 

احمد وحیدی وزیر کشور روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و برنامه وزارت کشور این است که در ۸ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیر الکترونیک خواهد بود.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی ضریب امنیت را بالا می‌برد
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • تاریخ دقیق دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اعلام شد
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود / در ۸ حوزه، انتخابات به صورت الکترونیکی خواهد بود
  • وزیر کشور: انتخابات دور دوم مجلس در ۸ حوزه الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات دور دوم مجلس در ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • بررسی سهم زنان در انتخابات ادوار مجلس شورای اسلامی