Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حال حاضر در زمینه ساخت تجهیزات زمین، هوا و دریا روی پای خود ایستاده ایم و دست‌یابی به تولید ۱۰۰ درصد تجهیزات مورد نیاز ارتش مطابق علم روز، از برنامه‌های همکاری نزدیک‌تر ارتش با دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، بنابر اعلام ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر در زمینه ساخت تجهیزات زمین، هوا و دریا روی پای خود ایستاده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا هم ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت علمی دانشگاه ها و تامین تجهیزات مورد نیاز با کمک ظرفیت دانشگاه های کشور با یکی از زیرمجموعه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است تا با بهره گیری بیشتر از علم و دانش روز در دانشگاه های کشور تجهیزات به روزتر، مناسب تر و پاسخگوتری را در زمینه دفاعی تامین کند.

رسیدن به تولید ۱۰۰ درصد تجهیزات مطابق علم روز از اهداف این همکاری است.

درباره برنامه مشترک ارتش جمهوری اسلامی و دانشگاه‌ها برای تامین ۱۰۰ درصد همه تجهیزات مطابق علم با دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران و وحید احمدی مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت‌وگو کرده‌ایم.

* ارتش باید به صورت مستمر با علم جدید تجهیزات خود را به روز کند

دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره برنامه تامین صد درصدی تجهیزات داخلی مطابق با علم روز، اظهارداشت: در زیرمجموعه تفاهم‌نامه‌ها، پروژه‌ها و روش‌های مختلفی تعریف می‌شود که هر پروژه زمانبندی مخصوص به خود را دارد.

وی ادامه داد: در این زمان‌بندی‌ها مشخص می‌شود که با توجه علم موجود و میزان همکاری مشترک با دانشگاه‌ها، بسته به میزان بزرگی و کوچکی پروژه به چه زمان‌بندی نیاز دارد و بر اساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده پروژه‌ها برنامه ریزی می‌شود و جلو می‌رود.

سیاری اضافه کرد: اما اگر ما به آنچه که امروز دسترسی پیدا کرده ایم بسنده کنیم باز هم نسبت به دنیا عقب هستیم؛ بلکه باید به صورت مستمر با علم جدید جلو برویم و تجهیزات مان را به روز کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در حال حاضر این توانمندی در دانشگاه ها وجود دارد و  ارتش جمهوری اسلامی ایران هم می تواند از این توانمندی بهره ببرد که به روز باشد و تجهیزات خود و توانمندی خود را به روز کند.

*برای پاسخ‌گویی به نیازهای جدید نیازمند علم به روز هستیم

همچنین وحید احمدی مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در این باره، اظهارداشت: در حوزه علمی انتهایی وجود ندارد؛ به این معنا که علم همواره زایش و نوآوری دارد.

وی ادامه داد: همکاری علمی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه ها در همه ابعاد صورت می گیرد و اگرچه پروژه‌ها به پایان می‌‌رسند اما به روز بودن در زمینه علم به یک جا ختم نمی‌شود.

احمدی تصریح کرد: برای مثال در فلان زمینه دفاعی یا سامانه های خاص، علوم انسانی و مدیریتی شاهد ایجاد و توسعه شاخه های جدید هستیم.

مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ادامه داد: به تعبیری گفته می شود که علم جدید نظام تحولی و دگرگونی است و این طور نیست که در جایی قطع و متوقف شود بلکه همواره نیاز به انگیزه ها و فرآیندهای جدید برای مرتفع کردن نیازهای روز است.

*سابقه همکاری علمی دانشگاه‌ها و بخش دفاعی

محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به سابقه همکاری علمی وزارت علوم و بخش‌های دفاعی اشاره کرد و گفت: پیش از این هم دو مجموعه در زمینه برگزاری فرصت مطالعاتی اعضای جوان هیات علمی دانشگاه‌ها با یکدیگر همکاری داشتند.

وی خاطر نشان کرد: در این همکاری‌ها، بر استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها در توسعه علمی و تامین نیازهای بخش‌های دفاعی تاکید شده بود.

به گفته سیف، استفاده از علم روز و بومی‌سازی از اهداف این همکاری بود و تلاش شد تا از دستاوردهای علمی موجود در دانشگاه‌ها در بخش‌های دفاعی استفاده شود.

به گزارش فارس‌، اخیرا مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری‌های علمی و استفاده بیشتر از تون علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران دریادار حبیب الله سیاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه وحید احمدی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ارتش جمهوری اسلامی ایران علمی دانشگاه ها دانشگاه ها علم روز گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیعی شد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت فرارسیدن بیست و نهم فروردین ماه، «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی» آمده است: ۲۹ فروردین یادآور حماسه‌آفرینی ارتش قهرمان و دلاور جمهوری اسلامی ایران است، که با حکمت، ژرف نگری و درایت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در یکی از مقاطع حساس تاریخی انقلاب و کشور نامگذاری شد.

بیشتر بخوانید: امیر آشتیانی: آمریکا و اسرائیل به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند

وی افزود: از همان آغاز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش غیور و مکتبی به عنوان بازویی نیرومند برای دفاع از کیان میهن عزیزمان همراه با مردم سلحشور ایران در بزنگاه های مهم، تاریخ‌ساز شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این پیام عنوان کرد: مبارزه با بحران آفرینی منافقین، اشرار و ضدانقلاب، حضور مستمر، کوبنده و غرورآمیز در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش خستگی‌ناپذیر برای آبادانی کشور پس از دفاع مقدس و امداد و کمک رسانی به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و دفاع از حدود و ثغور مرزها تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مجاهدانه ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران است که در حقیقت تبلور و مصداق بارز شجره طیبه است.

سرتیپ آشتیانی تصریح کرد: امروز، ارتش پرتوان و کارآمد ایران با اتکا به فناوری های نوظهور و دستاوردهای بزرگ، در عرصه‌های دفاعی- امنیتی تبدیل به نماد خودکفایی و خودباوری شده و سهم بزرگی از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مرهون تلاش های بی وقفه و شبانه روزی دلاورمردان ارتش در نیروهای چهارگانه زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی است که با نقش آفرینی های سرنوشت ساز و راهبردی خود تمامیت ارضی کشور را از گزند دشمنان و بدخواهان حفظ کرده‌اند.

وی افزود: همکاری و مشارکت ارتش با سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ویژه تعامل مثال زدنی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به خلق صحنه های بدیع و با شکوهی گشت که نمونه بارز و موفق آن در اجرای کامل و بی‌نقص عملیات"وعده صادق" محقق شد.

وزیر دفاع، در پایان این پیام ضمن ادای احترام به ساحت پاک شهیدان گرانقدر، جانبازان و ایثارگران عزیز انقلاب اسلامی و تقدیر و گرامیداشت مقام ایشان، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی را به ارتشیان و آحاد نیروهای مسلح سرافراز و ملت شریف، فهیم و بصیر ایران تبریک و تهنیت گفت و توفیقات بیشتر در روند پیشرفت های نظامی و تقویت بنیه بازدارندگی کشور را در سایه عنایات حضرت امام عصر ارواحنا له الفدا و تحت زعامت داهیانه و فرامین و منویات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی از خداوند بزرگ مسالت کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

کد خبر: 1227363 برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • فرمانده مرکز تولید نزاجا: تجهیزات جدیدی به نیروی زمینی ارتش الحاق می‌شوند
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • جهان‌بین: جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی ایران مدرن و متناسب با تهدیدات خارجی
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام بود
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • امیر آشتیانی: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیعی شد
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است